לקראת יום העצמאות וחג הבירה והמנגלים עצרנו לרגע כדי לבחור מהו הדרינק הכי ישראלי בשבילנו? טל חוטינר חושב שהכבוד מגיע לסדרת 'סלקטד' של יקבי 'כרמל'...

כשמדברים על בירה די ברור שהשמות הראשונים שקופצים לראש הם גולדסטאר כמובן או בירה נשר ליותר ותיקים שבינינו. אבל כשמדברים על יין, מותג היין הכי מוכר ונפוץ שעדיין חי ובועט הוא ללא ספק סדרת 'סלקטד' של יקבי 'כרמל'. למרות שינויים כאלו ואחרים שעברו תוויות הסדרה במשך השנים, עדיין מדובר ביין כל-כך מזוהה במחוזותינו, כזה שקופץ מול עינינו בכל סופרמרקט או חנות יין. בכל זאת, מדובר ביקב שלא פספס בציר כבר 136 שנה!

סלקטד - פרי טוב מכרמים רבים ושימוש בטכנולוגיה מתקדמת מאפשרים לייצר יינות טובים בכל רמת מחיר (צילום: יח"צ)
סלקטד - פרי טוב מכרמים רבים ושימוש בטכנולוגיה מתקדמת מאפשרים לייצר יינות טובים בכל רמת מחיר (צילום: יח"צ)
פרי טוב מכרמים רבים ושימוש בטכנולוגיה מתקדמת מאפשרים לייצר יינות טובים בכל רמת מחיר (צילום: יח"צ)

בכלל, כשאנחנו מתכננים את המנגל המסורתי של יום העצמאות באופן אוטומטי תמיד מופיעה שישיית בירות ברשימת הקניות. אבל מה עם משהו קליל קצת יותר שאולי מתאים קצת יותר לבשר על האש, ובעיקר בשר מתובל? משהו כמו יין קליל שלא ממש יכביד או ינפח את הבטן ורק יעזור לנו לצלוח את האירוע הזה בשלום.

יקבי כרמל
יקבי כרמל

היינות של סדרת 'סלקטד' של יקבי 'כרמל' הם יינות "נקיים" ולא מחייבים שפשוט מנסים להפוך את כוס היין לכוס לגיטימית בלי קשר לליווי המזון ולסיטואציית הצריכה. יקב גדול יכול להשתמש גם בפרי טוב מכרמיו הרבים וגם בטכנולוגיה מתקדמת כדי לייצר יינות טובים בכל רמת מחיר.

במקרה של סדרות כמו 'סלקטד' ו'פרייבט קולקשן' עוברים היינות תסיסה במכלי בטון מסורתיים ביקב ההיסטורי בזכרון יעקב - שיטה שחוזרת למרכז הבמה ולמרות המסורתיות שלה עוזרת לייצר יינות רעננים ומאוזנים עם דגש על הפרי, עם חמצון עדין ואיטי מאוד. אגב, מכלי תסיסה עשויי בטון תופסים כיום כ-50% מתפוסת המכלים ביקבים האמריקאים. לכבוד יום העצמאות יצאו בכרמל עם מהדורה מיוחדת בסימן 70 שנה למדינה לסדרה הפופולארית ביותר, בה עוטרו התוויות בצבעי כחול ולבן וסמל היקב הכל-כך מוכר של שני המרגלים הנושאים אשכול ענבים ענקי שונה, ועכשיו הם נושאים את דגל ישראל.

בבית וגם בפיקניק

סלקטד
סלקטד
'ריזלינג קולומבר סלקטד' הוא טייק-אוף על אולי אחד היינות המוכרים ביותר - ה'אמרלד ריזלינג סלקטד' - שנראה כאילו תמיד היה כאן, והרי הזן הזה הוא ישראלי כל-כך. מדובר בבלנד ארומטי וקליל, חצי יבש ומעט לימוני עם 10% אלכוהול בלבד, מה שיכול להפוך אותו לאפריטיף קר ונעים לפני כל מנגל או ארוחה, או סתם כדרינק לא מחייב על המרפסת עם הזיקוקים.

'קברנה מרלו סלקטד' אף הוא יין לא מחייב, אבל פירותי מאוד ומרענן, כזה שיתאים לקבב דומיננטי, לשיפוד פרגית לא קונבנציונלי, ובעצם לצד כל נשנוש, אבל גם כדרינק קריר. כן, קריר, יין שכזה ממש דורש שיקררו אותו מעט לפני שפותחים אותו. בסדרת 'סלקטד' יש גם בקבוק אחד שמתאים לכל פיקניק ואפילו לא מצריך פותחן - 'רוזה סלקטד' עם פקק הברגה. רוזה קליל, משמח, חצי יבש עם המון פרי אדום, תות-שדה באף וסיומת קצרה ומתקתקה. לקרר טוב-טוב לפני ששותים, לפתוח בסיבוב ולשתות אפילו מכוס פלסטיק. חג-שמח שיהיה לכם!