אם אתם נוהגים לפקוד בקביעות את הברים, בטח שמתם לב למתקפת הריי וויסקי שפשטה על העיר. אנחנו לגמרי בעד, כי הגיע הזמן שמישהו יעשה כבוד לדגן המצוין הזה...

בשנים האחרונות כמעט ואי-אפשר לפספס את התחייה המשמחת של וויסקי השיפון האמריקאי, כמעט בכל רמת מחיר. אם קודם היו אלו בעיקר תוצרים של מזקקות קטנות, או מזקקות שהתמחו בשיפון, כיום כבר אפשר למצוא מותגי ענק שהחלו או חזרו לזקק וויסקי ריי כדי לעמוד בביקוש העולה. אפילו מזקקות סקוטיות החלו להשתמש בחביות ריי לצורך פינישים ויישון כדי להצטרף לטרנד המתפשט, ככה מהצד, ביניהם: ג'וני ווקר רד ריי פיניש, או גלנמורנג'י ספיוס המצוין. אבל אם אנחנו כבר מדברים על מותגים גדולים, אז הנה הגיע הגדול מכולם עם גרסאות הריי וויסקי שלו, אהלן ג'ק...

ג'ק דניאל'ס - כבר מזמן לא מדובר בתזקיקים המגיעים רק ממזקקות קטנות שהתמחו בשיפון... (צילומים: יח"צ, אמיר יעקובי)
ג'ק דניאל'ס - כבר מזמן לא מדובר בתזקיקים המגיעים רק ממזקקות קטנות שהתמחו בשיפון... (צילומים: יח"צ, אמיר יעקובי)
כבר מזמן לא מדובר בתזקיקים המגיעים רק ממזקקות קטנות שהתמחו בשיפון... (צילומים: יח"צ, אמיר יעקובי)

ג'ק דניאל'ס סינגל בארל ריי
ג'ק דניאל'ס סינגל בארל ריי

בטנסי כנראה לא ייצרו וויסקי שיפון מאז תקופת היובש (...). זהו כנראה ערבוב הדגנים השונה בג'ק דניאל'ס מזה 150 שנה. כאשר אנשי ג'ק דניאל'ס החליטו ללכת על וויסקי שיפון במהדרות חבית יחידנית הם לא עצרו ב-51%, אלא יצרו 'מאש' שפרט לתירס ושעורה כולל גם 70% שיפון, לא פחות. לאחר הזיקוק הספיריט הולך ליישון בחביות חדשות שממוקמות בחלק העליון של מחסני החביות.

הטמפרטורות הגבוהות בטנסי במשך היום, לעומת הקרירות בלילה וההבדלים בין עונות השנה משפיעים עוד יותר כאשר החביות קרובות לגג או לקצוות המחסנים וכך נוצרת השפעה מואצת יותר של החבית על הנוזל.

הוויסקי עצמו הוא וויסקי די עוצמתי עם ניחוח הבננה הכל-כך אופייני לבית ג'ק דניאל'ס שמגיע מהשמרים הייחודיים של המזקקה. גם פרי כמו דובדבן מצטרף לאף יחד עם מעט תיבול מעניין וניחוח שיפון עדין ולא בומבסטי. בטעם שוב בננה, קרמל ופרי אדום יחד חמאתיות, ועץ דומיננטי. השיפון מתחזק יחד עם העץ בסיומת הבינונית יחסית ויוצר וויסקי מעניין וטוב.

ג'ק דניאל'ס טנסי ריי
ג'ק דניאל'ס טנסי ריי

הוא עוד לא ממש הגיע לארץ, אבל כבר טעמתי אותו ויש למה לצפות די בקרוב. זהו בעצם הביטוי הרביעי שהוציאו בג'ק לשיפון לאחר שיפון לא מיושן, שיפון שנח קצת והסינגל בארל, ועכשיו מגיע הטנסי ריי. והוא טוב. שוב בלנד זהה לסינגל ברל של 18% תירס, 12% מאלט ו-70% שיפון, אבל משהו מבחינתי יותר רענן בוויסקי הזה.

שוב מעט דובדבן ובננה בניחוח הראשוני, יחד עם חציר, ומשהו מתקתק ואפוי ומעט ספייסיות של ריי ודגנים. מעט מדי, אולי, אבל מאוזן ורענן. בפה השילוב של הבננה של ג'ק, השיפון והאלון מתחברים לניחוח נפלא של לחם בננה-אגוזים טרי וחם. הסיומת עדינה, יבשה באופן מפתיע עם מעט עץ ותיבול עדין ברקע. יפה-יפה. וכמו שכבר אמרתי, יש למה לצפות.