שף מאיר אדוני יפתח למשך 3 ימים את מסעדת 'NUR פופ-אפ' שתגיש ארוחת טעימות חווייתית בת 7 מנות מהתפריט המקורי של המסעדה הניו יורקית המצליחה...

עולם הקפה צועד לפעמים ממש יד ביד עם עולם היין: זנים, טרואר, שיטות קלייה מיוחדות ועוד. בשעה שבעולם היין, במידה ונדע מה לקנות ולהשקיע מספיק משאבים, נגיע גם ליינות הנדירים והמיוחדים בעולם, בעולם הקפה זה קצת קשה יותר. הרי כמעט בלתי-אפשרי להגיע לחנות קפה או לבית-קפה ולבקש קפה 'בלו מאונטן' (...). החיבור בין יין, קפה וקולינאריה הוא, אם כך, יותר ממתבקש. לא פלא ששף מאיר אדוני בחר להרים את הכפפה ולהביא אלינו למשך 3 ימים את NUR – מסעדת היוקרה הניו יורקית המצליחה שלו לארוחה גורמה בת 7 מנות המשלבת את שלושת האלמנטים יחדיו.

בסיום הארוחה יוזמנו הסועדים ללאונג' קינוחים חווייתי ברוח מקורות הקפה... (צילום: יח"צ, אנטולי מיכאלו)

דווקא חברת 'נספרסו', ענקית הקפה השוויצרית, מצליחה להביא לנו בכל פעם הפתעה וגרסה ייחודית אחרת. בקפסולות הביתיות מגיעות אלינו מדי פעם מהדורות מיוחדות כמו קפה מיושן או תערובת ערביקה מאתיופיה, לדוגמה, שמרחיבות את מנעד הקפה, הטעמים והניחוחות לשתיין הביתי, אבל גולת הכותרת היא ללא ספק מה שקורה בחטיבה העסקית, או בעברית - במסעדות.

נספרסו
נספרסו

בנספרסו העולמית הצליחו לאתר חוואים ומגדלי קפה במקומות הנדירים בעולם ויחד איתם הפיקו סוגי קפה נדירים המיועדים לשוק מסעדות היוקרה, כשבמקור סדרה זו היתה מכוונת למסעדות בעלות כוכבי מישלן ומעט מאוד מסעדות מצטיינות נוספות. לארץ הגיעו עכשיו שני סוגים מרתקים ונדירים מארצות מקור אקזוטיות שיוכלו לתת לסועד המתוחכם וחובב הקפה הזדמנות להיחשף לכוס קפה שהיה צריך להקיף חצי עולם כדי להתנסות בו.

פיברי קילימנג'ארו – זן שהוא סוג של מוטציה לא מתורבתת שגדלה למרגלות ההר המפורסם הממוקם בטנזניה שבאפריקה. מדובר בשיח קפה שבתוך הפרי שלו גדל רק פול קפה אחד ולא שניים כרגיל, אשר עוצמת הטעמים והארומות שמתרכזים בתוך אותו פול היא פשוט עצומה. כלומר, לצמח יש הרבה יותר מה לתת לאותו פול בודד והוא מוציא פחות "אנרגיה" מאשר היה צריך במספר גבוה יותר של פולים. קצת מזכיר דילול אשכולות בגפן היין כאשר הכורם מדלל חלק מהאשכולות בכדי להעניק לאשכולות המצטיינים את מירב האנרגיה של הגפן. כאן הדילול נעשה על-ידי הטבע עצמו. הפול מתפתח באיטיות בזכות הבדלי האקלים בין היום והלילה - מגמה שתורמים לעוצמת ארומות הפרי.

נספרסו
נספרסו

הזן הנ"ל נחשב לאחד משלושת הזנים הטובים בעולם ומגודל על-ידי חוואים מצטיינים שנבחרו על-ידי נספרסו העולמית. הפולים מיובשים בשמש באופן טבעי ונקלים קליה חצויה שבאופן עדין ביותר מפתחת טעמים על-פני שטח פנים גדול יותר של הפול. התוצאה מרהיבה: ניחוחות עציים חזקים ועמוקים, משהו אדמתי, יער אחרי גשם, ובסיומת פירותית עדינה. קפה פחות מריר ועמוס בטעמים.

נפאל למג'ונג – זן שגדל בנפאל, ממש מחוץ לרצועת הקפה העולמית (28 מעלות צפונית לקו המשווה), בגובה של 1600-1200 מטר מעל פני הים. מדובר במדינה שנחשבת ליצרנית קטנה מאוד של קפה וממוקמת רק במקום ה-49 בין יצואניות הקפה, אבל כל יבול הקפה המגיע משם נחשב לזנים ייחודיים. גם כאן מדובר בקפה נדיר שמגודל על-ידי חוואים נבחרים. את הפולים מרטיבים ולאחר מכן הם עוברים תסיסה קצרה. התסיסה מביאה לפירוק הסוכרים שבפולים ומעלה את רמת החומציות בקפה. התוצאה היא ניחוחות מדהימים של אגוז פקאן, שקד מריר וחיטה מונבטת יחד עם מרירות עדינה ומעט חמיצות מאוזנת וטובה. הקפה הזה הוא מעט יותר אינטנסיבי מהזן הקודם, אבל בעיקר הוא מתאפיין בניחוחות שאתה לא מוצא בשום קפה אחר.

נספרסו
נספרסו

כדי לחגוג את כל הטוב הזה חברו מסעדת NUR הניו יורקית המצליחה של השף מאיר אדוני והחטיבה העסקית של נספרסו ליצירת מסעדת פופ-אפ שתפעל במשך שלושה ימים בלבד. המסעדה שתיפתח במתחם האירועים 'אביגדור' בתל-אביב תגיש ארוחת טעימות בת 7 מנות מהתפריט המקורי של מסעדת NUR הניו יורקית המצליחה. בסיום הארוחה יוזמנו האורחים למתחם הקינוחים המחולק לשני חלקים: קילימנג'רו ונפאל - לפני סוגי הקפה. במתחם זה יוגש להם הקפה המדובר לצד קינוחים מיוחדים פרי יצירתה של הקונדיטורית המצוינת מיכל בוטון.

NUR פופ-אפ. בן אביגדור 22, תל-אביב. 8-6 במארס. לפרטים נוספים: https://www.nloungnur.co.il/