זיו לנצ'נר יוצא למסע דילוגים קולינארי, מצמיד מנה לכוס יין וממשיך הלאה. הפעם הוא הולך על ריזוטו עם שרימפס וקלמארי לצד בלנד של שרדונה ומרסאן ב'מאנטה ריי'…

בתודעת החוף התל-אביבית – נעצום עיניים ונניח שיש כזו – 'מאנטה ריי' מושרשת כמעט כמו הים עצמו. דומה שהיא שם מאז ומעולם, פרושה מול המים הפרושים מולה בתגובה, ממזגת גם בצהריים תיירים ובטלנים מקומיים אמידים, מנעימה במוזיקת רקע עדינה ובלהק-מאווררים שחג למראשותיה. כה קל להתמסר, כה קל להתמכר לכל זה. וזה, עוד לפני הטעמים שהם, כמובן, לב העניין. כי מסעדה, כן?

מאנטה ריי - הבלנד הזה, העשוי משרדונה ומרסאן, התגלה כיין קל, חמצמץ, עדין, רך וקיצי... (צילום: באדיבות מאנטה ריי)
מאנטה ריי - הבלנד הזה, העשוי משרדונה ומרסאן, התגלה כיין קל, חמצמץ, עדין, רך וקיצי... (צילום: באדיבות מאנטה ריי)
הבלנד הזה, העשוי משרדונה ומרסאן, התגלה כיין קל, חמצמץ, עדין, רך וקיצי... (צילום: באדיבות מאנטה ריי)

מאנטה ריי א-לה קארטית לגמרי. כאן לא מבזבזים זמן או אנרגיות על עסקיות, ולא נראה שמישהו מסביב מוטרד. עיקר התפריט, מסורתית, דגים ופירות-ים וסקציית מאזטים נודעת. ביינות, מבחר נאה עם ייצוג נכבד לישראליים והצעות רבות בכוסות. אחת מהן, יין הבית, הוא כזה שנוצר במיוחד עבור המסעדה ביקב 'רקנאטי'. בלנד לבן – מה לבן, שקוף כמעט – של שרדונה ומרסאן, הנמכר ב-40 שקל לכוס (או 85 לבקבוק) ושמו, כך במקור, בתפריט, Hoosh Ba Yoffi. כאילו שבעברית "חוש ביופי" הוא שם לא מספיק מצחיק ליין.

חוש ביופי
חוש ביופי
לבחור הזה הצמדתי מנת "ריזוטו במיטבו" (גם זה ציטוט מהתפריט, במיטבו), מה שהתברר כצעד מתבקש. שכן הריזוטו (110 שקל), עם שרימפס וקלמארי מתובל בצ'יפוטלה, בשילוב קוביות עוף קטנות, גבינת מנצ'גו ואגוזי מקדמיה, הוא כפי שנשמע לכם: מאסיבי, דחוס היטב, עשיר ומורכב (ומעט מלוח לטעמי).

פירות-הים טריים, בשרניים ומשמעותיים, וגם אגוזי המקדמיה נותנים גוף. והיין, לעומת זאת, מתגלה כלבן-מלווה. קל, רך, צעיר וקיצי, חמצמץ-עדין, לא כזה שמבליט את נוכחותו. אבל כאן התכונות האלה דווקא משרתות אותו ואף את הריזוטו. הוא מאזן את המנה הדומיננטית ובוודאי ממתן אותה.

מצד אחד, בהחלט נעים לגלות יין שמפרגן לאוכל, כזה שלא מבקש להשתלט ולבלוט בזכות עצמו. מצד שני, בחום כזה, מול ים כזה, היין הזה מסוגל בקלילות למשוך בקבוק ולהעביר צהריים. או ערב. או שעה.

מאנטה ריי. גן צ'ארלס קלור, יחזקאל קויפמן 703, תל- אביב