טל חוטינר טעם את קוניאק 'האמרי Xo Extra', של בית הקוניאק 'האוס אוף האמרי', על בטן ריקה. מה שרק פתח לו את התיאבון לאיזה ביס, ולעוד כמה כוסות...

משפחת Dobbe, יצרנית קוניאק 'האוס אוף האמרי', היא משפחת כורמים ומזקקי קוניאק כבר 8 דורות, ובית הקוניאק שלהם נמצא עדיין בבעלות משפחתית. אחוזת המשפחה שוכנת בצרפת בכפר הקטנטן סליניאק סור שראנט, הממוקם לא רחוק מהעיירה קוניאק. מרבית שטחי כרמי המשפחה גדלים באזור פטי שמפיין הייחודי המשתייך ל-5 אזורי גידול הענבים הקלאסיים של האזור. הכרמים הראשונים נקנו על-ידי משפחת Dobbe בשנת 1787 ומאז עברו בירושה מהאב לבנו ולבתו כאשר הנחלה גדלה עם השנים.

האמרי - השילוב בין חלקי הבלנד הוא השלב החשוב בסגנון הסופי...(צילומים: יח"צ, John Nyberg, freeimages.com)
האמרי - השילוב בין חלקי הבלנד הוא השלב החשוב בסגנון הסופי...(צילומים: יח"צ, John Nyberg, freeimages.com)
שילוב חלקי הבלנד הוא השלב הכי חשוב בסגנון הסופי... (צילומים: יח"צ, John Nyberg, freeimages.com )

כיום החברה והכרמים שבבעלותה מנוהלים על-ידי מישל Dobbe ואשתו, כאשר שני שלישים מהכרמים המשפחתיים שוכנים באזור הגבעות של פטי שמפיין, ממנו מגיעים תזקיקים בסגנון מאוד עדין בעלי גוף קל יחסית, ואילו השליש הנותר מגיע מאזור פין בואה לגדות נהר השראנט שמתאפיין בתזקיקים כוחניים יותר בעלי גוף מלא וארומת פרי חזקה. השילוב וההרכב בין חלקי הבלנד הוא השלב החשוב בסגנון הקוניאק הסופי.

יודע לתת פייט

קוניאק האוס אוף האמרי
קוניאק האוס אוף האמרי
אחד המותגים של בית Dobbe הוא הקוניאק 'האוס אוף האמרי' (House of Hemery) אשר מזוקק משילוב של שלושת זני הענבים הקלאסיים של האזור אשר תוססים תסיסה יחסית ארוכה לצורך מיצוי טעמים גבוה יותר. המיצוי מזוקק באלמביק בכמויות קטנות ולאחר מכן הולך ליישון בחביות, כמובן. לא מזמן טעמתי את האמרי Xo Extra שהיא ללא ספק קוניאק על הצד הכבד והמלא מאוד של הקוניאקים. הצעיר מבין הקוניאקים בבלנד הזה מיושן מינימום 6 שנים והתוצאה כבדה ומאוד ארוכה.

לקוניאק האמרי Xo Extra גוף מלא וכבד, הרבה וניל באף יחד עם מתיקות טבעית - יחסית גבוהה, שוקולד מריר יחד עם עץ ומעט דובדבן שחור בשל וסיומת שלא רוצה להיגמר. לי קוניאק האמרי Xo Extra היה מעט כבד בלגימה מהירה, אבל כשלקחתי את הזמן שלי ונשנשתי לצדו איזה ביס גבינה חריפה הקוניאק פשוט עשה את העבודה ונתן פייט נהדר לסיום ארוחה טובה, וגם לעוד כמה כוסיות לאחר שמזמן נגמרה הארוחה.

קוניאק האוס אוף האמרי. מחיר: 399 ₪