סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: מקלארנ'ס בהרצליה…

במסע החיפושים שלי אחר פאבים שעושים כבוד לבירה ומקפידים על מזיגה איכותית, אני תמיד נוהג לשאול את הקרובים אליי על מקומות בהם הם נוהגים לשתות ולבלות, או אם שמעו על משהו חדש שנפתח שכדאי לתת אליו קפיצה. ככה גם הגעתי ל'מקלארנ'ס'. הפעם זה התחיל בשיחה עם הבלונדינית המטורפת (מטורפת בקטע טוב, כן...). היא סיפרה על הימים בהן גרה ברחוב בן-גוריון בהרצליה ועל הפאב השכונתי שנמצא ממש מתחת לבית שלה, שם היית מבלה כמעט כל יום...

מקלארנ'ס הוא פאב שכונתי מגניב שעושה כבוד לבירה המהווה מקום מפגש תוסס ושמח לעשרות צעירים... (צילום: תומר כורם)
מקלארנ'ס הוא פאב שכונתי מגניב שעושה כבוד לבירה המהווה מקום מפגש תוסס ושמח לעשרות צעירים... (צילום: תומר כורם)
פאב שכונתי מגניב שעושה כבוד לבירה המהווה מקום מפגש תוסס ושמח לעשרות צעירים... (צילום: תומר כורם)

מכאן לשם הפלגתי לרחוב בן-גוריון בהרצליה על וספה ישנה וחבוטה. שמה, בין מסעדה סינית לחנות מחשבים, ככה באמצע רחוב בן-גוריון, ישנו בר שכונתי קטן שאתה נכנס בפנים ובום - כולך אנרגיה. מלא צעירים בפינות ישיבה שמסודרות לכל אורך הבר, פלוס קומה שנייה קצת חשוכה, ובחוץ פינת ישיבה מקורה.

מוזיקת רוק מתנגנת ברקע. מראה של גינס ענקית תלויה על הקיר. עשרות בקבוקים מכל הסוגים מסודרים על הבר. וצעירים. המון צעירים. כל-כך הרבה צעירים שכמעט והתחלתי להרגיש זקן. המקום מפוצץ הורמונים וצחוקים. 12 ברזים ניצבים על הבר, ושני ברמנים שנראה כאילו עדיין לא הגיעו לגיל שאפשר להתחיל.

בירה קלילה וזורמת

"מה לך, אחי?', שאל הברמן. "מה ממליץ?", שאלתי. "את כולן כאן אתה בטח מכיר", הוא מיהר לענות, "אבל יש לנו גם את מקלארנ'ס בהירה ואדמונית, ויש גם את 'שושנע'. היא חדשה כאן ויש לה קלף חזק". "מה קלף? איזה קלף?", התעניינתי. "תטעם, תגיד", הוא אמר וניגש לעמדת המזיגה.

ביקשתי חצי. "יש לי רק שליש ו-410", הוא מיהר לענות. כמעט כעסתי על ה-410, אבל אז ראיתי את הכוס הקפואה לפני המזיגה והבנתי שהגעתי למקום הנכון. אגב, לאחרונה קשה שלא לשים לב שעניין הכוסות הקפואות מתחיל סוף-סוף לצבור גם אצלנו תאוצה, ועל זה א אני אומר אמן.

בינתיים הגיעה הבירה שלי. הורדתי ממנה שלוק בריא ופתאום הבנתי שיש מצב שהבירה הזאת היא הדבר הבא לקיץ הקרוב. מדובר בבירת חיטה בהירה עם תוספת של נענע. הבירה קלילה וזורמת וטעם הנענע מורגש, אך לא משתלט. יש לה את הגוף הנכון לבירה קיצית, כלומר, בירה שאתה יכול ללגום ממנה בכיף ללא הפסקה.

אז מה היה לנו כאן?

מזיגה
מזיגה

מזיגה: עמדות המזיגה נקיות ומסודרות. הבירה נמזגת לפי כל הכללים בהרבה כבוד ואהבה ובחיוך ענקי.

הגשה
הגשה

הגשה: הכוסות קפואות. שליש מוגש בכוס ממותגת, ו-410 בכוס מתאימה אך לא ממותגת. הכוסות נשטפות באופן ידני בכיור נפרד.

איכות
איכות

איכות: הבירה שקיבלתי היתה טרייה וטעימה והוגשה בטמפרטורה מתאימה עם ראש קצף בריא מעליה.

טעימות
טעימות

טעימות: לצד הבירה קיבלנו קערת זיתים בטעם מטורף וגם 2 צ'ייסרים לבחירה על חשבון הבית. מעבר לכך, המקום מציע תפריט נחמד וטעים.

חוויה
חוויה

חוויה: אמרתי כבר לא פעם שאני ממש אוהב את הפאבים השכונתיים האלה, שאתה פשוט יכול לרדת מהבית, להיכנס לפאב ולמצוא את עצמך במקום שכולם מכירים את כולם.

ציון
ציון

ציון סופי: פאב שכונתי מגניב, שמח ותוסס שעושה כבוד לבירה. בהחלט מומלץ.

מומלץ סנהדרינק!
תו איכות 2017
תו איכות 2017

מקלארנ'ס. בן-גוריון 33, הרצליה