12 מתמודדים מאושרים עלו לגמר תחרות 'פרס ירדן' 2018 של יקב 'רמת-הגולן' שנערכה בחודש שעבר. רגע לפני הגמר ביקשנו לשמוע מה התוכניות שלהם לעתיד...

תחרות 'פרס ירדן' היא התחרות היוקרתית ביותר בתחום תרבות היין בישראל אשר רבים מזוכיה השתלבו בתעשיית היין בארץ ובעולם בהצלחה רבה. התחרות המתקיימת מאז 1994 מציינת השנה את 'פרס ירדן' ה-15. 'פרס ירדן', אגב, נקרא על שם סדרת הפרימיום של יקב רמת-הגולן, אשר סימנה את תחילת יצירתו ועשייתו של היקב מאז צאתו של היין הראשון – 'ירדן סוביניון בלאן' מבציר 1983.

תחרות 'פרס ירדן' 2018 - בהתחשב במה שראינו ושמענו כאן, עתיד ענף היין הישראלי נראה בהחלט מבטיח... (צילומים: יח"צ, חיים יוסף)
תחרות 'פרס ירדן' 2018 - בהתחשב במה שראינו ושמענו כאן, עתיד ענף היין הישראלי נראה בהחלט מבטיח... (צילומים: יח"צ, חיים יוסף)
בהתחשב במה שראינו ושמענו כאן, עתיד ענף היין הישראלי נראה בהחלט מבטיח... (צילומים: יח"צ, חיים יוסף)

בתחרות 'פרס ירדן' נבחנים המתמודדים על-ידי דמויות בולטות מענף היין והגסטרונומיה שאף משמשים כשופטים בתחרות. המנצח הגדול יזכה בפרס יוקרתי וכמובן - בתואר הנחשק 'הסומלייה הטוב בישראל' לשנת 2018. ההכרזה על הזוכים בתחרות 'פרס ירדן' לשנת 2018 בשתי הקטגוריות, תיערך במסיבת קוקטייל חגיגית בה יוענקו פרסים יקרי ערך לזוכים.

תחרות 'פרס ירדן' 2018
תחרות 'פרס ירדן' 2018
הסומלייה הטוב בישראל

בשלב חצי גמר 'פרס ירדן' שנערך בתאריך 26.3.18. נבחנו 24 משתתפים שהגיעו לשלב זה במספר קטגוריות שיפוט בהן נמדדה רמת הידע וההבנה שלהם במגוון נושאים, ביניהם: יינות ישראל, שירות, ייצור יין (מהכרם לבקבוק), זני ענבי יין, פגמים ביין וטעימה עיוורת. 12 בעלי הציונים הגבוהים ביותר בכל קטגוריה, עלו לשלב הגמר הגדול שיערך ביקב רמת-הגולן בתאריך ה-10 במאי, ובו הם ייבחנו במגוון נושאים ברמה מקצועית גבוהה ביותר.

תחרות 'פרס ירדן' 2018
תחרות 'פרס ירדן' 2018
העתיד לגמרי מבטיח

בין המתמודדים על המקום הראשון בקטגוריה המקצועית נמצאים מלצרי יין, מסעדנים, מלצרים, מוכרנים בחנויות יין, מנהלי קטגוריה ברשתות שיווק, אחמ"שים במסעדות, ברמנים ועוד. הפיינליסט שיעפיל למקום הראשון יוכתר בתואר 'הסומלייה הטוב בישראל' לשנת 2018 ויזכה בהשתלמות מקצועית במסעדה יוקרתית באירופה. רגע לפני הגמר הגדול ביקשנו מ-12 הפיינליסטים לספר לנו על התוכניות שלהם לעתיד בענף היין, וכפי שמיד תקראו, העתיד נראה בהחלט מבטיח.

רומן גורביץ'
רומן גורביץ'

מקום עבודה: BATARD - בר יין בחיפה

תוכניות לעתיד: תכניות עתידיות מגוונות, דרך זליגה לתחום הייבוא, הכשרת אנשי יין טובים יותר, וביסוס יינות ישראל בעולם.

מקום עבודה: סיינט אורבן, המלון הסקוטי

תוכניות לעתיד: להמשיך להגשים את החלום שלי - בר יין משלי באזור הכנרת. להמשיך למזוג יין, לארח ולשרת.

עומר אלשייך
עומר אלשייך

מקום עבודה: סושיאל קלאב

תוכניות לעתיד: בין אם אעבוד במסעדות או לא, הייתי רוצה להנגיש את הידע ולהביא לכך שאנשים ינסו כמה שיותר יינות שהם לא מכירים.

אמיר שמואלי
אמיר שמואלי

מקום עבודה: דקס

תוכניות לעתיד: השאיפה שלי לשנים הקרובות היא למתג את מסעדת 'דקס' כמקום של יין ישראלי ולהכיר לכל מאות התיירים שמגיעים אליה מרחבי העולם את עולם היין הישראלי.

אליהו מוגילבסקי
אליהו מוגילבסקי

מקום עבודה: הרמיטאז'

תוכניות לעתיד: בא לי לפתוח גאסטרו-פאב שבו היינות מוגשים בקנקנים וחבר'ה צעירים מתלבטים איזה יין ימזוג להם הברמן מהחבית ובאיזה כוס, חצי או שליש.

קובי ארוסי
קובי ארוסי

מקום עבודה: פרונטו

תוכניות לעתיד: הכל עוד פתוח. אני שואף ללמוד ולהתפתח כל הזמן, לשאוב השראה מסביבת העבודה, להמשיך במקצוע שלי כסומלייה, ואולי יום אחד לפתוח מקום משלי שירכז את כל האהבות והשאיפות שלי יחד.

שי קישנר
שי קישנר

מקום עבודה: אנוטקה

תוכניות לעתיד: להמשיך להתמקצע ולהתפתח בתחום ההדרכתי בארץ.

תבור להט
תבור להט

מקום עבודה: יקב טוליפ

תוכניות לעתיד: להתמקצע בעולם היין בעולם הסומליירי. לעשות את ה-Course of Master Sommelier, ואולי בעתיד הרחוק איכשהו להיכנס ל-Wine Spectator ולדרג יינות. זה אולי נשמע קצת שטחי, אבל לי זה נשמע כמו העבודה הכי מהנה ומעניינת בעולם היין.

נתיב צימט
נתיב צימט

מקום עבודה: לדעת יין – מורן עשור

תוכניות לעתיד: פתיחת בר וחנות יין שיאפשרו לי לקדם חלוקה אזורית חדשה בארץ.

מור ברנשטיין
מור ברנשטיין

מקום עבודה: סומלייה ויועצת יין עצמאית

תוכניות לעתיד: לסיים את המבחן האחרון שנותר לי בלימודי הדיפלומה שלי ב-WSET, ועוד כמה תכניות מגירה שבינתיים שומרת לעצמי.

ג'יימי סלוק
ג'יימי סלוק

מקום עבודה: ג'יימי סומלייה

תוכניות לעתיד: יש בי אהבה עמוקה מאד ליין וכל עולמו ואני שואף להיות המאסטר סומלייה הישראלי הראשון. ברצוני לקדם את תעשיית היין הישראלי בכל אספקט, מייצור יינות טובים יותר ועד ליצירת מודעות עולמית ליינות הנפלאים של הארץ.

אור גולדפרב
אור גולדפרב

מקום עבודה: ג'יאקונדה

תוכניות לעתיד: המטרה שלי היא לפתח תרבות צריכת יין. שאנשים ישתו יותר יין, יבינו מה הם שותים, יהיה אכפת להם מה הם שותים, מה המסורת שעומדת מאחורי הבקבוק, מה הוא האזור שממנו מגיע היין והמאפיינים שלו, והכי חשוב - שיפתחו את הראש להתנסות בדברים חדשים.