ה-Worldclass 2015 הוא אולי פרויקט האלכוהול הגדול ביותר בעולם. אם במקרה עוד לא שמעתם עליו, מדובר בעצם בתחרות הברמנים המובילה והיוקרתית ביותר בענף. מירה איתן יצאה להביא רשמים מאירוע ההשקה וחזרה עם שני בקבוקי וויסקי

לפני מספר ימים הושק פרויקט Worldclass 2015 - פרויקט האלכוהול הגדול בעולם שמושק בפעם השנייה בישראל. במסגרת הפרויקט יעברו מאות מוזגים ומיקסולוגים, מכל רחבי הארץ, סדנאות מאסטר-קלאס אותן יעבירו טובי הברמנים מהעולם הרחב, ולאחר פרזנטציות ומבחנים מעשיים ועיוניים, לא פשוטים בכלל, בפני בכירי התעשייה בעולם, יצטרף המנצח המאושר לליגת החלומות.

החבר'ה האלה מותחים את עניין הערבוב ומגדירים מחדש את סצנת הקוקטיילים העולמית (צילומים: יח"צ)
החבר'ה האלה מותחים את עניין הערבוב ומגדירים מחדש את סצנת הקוקטיילים העולמית (צילומים: יח"צ)
החבר'ה האלה מותחים את עניין הערבוב ומגדירים מחדש את סצנת הקוקטיילים העולמית (צילומים: יח"צ) ליגת החלומות הנחשקת תורכב מ-50 נציגים מ-50 מדינות, כמעט מכל מקום שאפשר למצוא בו אלכוהול, שיתחרו על תואר אלוף העולם, או הברמן הטוב ביותר בעולם, בגמר הגדול שיתקיים השנה בדרום-אפריקה. בתחרות שהתקיימה בשנה שעברה, בה זכה בר שירה המוכשר מהאימפריאל, השתתפו בתחרות למעלה מ-5,000 ברמנים. ותאמינו לי - החבר'ה האלה לחלוטין מותחים את עניין הערבוב רחוק מאוד ומגדירים כל פעם מחדש את סצנת הקוקטיילים העולמית שחזרה בגדול בשנים האחרונות. השקת התחרות נערכה בבר 'שינדלר' השוכן בשוק הפשפשים שעוצב כהאנגר עתיקות והיה לגמרי ברוח תקופת היובש האמריקאי, ולא בכדי - כי באותה הזדמנות חגיגית הושק במקום גם מותג הוויסקי האמריקאי Bulleit. אז יש לנו פה חגיגה כפולה, שני בקבוקים שונים בתכלית, האחד ברבן והשני ריי. אבל רגע, בואו נתחיל עם קצת היסטוריה. בשנת 1816 היגר אוגוסטוס בוליט מצרפת לארצות-הברית והתיישב בניו אורלינס הפרועה. לאחר כחצי יובל, כבעל פונדק שיודע על מה הוא מדבר, הבין אוגוסטוס שיש ביקוש רב לוויסקי באזורו, דלה מזיכרונו את הידע בברנדי שהביא מארץ מולדתו והחל לייצר כמויות קטנות של ויסקי ברבן. בשנים שלאחר מכן תפס הברבן תאוצה וצבר מוניטין בקרב ההרפתקנים האמריקאים הקשוחים, שאימצו אותו בשמחה לגרונם. הוויסקי נמכר בקנטקי ובאינדיאנה, כשניו אורלינס הופכת להיות המקור הגדול ביותר להפצתו. ואז קרה דבר מוזר, אוגוסטוס בוליט נעלם בהפתעה בשנת 1860 ומתכון הוויסקי שלו אבד ביחד אתו ונשכח עד מהרה.  
תוך שלוש שנים רכש תאגיד דיאג'יו את בוליט והפך אותו לאגדה (צילומים: יח"צ)
תוך שלוש שנים רכש תאגיד דיאג'יו את בוליט והפך אותו לאגדה (צילומים: יח"צ)
תוך שלוש שנים רכש תאגיד דיאג'יו את בוליט והפך אותו לאגדה (צילומים: יח"צ) מאה שנים לאחר מכן, טום בוליט, הנכד רבא של אוגוסטוס, חזר מלחימה בווייטנאם, למד משפטים בג'ורג'טאון, ועבד במזקקת ויסקי לפרנסתו. לקח לו כמעט עוד עשרים שנה לקבל אומץ, לעזוב את משרד עורכי-הדין המצליח בו עבד ולנסות להגשים את חלום חייו - להחיות מחדש את מסורת הזיקוק של סבא רבא אוגוסטוס. בשנת 1999 השיק סוף-סוף טום את ה-Bulleit Bourbon בבקבוק ייחודי שעוצב בהשראת בקבוקי הזכוכית שיוצרו על-ידי ניפוח בשנת 1800. ה-Bulleit Bourbon הוא וויסקי עם אופי, עם אחוזי שיפון גבוהים המתובל בעדינות, עם טעמי מייפל, אגוזיות נעימה ועץ, יבש, עם סיומת חלקה ונקייה. אחד הטובים והשווים לאוהדי הברבן. תוך שלוש שנים רכש תאגיד דיאג'יו את בוליט, והפך אותו לאגדה. מוויסקי שזוקק בכמויות קטנות מאוד, הפך הבוליט למותג וויסקי מצליח שזכה למדליות ולשבחים רבים ואף נבחר להיכל התהילה של קנטקי ברבן. ואז, בשנת 2011, השיק דיאג'יו עוד מותג, ה-Bulleit Rye, לטובת אלה שמעדיפים את הוויסקי שלהם פחות מתקתק. ה-Bulleit Ryeהמיוצר בכמויות קטנות, בעיקר משיפון, הוא וויסקי מורכב ומתובל, עשיר בניחוחות של תבלינים, דבש ועץ, עם סיומת ארוכה ומתמשכת. הרבה פחות מתקתק מאחיו הברבנים, ויסקי שאפשר להמשיך אתו לנצח.  Bulleit Bourbon. מחיר: 179 שקלBulleit Rye. מחיר: 199 שקל