רגע לפני יום העצמאות טל חוטינר מדגמן פטריוטיות עם כמה דרינקים משלנו שירוצו טוב ליד המנגל או מול הבלגאן של טקס הדלקת המשואות. יאללה, חוגגים 70...

אז הנה שוב מגיע יום העצמאות והפעם חוגגים 70 – לגמרי לא צחוק – מה גם שהשנה זה מגיע בצורה של סוף שבוע ארוך מאוד שיחד עם כל המנגלים והחגיגות עדיין משאיר לנו מספיק סיטואציות לגיטימיות לשתות בהן משהו פטריוטי, אז מי אנחנו שלא נפרגן...

במקום להתלבט, הולכים על לוקאל-פטריוטיזם... (צילומים: יח"צ, סטודיו חגית גורן, מוטי פישביין, plan b)

בירה נשר
בירה נשר

נתחיל עם בירה 'נשר', בירה מקומית שכמעט נשכחה ולאחרונה עושה אחלה קאמבק במחירים לגמרי נוחים. היא לא עמוקה מדי, או מיוחדת, אבל ללא ספק נוסטלגית ומרווה. בירה נשר - הבירה הראשונה שיוצרה בישראל ועדיין נמצאת אתנו – יצאה לאוויר העולם כבר בשנת 1934 והיתה אולי הסנונית הראשונה בענף ייצור הבירה בישראל. 'נשר' היא בירת לאגר בהירה וקלילה מאוד בעלת אחוזי אלכוהול נמוכים של 3.8% בלבד, כך שבעצם אפשר לשתות יותר ליד המנגל בלי שזה יעלה ממש לראש.

מחיר: כ-6 ₪

יקב הרי גליל
יקב הרי גליל

זהו הבציר החמישי של יין 'חברים' של יקב 'הרי גליל', יין שמקדש את החברות בין בני האדם מילדות ועד בגרות. את היין מבציר 2015 הקדישו אנשי היקב למתיישבים ומקימי ההתיישבות בגליל העליון, ביניהם קיבוץ יראון בו שוכן היקב, לרגל חגיגות ה-70 למדינה. היין בוקבק בשש תוויות שונות אשר מורכבות מצילומים ישנים בשחור-לבן מהארכיון של קיבוץ יראון. היין עצמו הוא בלנד של קברנה סוביניון, קברנה פרנק, סירה ופטי ורדו שהתיישנו להם מעל שנה בחביות עץ אלון צרפתיות.

מחיר: 65 ₪

יקב רימון
יקב רימון

'ישראל חוגגת' הוא יין רימונים שהושק לאחרונה על-ידי יקב רימון במהדורה מיוחדת לכבוד יום העצמאות. מדובר ביין קינוח בסגנון פורט שעשוי מ-100% רימונים מחלקות נבחרות של היקב ברמת-דלתון. תסיסתו של היין הופסקה על-ידי תזקיק, ממש כמו ביינות פורט, רק שכאן גם התזקיק יוצר מרימונים. היין הזה התחיל בעצם את דרכו בחגיגות ה-60 למדינה ויושן במשך 10 שנים בחביות אלון צרפתיות תחת כיפת השמיים. בזכות יישון זה כ-60% מהתכולה התאדו וכך נוצר יין מלא וסמיך מאוד. ניחוח הפרי המקורי חזק באף יחד עם מעט פלפל שחור ופרלינים מרירים עם מעט טבק. יין עמוק ומעניין בעל 18.5% אלכוהול.

מחיר: 360 ₪

יקבי כרמל
יקבי כרמל

יקבי 'כרמל', היקב הוותיק בארץ שמלווה את המדינה מלפני שעוד קמה, מוציא מהדורה מוגבלת של שני יינות מסדרת 'סלקטד' המעוטרים בתווית חגיגיות לכבוד החג. אין סדרת יין שמזוהה יותר בקרב צרכן היין ישראלי כמו סדרת 'סלקטד' של 'כרמל'. הפעם שני יינות, אמרלד ריזלינג קולומברד הלבן וקברנה סוביניון מרלו, קיבלו תוויות בכחול-לבן, עוטרו בסימן 70 ועליהם איור של המרגלים, סימן ההיכר של 'כרמל', רק שבמקום אשכול ענבים ענקי הם נושאים הפעם את דגל ישראל. היינות מתאימים למנגלים ובכלל אלו יינות לשתייה ולא לטעימה.

מחיר: 25 ₪

מילק אנד האני
מילק אנד האני

'רוטס 70' של מזקקת 'מילק אנד האני' התל-אביבית הוא בעצם ליקר עשבים ותבלינים שנוצר במיוחד לכבוד יום העצמאות ה-70 שלנו. ה'רוטס 70' (35% אלכוהול) מבוסס על תזקיק השעורה של המזקקה - שהוא בעצם הבסיס לסינגל מאלט וויסקי של המזקקה - שעובר זיקוק כפול ובו מושרים שבעת התבלינים. הליקר יצא במהדורה מוגבלת וממנה יוצרו רק 2000 בקבוקים ממוספרים אותם ניתן למצוא בחנויות המתמחות ובמזקקה. הליקר מורכב מ-7 עשבים ותבלינים ישראליים שנבחרו על-ידי שבעה ישראלים בולטים מאוד, איש-איש בתחומו.

פטיש פלסטיק מתנפח 60 ס"מ
פטיש פלסטיק מתנפח 60 ס"מ
קרן לייבוביץ', שחיינית הפראלימפית שזכתה ב-7 מדליות אולימפיות, בחרה בשקדים שמזכירים לה את בית סבתא שנהגה להכין מהם בידיה מרציפן. אלי מזרחי, מחייה שוק מחנה יהודה ומדליק משואה ביום העצמאות ה-69, בחר בכוסברה, תמצית הטעם הישראלי. רוני סומק, משורר ואמן, בחר ביסמין "בשל היותו גשר הריחות שבין בגדד (העיר בה נולדתי) לבין הארץ שבה אני חי". דר' אלישיב דרורי, אגרונום ויינן שחקר ומיפה את ה-DNA של 100 זני ענבים ייחודיים לארץ ישראל העתיקה, בחר בטימין "בשל הבושם המלווה אותו לכל מקום ונוכחותו מעידה על אזורים שבהם כדאי לשתול גפן".

ארז קומרובסקי, שף מוערך המתמחה בבישול ישראלי, בחר בצתרה "כי אני משדך צתרה לטלה, עוצם את עיני ורואה את הגליל, עצי האלון והעזים". אביבית פריאל, שפית ידועה ומוערכת, בחרה בטרגון משום שה"אניס שבטרגון מתחבר היטב לשורשיות הישראלית ולים-תיכוניות המאפיינת את כולנו". תומר גורן, אושיית וויסקי והמזקק הראשי של מזקקת 'מילק אנד האני', בחר בהל משום שהוא "מתחבר בעיני לקפה שחור. המשקה הכי ישראלי".

מחיר: 149 ₪