חורף או לא, יאיר גת טעם את הקברנה סוביניון ספיישל רזרב החדש של יקבי ברקן, וטוען שגם אם לא מדובר ביין של חורף, מדובר ביין בהחלט מהנה...

ברקן גאים להשיק לרגל פתיחת עונת החורף..., כך נפתחת ההודעה, שהגיעה יחד עם הבקבוק. יכול להיות שביקב, או במשרד יחסי הציבור שלו המורגל בפתיחות והשקות, עונת החורף כבר נפתחה, רק שבמציאות השמש זורחת, הטמפרטורות סבבה והסוודרים עדיין מאופסנים עמוק בארון...

אמנם עדיין לא חורף, אבל למרבה המזל גם ישראל "נפלה" על הצד הטוב של השנה. מזג-אוויר יציב בלי הפתעות. יותר מזה אנחנו לא צריכים... (צילום: יח"צ)
אמנם עדיין לא חורף, אבל למרבה המזל גם ישראל "נפלה" על הצד הטוב של השנה. מזג-אוויר יציב בלי הפתעות. יותר מזה אנחנו לא צריכים... (צילום: יח"צ)
למרבה המזל, הפעם ישראל "נפלה" על הצד היותר טוב של השנה. יותר מזה אנחנו לא צריכים... (צילום: יח"צ)

אז בואו נסכים על זה שחורף זה עדיין לא, ואפילו יקבי ברקן לא יכולים לשנות את זה. מצד שני, אני לא בטוח ש'ברקן, ספיישל רזרב, קברנה סוביניון 2013' הוא באמת יין לחורף. אבל אולי זה בגלל שקיררתי אותו קצת מדי, וכשהוא קריר, יותר נכון קריר מאוד, הוא במיטבו.

'ברקן, ספיישל רזרב, קברנה סוביניון 2013' הוא חלקלק, מהודק, עם טעמים וריחות של פירות שחורים רעננים וגם נגיעה עשבונית. היו שם גם לא מעט ריחות של וניל, קפה ועץ קלוי, כמו שאוהבים בברקן, אבל הטמפרטורה הנמוכה ששררה במקרר מיתנה אותם ומנעה מהם להשתלט.

יקבי ברקן
יקבי ברקן

בציר 2013 הוגדר על-פי דיווח של משרד החקלאות הצרפתי, כאחד הגרועים שתועדו בשנים האחרונות, בעיקר בגלל סופות הברד בבורגון ובורדו. גם למגדלים ביוון ואוסטריה, מזג האוויר לא עשה חיים קלים. לעומתם, מגדלים באיטליה, ספרד וארצות-הברית דיווחו על בצירים לא רעים בכלל, ולמרבה המזל גם ישראל "נפלה" על הצד הטוב של השנה. מזג-אוויר יציב, בלי הפתעות ועם טמפרטורות נמוכות מעט מהממוצע. יותר מזה אנחנו לא צריכים.

היין, שנעשה בבציר 2013 מענבי הגליל העליון, והתיישן שמונה-עשר חודשים בחביות, נעזב לנפשו בטמפרטורת החדר למשהו כמו שעה. כשחזרתי אליו, התברר שהחשיפה לחמצן וההתחממות הקלה, העצימו מאוד את נוכחות העץ, ואל טעמי הפרי העסיסיים, הצטרפו טונים מרירים ולסיומת הצטרפו טעמי שוקולד שלא שמתי לב אליהם קודם.

אהבתי אותו יותר כשהוא היה קר. חורף או קיץ, בסופו של דבר מדובר ביין מסחרי מלוטש, שכאשר הוא קר מאוד יכול להיות גם מהנה מאוד. נכון, זה לא הכי מתאים ל"פתיחת עונת החורף", מצד שני, זה חורף זה?

ברקן, ספיישל רזרב, קברנה סוביניון 2013. מחיר: 70 ₪