גל סידס מציג לפניכם מפגן ראווה חגיגי של קוקטיילים לכבוד פורים ומבטיח לכם שאם תבצעו אותם לפי ההוראות תוכלו להגיע לגובה הרוחני של הרמב"ם. או שיט, הוא לא מהמגילה...

שלום שתיינים יקרים וברוך בואך חג פורים – החג האהוב בשנה שבו מצווה גדולה להשתכר. אז במיוחד לכבוד פורים אספתי לי חבורת משקאות, חלקם מוכרים יותר וחלקם פחות, כולם היי פרוף, כלומר - מעל 40%, וגם כמה בירות בשכונה של ה-10%, והלכתי לבקר שותף וותיק לפשע הלא הוא מיכאל סוויסה שמנהל את הבר ב'הולה' החדשה של כנופיית 'קלואליס', שנפתחה ממש השבוע על חורבותיה של 'רפאל' הי"ד.

מבעד לעננת המתנול שאופפת אותי אני מאחל לכולכם חג פורים הכי שמח ומשכר... (צילומים: גל סידס, יח"צ)
מבעד לעננת המתנול שאופפת אותי אני מאחל לכולכם חג פורים הכי שמח ומשכר... (צילומים: גל סידס, יח"צ)
מבעד לעננת המתנול שאופפת אותי אני מאחל לכולכם חג פורים הכי שמח ומשכר... (צילומים: גל סידס, יח"צ)

על הבר הסופר-מאובזר שלו, עם נוף לשקיעה תל-אביבית התחלנו מיכאל ואני לערבב ולשקשק וזה מה שיצא לנו. אז במיוחד לרגל פורים ונהנים, קבלו את המדריך לקוקטיילים משכרים במיוחד, או במילים אחרות – היום נלמד איך להשתכר עד דלא ידע. אז בואו נלך על זה...

לאינטליגנטים קוקטייל פסאודו-סזארק

קוקטייל פסאודו-סזארק
קוקטייל פסאודו-סזארק
גלנליווט סייפר
גלנליווט סייפר
ריקארד פסטיס
ריקארד פסטיס
היות שמדובר בפורים, רק ראוי שנתחיל באחד הקוקטיילים העתיקים ביותר בעולם. למרות שעל-פי הספר 'סזארק' הוא קוקטייל מבוסס ברבן, החלטתי להשתמש במאלט, אחד הנוזלים שאני הכי נהנה לשתות לאחרונה – 'גלנליווט סייפר לימיטד אדישן' – 48% אלכוהול של עונג צרוף שעובר בחביות אמריקאיות משומשות וחביות שרי ומגיע בבקבוק שחור שבינתיים זיכה אותו בכינוי – 'הוויסקי של באטמן'.

מה עושים?

מוזגים לתוך לואובול מעט אבסנט, או אניס צרפתי – אני הלכתי על ריקארד 45% אלכוהול - מערסלים את הנוזל בכוס, שופכים את השארית ונשארים עם הניחוח. כותשים בכוס קוביית סוכר עם מעט אנגוסטורה ועליה מוזגים מנה של וויסקי, כאמור - הלכתי על 'גלנליווט'. מוסיפים קרח ומערבבים כדי לקבל מעט מהילה של הקרח בנוזל וכדי לחבר את הטעמים, ונהנים מקלאסיקה על-זמנית.

לביזארים קוקטייל בלאק ולווט

קוקטייל בלאק ולווט
קוקטייל בלאק ולווט
לורן פרייה
לורן פרייה
ריגלה נוקטוס 100
ריגלה נוקטוס 100
אין דבר יותר חגיגי משמפניה, כן, גם בפורים. אבל איך בורחים מכל קלישאות של משקאות הבוקר והדרינקים הרכרוכיים למיניהם? תאמינו או לא, אבל שמפנייה (או קאווה, בסדר...), אני הלכתי על 'לורן פרייה ברוט'.

זה משהו שעובד לגמרי טוב ביחד עם קצת בירה כהה ומרירה, אז כאן הלכתי על בירה 'ריגלה נוקטוס 100'. השניים מאזנים אחד את השני והופכים לקוקטייל טעים בצורה ביזארית אמנם, אבל כזאת שאיכשהו עושה היגיון, ותרשו לי להבטיח לכם ששניים או שלושה כאלה יסדרו אתכם.

מה עושים?

מוזגים סטאוט ולורן פרייה ברוט בכמויות שוות לכוס שמפניה, מתפלאים לרגע, ונהנים.

לפטריוטים קוקטייל הורני נגרוני

קוקטייל הורני נגרוני
קוקטייל הורני נגרוני
מילק אנד האני
מילק אנד האני
מרטיני-רוסו-
מרטיני-רוסו-
ה'ניו מייק' של מזקקת 'מילק אנד האני' (חלב ודבש - אם תרצו) הוא נוזל שחיכיתי הרבה זמן כדי להתעסק אתו. מדובר בתזקיק סינגל מאלט שאמנם לא ניתן לקרוא לו וויסקי היות שהוא לא עבר יישון בחביות על-פי התקן הסקוטי, אבל כאן מתחילים היתרונות: מעבר לוורסטיליות הרבה שלו, זו גם הזדמנות טובה לטעום גלם, ואיזה גלם (!). לא סתם מילק אנד האני, אלא כמו שתזקיק מאלט אמור להריח רבותיי – ריבת חלב, וקרואסונים, אגוזיות כיפית ו-50% אלכוהול לתוך הכבד שלכם. מבחינתי מדובר במשקה שזועק שברמני העיר כבר יתחילו לערבב אותו לתוך קוקטיילים.

לכבוד פורים החלטתי לתת לו מקסימום ריספקט ולערבב אותו בתוך קלאסיקה על-זמנית עם קמפארי ומרטיני אדום – שני בקבוקים שכל בקבוק אלכוהול שמכבד את עצמו ישמח להתערבב אתם – לקוקטייל רב-שכבתי, עשיר מאוד, ואלכוהולי בטירוף.

מה עושים?

מערבבים בלואובול על קרח כמויות שוות של 'מילק אנד האני' ניו מייק, קמפארי, ומרטיני רוסו. מקשטים בטוויסט קליפת לימון ומגישים.

למסתכנים קוקטייל אלביס

קוקטייל אלביס
קוקטייל אלביס
גאנפאודר ג'ין
גאנפאודר ג'ין
קריק של פטרוס
קריק של פטרוס
'אלביס' הוא קוקטייל שמכינים מג'ין ומיץ אשכוליות שסוגרים אותם, בדרך-כלל, בבירת IPA. האשכוליות והכשותיות ההדרית שמאפיינת על-פי רוב בירות IPA עובדים מדהים ביחד. במתכון הנוכחי הזה הלכתי על ג'ין 'גאנפאודר', שמעבר לזה שמדובר באחד המשקאות עם השמות הכי מגניבים ששמעתי, הוא גם מכיל 43% אלכוהול, מתובל ואפילו קצת מתקתק.

אבל לכבוד פורים החלטתי להתחכם עוד יותר ובמקום IPA הוספתי 'קריק' (בירת דובדבנים) של 'פטרוס', 8.5% אלכוהול. ברגע שטעמנו את זה מיד הסתכלנו אחד על השני במבט שאמר דבר אחד: "מדובר בקוקטייל טעים בצורה מסוכנת". נשבע לכם שאני יכול לקום בבוקר ולפרק 10 כאלה בלי לשים לב בכלל. אבל תאמינו לי – יש פה תמהיל קטלני.

מה עושים?

משקשקים מנה של ג'ין גאנפאודר ביחד עם מנה וחצי מיץ אשכוליות, חצי מנה מיץ לימון וחצי מנה מי סוכר. מוזגים לכוס גדולה וסוגרים בקריק פטרוס.

למזרחיים קוקטייל ריקארד סמאש

קוקטייל ריקארד סמאש
קוקטייל ריקארד סמאש
שרטרז
שרטרז
ריקארד פסטיס
ריקארד פסטיס
גם פה מדובר בקוקטייל כזה שבלי לשים לב תיגמר לכם הכוס, גם בלי קשר לפורים. יש פה אניס, נענע ומלפפון שהופכים אותו, כנראה, לקוקטייל הכי בריא שתמצאו ברשימה הזאת. זה קוקטייל על בסיס 'ריקארד', אבל ה"קיקר" האמיתי פה (עם כל הכבוד הרב שאני רוחש לאניס מדרום-צרפת...) הוא חבר שמגיע מאותה מדינה – ה'שרטרז אלקסיר' – משקה שיש מאחוריו מחשבה יפה.

נכון השרטרז הירוק? פצצת האלכוהול של 55%? לא מספיק, בואו ניקח את זה ללבל גבוה יותר ונכין לו אח קטן (בבקבוק קטן), אבל של 68% (!!). האם זה טעים? מאוד. האם אני ממליץ לכם לשתות את זה סטרייט? בהחלט. אבל כנראה שלא תעשו את זה, אז הנה הדרך הכי טובה להשתכר עם רימון היד הקטן הזה.

מה עושים?

כותשים בשייקר כמה פרוסות מלפפון וכמה עלי נענע. מוסיפים מנה 'ריקארד', חצי מנה מיץ לימון וחצי מנה סוכר. מוסיפים 'שרטרז אלקסיר' לפי האומץ, משקשקים בעוז ומסננים סינון כפול לכוס מקוררת.

לאפלוליים קוקטייל איילה מיול

קוקטייל איילה מיול
קוקטייל איילה מיול
קילכומן 100% איילה
קילכומן 100% איילה
היטאצ'ינו ג'ינג'ר ביר
היטאצ'ינו ג'ינג'ר ביר
ג'ינג'ר ביר אוהבת נורא וודקה, היא גם אוהבת רום כהה. עוד דבר שלא ידעתם שהיא אוהבת זה וויסקי, ואם מדובר על משהו כמו ה'קילכומן 100% איילה', אז בכלל. אז מדובר בסינגל מאלט שמגיע – נכון, רק מהאי איילה, הוא מעושן וכבולי וקצת מלוח, מפוצץ בטעמים, וגם באלכוהול. 50% ליתר דיוק.

ג'ינג'ר ביר זאת הזדמנות טובה לצאת מהמסגרת של טוניק/סודה/קולה עם הוויסקי שלכם, ולא רק שהחיבור פה הוא סופר מעניין ומקורי, הג'ינג'ר גם יעשה לכם נעים בבטן.

מה עושים?

בכוס מפוצצת קרח (רצוי כתוש) מוזגים 'קילכומן 100% איילה' - לפי הצורך הנפשי - וסוגרים בג'ינג'ר ביר. לא חובה לקשט בפרחי היביסקוס.

להרפתקנים קוקטייל הבית של ה'הולה'

קוקטייל הבית של ה'הולה'
קוקטייל הבית של ה'הולה'
קוניאק קורבזייה VS
קוניאק קורבזייה VS
בקארדי
בקארדי
אחרי ששיקשקנו, ערבבנו ובעיקר שתינו, הציע לי מיכאל, המארח החביב, לערבב לי איזה קוקטייל קטן בשם 'התפסן בשדה השיפון' מהתפריט של ה'הולה', ובמצב כזה להגיד לא זה פשוט להיות חסר נימוס.

שתיין או לא - נימוסים יש לי וחברים שתיינים גם כן, ומיכאל התחיל לערבב לי קוקטייל שאמנם לא מכיל אפילו טיפת שיפון, אבל קוניאק ורום הוא בהחלט מכיל והרבה, וקצת מיץ אננס כדי לעגל טיפה פינות והנה לכם עוד סכנת נפשות מובהקת.

מה עושים?

משקשקים מנה קוניאק קורבזייה VS, מנה רום בבקארדי אוקהארט, מנה מיץ אננס וכמה טיפות מיץ לימון. מקשטים בתפוח מסוכר ששרפתם קצת ומגישים.

למחוקים קוקטייל הצוללת

קוקטייל הצוללת
קוקטייל הצוללת
גולדסטאר סלואו ברו
גולדסטאר סלואו ברו
קילכומן 100% איילה
קילכומן 100% איילה
הכל טוב, ויפה ומשכר ביותר, ובאמת שהשתדלתי לעשות לכם את הפורים הזה חזק ועצבני, אבל גם מגוון ומעניין. אבל לפעמים כל מה שהבנאדם צריך זה מחבט בייסבול לפנים. אז אם למרות כל מה שניסיתם מהקוקטיילים שהגשתי לכם כאן אתם איכשהו עדיין מצליחים ללכת ישר, אז כנראה שאין מנוס.

לא נותר לי אלא להציע לכם את הפתרון הסופי, מלך הגרוטסק, אימת הניינטיז, דרינק שאני גאה ומתבייש לחתום אתו את המדריך החגיגי הזה לקוקטיילי פורים בערך באותה הרמה – כן. 'הצוללת'. בוחרים בירה (רצוי חזקה ביותר...). אני הלכתי על גולדסטאר סלואו-ברו 10% אלכוהול ומחתנים אותה באלגנטיות עם הספיריט החביב עליכם. אני הלכתי שוב על הקילכומן העצבני ההוא.

מה עושים?

פאקינג מפילים שוט וויסקי לתוך כוס בירה זה מה שעושים. אם אתם רוצים להתחכם אפשר למזוג את השוט, להפוך מעליו את הכוס ולהפוך בחזרה. תרגיעו, השוט יעמוד הפוך בכוס ולא יישפך (מדע!) ועליו למזוג את הבירה. רצוי לצעוק משהו בסגנון: "ספרינג ברייק!!!" ולשתות בלגימה אחת.

מבעד לעננת המתנול אני מעוניין לאחל לכולכם חג פורים הכי שמח. אל תשתו ותנהגו, אל תפעילו מכונות כבדות, ולמען השם - תשמרו לעצמכם את הדבר הממש חכם שרציתם להגיד לבני/ות הזוג שלכם למחר בבוקר.