את זה שהאנשים של מזקקת מק'אלן חושבים אחרת, אנחנו כבר יודעים. אבל אף אחד לא הכין אותנו ליצירה הייחודית: מק'אלן סלקט רזרב 1948...

מקאלן
מקאלן
מדובר במאלט וויסקי של מזקקת מק'אלן מחבית בודדת, אשר יוצרו ממנו בסך הכל 366 בקבוקים, שכל אחד מהם בוקבק ביום אחר של השנה, כך שבפועל אין שני בקבוקים זהים לגמרי. בנוסף, ישנם גם מספר מיניאטורות ללא יום ביקבוק. הוויסקי עבר יישון והשבחה במשך חמישים ואחת שנה בשלוש חביות שרי ישנות ומעודנות, ובוקבק בשנת 1999 לרגל חגיגות סוף המילניום.

נתקלתי בו בלונדון לא מזמן, בעת שכמו מדינת ישראל, אף הוא מגיע לשנתו השישים ותשע, ואומרים שנשארו ממנו בודדים בלבד. המחיר ההתחלתי היה ארבעת אלפים פאונד, וזה שנמצא כעת בוויסקי אקסצ'יינג' בלונדון, אחת מחנויות האלכוהול המרהיבות בעולם, מוצע למכירה בסכום סמלי של 17,500 פאונד, שהם כ-83,000 ₪. הוויסקי הנ"ל בוקבק בתאריך העשרים ושמונה בפברואר 1948.

אגב, ניסינו לבדוק מה עלה בגורלו של הוויסקי שבוקבק ביום ה-14 במאי 1948, אבל חרף מאמצינו, לא הצלחנו למצוא אותו. כנראה שאיפה שהוא בעולם מסתובב לו איש עשיר ומאושר שנולד ביום הקמת המדינה שנהנה פעם בשנה מהיצירה המופלאה הזו של מזקקת מק'אלן.

חג שמח!