מוזיקה מביאה לכם את החשק לשתות? קבלו את עשרת הווידאו קליפים השיכורים ביותר שאפשר למצוא ברשת. מומלץ לצפות עם איזה דרינק ביד, או שקית הקאה...

השקתה של תחנת הטלוויזיה MTV אי-שם בשנות ה-80, הפיחה רוח חיים חדשה בעולם המוסיקה כאשר שידרה וידאו קליפים ללא הפסקה 24 שעות ביממה. אומנים רבים שהחלו את דרכם באותה התקופה, חבים הרבה מהצלחתם לאותם קליפים. בתחילה, הקליפים שהיו משודרים במהלך היום היו תמימים וניתנים לצפייה ללא הגבלת גיל. במשך הזמן הם נעשו יותר ויותר נועזים, ואילו התכנים שנעשו פחות ופחות חינוכיים מציגים בלי למצמץ הרבה יותר עור חשוף, קרחאנות של עינטוזים, ומסיבות רוויות אלכוהול.

בכל הווידאו קליפים המוטיב המרכזי זהה לכולם, אבל כל זמר מסטול בדרך לגמרי משלו… (צילום: Dave Dyet, freeimages.com)
בכל הווידאו קליפים המוטיב המרכזי זהה לכולם, אבל כל זמר מסטול בדרך לגמרי משלו… (צילום: Dave Dyet, freeimages.com)
המוטיב המרכזי זהה לכולם, אבל כל זמר מסטול בדרך לגמרי משלו… (צילום: Dave Dyet, freeimages.com)

היום, בעידן האינטרנט והיוטיוב, הווידאו קליפים זמינים יותר, בהשקעה פחותה יותר, והם משגשגים בעולם מתירני הרבה יותר. אפשר לצפות בשירים עם וידאו קליפים נוטפי סקס, סמים ואלכוהול, הרבה אלכוהול שבהם הזמרים והלהקות שותים ומשתכרים מתוך שמחה, אבל גם מתוך עצב ויגון.

METALLICA – WHISKY IN THE JAR

קבלו את להקת המטאל האגדית בביצוע מעולה לשיר עם אירי, שכל מי שישב אי-פעם בפאב בדבלין שמע אותו לפחות פעם אחת מפי זמרים מקומיים, כשהוא מבוצע בלחן שבארצנו הושאל לשיר "סימן שאתה צעיר". את גרסת הרוק ביצעה לראשונה להקת הרוק האירית THIN LIZZY והיא חודשה על-ידי מטאליקה עם קליפ פרוע בו הלהקה מנגנת במרכז מסיבת בנות בבית פרטי. מסיבה שעד מהרה מאבדת שליטה וכוללת הרבה אלכוהול, מלחמת כריות וחיבוקי אסלה הדוקים עד לחורבן טוטאלי של הבית בהשתתפות פעילה של חברי הלהקה.

FLOGGING MOLLY- DRUNKEN LULLABIES

זהו שיר עם אירי בביצוע להקת רוק אירית-אמריקאית. השילוב של אירים ואלכוהול הלך תמיד ביחד, ולכן לגמרי לא מפתיע שלהקה אירית כמו FLOGGING MOLLY תבצע שיר ששמו, בתרגום ישיר, הוא: "שיר ערש שיכור". הקליפ הוא יום בחייו של בחור אירי שמתעורר על הספה כשכוס הוויסקי מליל אמש עדיין בידו, הוא מתארגן ויוצא להופעה של הלהקה, ועל הדרך עושה סבב ברים על סקייטבורד, כי צריך לתדלק. הסטאוט נמזג בקצב המהיר של השיר ופיינטים נערמים מבר לבר. הבחור מוצא את עצמו מסובב לגמרי ומתקשה לתמרן על הסקייטבורד עד כדי כך שהוא מפספס את ההופעה. מסתבר שגם לאירים יש תחתית.

ALESTORM – DRINK

עוד קצת רוק, כי אין כמו שילוב של אלכוהול ודיסטורשן. והפעם, להקה מאחד הז'אנרים היותר הזויים - מטאל פיראטי. ועל מה שרים פיראטים? על מסעות בלב ים, שוד וביזה וכמובן - אלכוהול. ואם אפשר לשלב, אז רצוי שוד וביזה של אלכוהול. בקליפ המטורף הזה נראית הלהקה פולשת בספינת פיראטים אימתנית לבית עשיר מהתקופה הוויקטוריאנית בו שוהות נשים תמימות, במטרה תמימה רק לבזוז מהאלכוהול שבבית, תוך הצהרה: " WE ARE HERE TO DRINK YOUR BEER AND STEEL YOUR RUM AT THE POINT OF A GUN". מפה, הארוחה התמימה הופכת להילולה פרועה של שיכרות ופריצות כמיטב המסורת הפיראטית. ארררר!!!!

BUSTA RHYMES – PASS THE COURVOISIER

תרבות ההיפ-הופ והראפ עשתה הרבה חסד עם עולם הקוניאק אשר סבל במשך שנים מבעיית תדמית מבוגרת. כאשר ראפרים ידועים נכנסו חזק לתמונה ופרסמו ברבים את חיבתם למשקה, הם החזירו אותו לאופנה כמו שרק הם יודעים. אחד המפורסמים שבהם הוא הקליפ "תעביר את הקורווזיה" של באסטה ריימס. אחרי פתיח קצר אנשים מתפרצים למסיבת בר בהשתתפות כל המי ומי של הסצנה כולל הופעת אורח של לא אחר מאשר "מיסטר T", הלא הוא BA מ'צוות לעניין'. המסיבה מתחילה עם קלוזאפ על בקבוק XO שכל חובב קוניאק יזהה למרות שהוא בכלל מצולם שם ללא תווית. הבקבוקים עוברים מיד ליד ונמזגים כמו מים לכוסות סניפטר בגדלים שונים. בהמשך החבר'ה גם עוברים למכון עיסוי כאשר בקבוק הקוניאק האהוב מלווה אותם לאורך כל הדרך. החיים הטובים עם קוניאק משובח.

THE CATARACS – ALCOHOL

הרכב ההיפ-הופ האמריקאי הזה מלמד אותנו מה הוא המתכון לחיים פרועים, כאשר שם השיר מרמז על התבלין העיקרי. בתחילת הקליפ רואים בחור אשר מקים דוכן לימונדה ביתית, אך אינו מצליח להביא לדוכן לקוחות, גם לא בחינם. לעזרתו מגיע "איש המסיבות המגניב" כשבאמתחתו בקבוקוני אלכוהול לשעת צרה, מהם הוא מטפטף אל תוך הלימונדה כדי לשדרג אותה. והנה, כמו במעשה קסם מגיעה עלמת חן הפונה אל מוכר הלימונדה בבקשה: "HEY BOY, CAN YOU FILL MY CUP" . מפה לשם אנחנו מוצאים את עצמנו במסיבה הזויה מסביב לדוכן הלימונדה הכוללת לימונים מדברים ובחורות בלבוש מינימלי המבצעות את זממן באדם הלבוש בתחפושת של תרנגול. הדברים שכמה טיפות אלכוהול יכולות לעשות...

KENDRICK LAMAR – SWIMMING POOL

שתייה מרובה היא לא בהכרח סיבה למסיבה. בקליפ הזה, לדוגמא, הראפר האמריקאי קנדריק לאמאר משתמש בבריכה מטאפורית של אלכוהול בכדי להטביע בה את יגונו. האמן נראה לעיתים בדירה נטושה בה זרוקים בקבוקי אלכוהול כמעט ריקים, ולעיתים נראה צולל לאט לתוך בריכה של ליקר, לפי התיאור שבשיר, ומתנדנד שיכור ומיוסר במסיבות כאשר כולם מסביבו שמחים וחוגגים. הקליפ לפחות מסתיים בנימה אופטימית כאשר דמות מסתורית שולפת אותו מתוך בריכת האלכוהול.

UB40 – RED, RED WINE

הנה קלאסיקה מתחילת הדרך של MTV: להקת הרגאיי הבריטית UB40 עם חידוש לשיר של ניל דיאמונד, המתאר יין אדום כ"חבר הכי טוב" שעוזר לשכוח אהבה נכזבת. הקליפ בשחור-לבן מתרחש ברובו בפאב סואן אליו נכנס סולן הלהקה, לשם נכנסת גם אהובתו, אך לאכזבתו הרבה עם גבר אחר, וזו סיבה מספיק טובה לשתות. השיר אמנם מדבר על יין אדום, אך בקליפ הוא נראה שותה דווקא בירה, כוס אחר כוס, עד שמסלקים אותו מהפאב ישר לרחוב כשהוא מתנדנד ושיכור. אגב, באחת הסצנות בקליפ צבעו את הבירה באדום בוהק, שהוא הצבע היחידי בקליפ, כי איכשהו צריך להתייחס לשם השיר.

אבי ביטר – מלא עוד כוס, חבר

הנה עוד אחד שמטביע את יגונו בטיפה המרה, והפעם לגמרי משלנו. אחד מחלוצי ז'אנר שירי הדיכאון הגדולים בארץ, הלא הוא אבי ביטר, האיש והאגדה. כבר על ההתחלה רואים נוזל שקוף שאמור להיות כנראה עראק, נמזג שוב ושוב לכוס כאשר אבי ביטר נותן בחברו לשולחן מבט נוקב של "תמזוג, תמזוג". כוס אחר כוס, סיגריה אחרי סיגריה, הוא מספר לנו על צרותיו ועל החיים הקשים: "מלא עוד כוס חבר, אולי אמצא נחמה".

איב אנד ליר – תמונת מצב

עוד קליפ והפעם תוצרת כחול לבן. הצמד 'איב אנד ליר', כוכבי היוטיוב, מראים איך עושים את זה בישראל. בקליפ מראים מסיבת בריכה בוילה שלא תבייש מסיבה ב-L.A, אליה מגיע הצמד כשלטענתם הם עוד מסובבים מהוויסקי של ליל אמש. בחורות בביקיני והרבה אלכוהול מכל הבא ליד: עראק, וודקה, וויסקי ושמפניה. הכוסות באוויר ומי יעז לעצור אותם עכשיו?

THE PRODIGY – SMACK MY BITCH UP

את הפנינה הזו שמרתי לסוף. כאשר יצא בשנות ה-90 הקליפ הזה של ההרכב האלקטרוני מאנגליה, הוא היה משודר ב-MTV רק בשעות הקטנות של הלילה. הקליפ מצולם ב"גוף ראשון", מנקודת מבטה של דמות המבלה לילה סוער בלונדון. ומה לא הולך שם? אלכוהול והרבה, קוקאין, מסיבות, חשפניות, הטרדות מיניות, מכות, הקאות, נהיגה בשכרות, עירום וסקס - כל זה בקצב מסחרר לצלילי ביט מקפיץ עד לסוף המפתיע של הקליפ. לא לבעלי קיבה חלשה!