טל כץ מפרגנת לאחיותיה במדור חגיגי במיוחד לכבוד יום האישה הבינלאומי ובוחרת נשים מובילות המשפיעות על תרבות השתייה בישראל...

כבר כמה ימים שאני מתברברת עם הכנת מדור לייפסטייל מיוחד לרגל יום האישה הבינלאומי. לא שהתעצלתי, דווקא אספתי שמלות נוחות, בושם טוב ואפילו יהלום, אלא שאיכשהו הכל הרגיש לי לא נכון, כי איך אפשר לצמצם עולם ומלואו לכדי רשימת מצרכים מהממת ככל שתהיה. בהנחה שמאחורי כל אישה עומדת היא עצמה, הכנתי עבורכן, נשים יקרות, רשימת אקססוריז - כאלה שלא ניתן לרכוש באף קניון ולדעתי כל אחת ואחת מאתנו חייבת לעצמה.

תעצרי מדי פעם ולבדוק שאת דואגת להעצים את עצמך בעשייה שיש בה הגשמה, עניין וגם טעם (צילום: טל כץ)

חוט שידרה: לכל אישה דרוש חוט שידרה חזק כדי למתוח גבול ולהשמיע "לא!" צלול וברור. כל אישה חייבת להצמיח לעצמה חוט שידרה שיהיה חזק מספיק כדי לעמוד בכל קשת ההתמודדויות שלה, אבל שגם יהיה גמיש דיו כדי שתוכל לנוע בקלות לעבר אתגרים חדשים. גמיש גם כדי שתוכל תמיד לרקוד, לחגוג את הגוף שלה ובהזדמנות זו להוריד מעל סדר היום את התעסקות בגיל ומשקל – די עם זה - אין לזה כל חשיבות. עור של פיל: כל אישה חייבת אחד כזה כדי שההערות הסקסיסטיות לא יכנסו לה ללב ויציפו בתוכה איזה גועל וייאוש, כמו גם הידיעה שלא משנה כמה מוכשרות אנחנו, עדיין הסטטיסטיקה תדבר על כך שנשים ישתכרו כ-30% פחות בממוצע מכל גבר באותה משרה.

לב אמיץ: לב אמיץ כדי להעז ללכת אחר האמת שלה, לא להיכנע לסטראוטיפים שוביניסטיים ולפעול מתוך מחויבות עמוקה להוציא את המיטב שבה באופן מלא ואותנטי. לכל אישה דרוש לב אמיץ ובוטח גם כדי לא להיות טולרנטית בשום צורה ואף פעם להטרדות מיניות מכל סוג. בריאות: זה מתחיל בשינה טובה, אוכל טוב, דרינק טוב וכושר גופני (אגב אוכל טוב, הדיאטה הכי טובה שלי התחילה כשהורדתי את האנשים הלא רלוונטיים מסדר היום שלי). והכי חשוב, גם אם אין זמן - להקפיד על בדיקות תקופתיות – הן מצילות חיים.

שמחה: חשוב לעצור מדי פעם ולבדוק שאת דואגת להעצים את עצמך בעשייה שיש בה הגשמה, עניין אמיתי וטעם. כשאישה חיה ופועמת את חייה, הולכת עם הסקרנות שלה ומכבדת את הגוף שלה, השמחה מגיעה בלי כל הזמנה מיוחדת. עצמאות כלכלית: עצמאות הכלכלית היא החירות של כל אישה, וזה אומר שכל אישה חייבת לקרוא את האותיות הקטנות, לשאול, ללמוד וגם לדרוש. משל, העלאה בשכר (קחי בחשבון שבהנהלה יטרחנו לך על חשיבותה של ההתייעלות בארגון וילרלרו לך מילים על כמה קשה להעלות את שכרך – זה בסדר על זה בדיוק משלמים להם. ובכל זאת, את - אל תוותרי על הזכות הלגיטימית שלך להרוויח את המגיע לך. ועזבי אותך מאביר על סוס לבן, מי יסרב לך כשתרכבי על אופניים ורודים שקנית בכסף שהרווחת?

יופי: כעס, קנאה, ביטול עצמי וטינה הורגים לנו את עור הפנים. ואם כבר עור הפנים, אז אם את מחליטה על טיפולי יופי מתקדמים, בוטוקוס ומילוי... זכרי שאמנם חשוב שתיראי טוב לפחות כמו שאת מרגישה, אבל כשמגזימים עם זה יש סיכוי שתיראי יותר כמו הצהרת הון ופחות כמו האישה היפה שאת. אהבה: כל אחת מאתנו חייבת שיהיה לה חיוך וחיבוק מיוחד בשבילה. אל תהיי בשום מקום שאין שם חיבוק וחיוך בשבילך, וזכרי שלעזוב זה לפעמים להישאר – להישאר נאמנה לעצמך.

לכבוד יום האישה בחרתי הפעם להתמקד באותן נשים נפלאות העומדות מאחורי המותגים הגדולים: כל אחת מובילה בתחומה ויחד הן מרכיבות את הפסיפס הכה מרתק של תרבות השתייה בישראל

בעלים ומנכ"ל משותף, מ. אקרמן משקאות

אסתי אקרמן היא בעלים ומנכ"ל משותף (ביחד עם מיקי אקרמן) של חברת מ. אקרמן משקאות, והיא האישה היחידה בישראל המשמשת בתפקיד מנכ"ל חברת אלכוהול.

חברת 'אקרמן', יבואנית האלכוהול מהבולטות בישראל, נוסדה בראשית שנות ה-60 על-ידי מנחם אקרמן (ז"ל) ברחוב הנמל בחיפה. בין המותגים המיובאים על-ידי החברה נמנים מותגים פופולאריים כמו מק'אלן, פינלנדיה, גרייגוס, בומביי ספייר, רום בקארדי, ג'ק דניאל'ס, טקילה הרדורה, דיוארס, פיימוס גראוס, לפרויג, היילנד פארק, קורווזיה, מרטיני, מזקל דל מגאיי, בירה אלכסנדר ועוד.

לדבריה של אסתי, "תחום האלכוהול הוא תחום מרתק ודינאמי המתאפיין בחדשנות מתמדת, כאשר האתגר הוא לדעת לאפיין ולבחור עבור כל מותג את המהלכים הנכונים ביותר בהתאם לד.נ.א שלו. אני גאה במותגים שאנו מייצגים ומהפורטפוליו הרחב והמגוון שלנו, ובכוותי להרחיב בשנה הקרובה את פיתוח מחלקת היין שלנו. כולי תקווה לראות יותר ויותר נשים מצטרפות לתעשיית היין והאלכוהול ומצליחות בה".

רונית אבנר ונורית שמיר
רונית אבנר ונורית שמיר
בעלים ומנהלות, חברת הכרם

חברת 'הכרם' ליבוא, שיווק והפצה של מותגי אלכוהול בינלאומיים, החלה את דרכה בשנת 1921 כעסק משפחתי קטן, וכיום מעסיקה החברה למעלה ממאה וחמישים עובדים. בראש החברה עומדות שתי נשים - אחיות מוכשרות ונחושות: רונית אבנר - סמנכ"ל שיווק ובעלים, המתמחה בטיפוח מותגים בינלאומיים אותם מייבאת החברה; ונורית שמיר - משנה למנכ"ל ובעלים, רואת-חשבון ומשפטנית המתווה את המערך הכספי, הניהולי והלוגיסטי בחברה. ביחד ולחוד נוטלות שתי האחיות חלק משמעותי בקידום תרבות השתייה בישראל.

נורית, המגדירה את עצמה כוורקוהולית, מעידה על עצמה שהאתגר המשמעותי ביותר על סדר היום שלה הוא להספיק את כל מה שהיא רוצה להספיק בכל תחום בחיים. והיא רוצה להספיק הכל, כמו גם להיות אימא נוכחת לארבעת ילדיה ורעייה משמעותית לבן-זוגה. היא נהנית מהאתגרים בחברה הנמצאת בתהליך גידול מתמיד, ונחושה להטמיע מדי יום ערכים למצוינות עליהם גדלה.

רונית אבנר היא מקצוענית שחיה את החיים בוולטאז' גבוה. היא אשת שיווק כריזמטית ויצירתית החתומה, בין היתר, על החדרתם של מותגי יוקרה מובילים לישראל. לדבריה, היא עובדת מתוך תחושת אחריות עמוקה ושותפות גורל לחברות והמותגים המיוצגים על ידי החברה, מתוך רצון לספק איכות ולהטמיע את תרבות שתייה. תחום האלכוהול והיא זה סיפור אהבה. תחום תחרותי, דינאמי ואמוציונלי, בו חשוב לה להיות מדויקת, להפתיע, לחדש ולהוביל.

מיכל אקרמן
מיכל אקרמן
אגרונומית, יקב תבור

מיכל אקרמן היא בוגרת הפקולטה לחקלאות - באגרונומיה, לאחריו השלימה תואר שני במכון וולקני, במחלקה להשבחת מטעים בה התמחתה במחקר על הגפן בתחום יחסי רוכב–כנה. במהלך ילדותה ובגרותה ינקה אדמה, נשמה טבע ואכלת חקלאות. שורשיה נטועים עמוק באדמת הארץ וידיה גדושות מלא החופן בוץ. חילופי עונות השנה, מחזוריות הגפן - תרדמת הסתיו, לבלוב באביב ובציר בקיץ –מלווים את חייה בכל שנה וממלאים אותה בתחושה מתמדת של סיפוק והנאה.

במהלך התואר הראשון עבדה מיכל בכרם היין של קיבוץ חולדה, ובתום התואר הראשון הדרימה לדרום-אפריקה שם עבדה בחוות יין. כששבה לארץ הביאה עמה מודל עבודה שקיים ביקבים בחו"ל והקימה את המחלקה החקלאית ביקב 'ברקן'. לאחר 5 שנות עבודה כאגרונומית הראשית ביקב 'ברקן', מונתה מיכל לאגרונומית ביקב 'תבור', שם היא שוקדת, בין היתר, על הובלת פרויקטים ייחודיים במטרה להפוך את כרמי היקב לכרמים אקולוגיים המכבדים את הסביבה בה הם גדלים, בשיתוף משרד החקלאות, מועצת גפן היין ואוניברסיטאות בארץ ובחו"ל.

לדבריה, שנים של עשייה, מחקר מתמיד ולמידה אינסופית, הביאו את היקב להכרה בינלאומית מכובדת, ואותה להבנה ברורה שחיים ללא חקלאות אינם חיים אמיתיים, ושמדינה ללא חקלאות, אינה מדינה. ממש כפי שאמר משה סמילנסקי: "אם חקלאות כאן – מולדת כאן".

ענת לוי
ענת לוי
מנכ"ל, יקב 'רמת-הגולן' ויקב 'הרי גליל'

ענת לוי החלה את דרכה ביקב רמת-הגולן בתפקיד מנהלת אגף השיווק והמכירות, משם קודמה לעמוד בראש Yarden Inc - חברת הבת האמריקאית של יקב רמת-הגולן הממוקמת בניו יורק, העוסקת ביבוא, שיווק ומכירת יין ברחבי ארצות-הברית. בשנת 2008 קודמה ענת לתפקיד מנכ"ל יקב 'רמת-הגולן' ומשנת 2014 היא גם מנכ"ל של יקב 'הרי גליל'.

יש אומרים שבכל טיפה בים יש מן הים כולו, ובמקרה של ענת לוי בכל טיפה מהיינות של היקבים אותם היא מנהלת יש קצת ממנה. מיכולת המנהיגות שלה, מיכולת הניהול שלה, מעומק החשיבה האסטרטגית ארוכת הטווח שלה, מהאהבה שלה למרחבים ולטעמים טובים, ומאהבתה הגדולה מכולן - האהבה למשפחתה וארבעת ילדיה. לדבריה, היא גאה ביצירה הזאת היומיומית של היקבים להם היא שותפה בעשייה ובהובלה, כשלצדה צוות אנשים נהדר. ומילותיה שלה: "כשאסתכל יום אחד אחורה בגאווה על כל המסע הזה, ארגיש שלמה".

מרינה זלצר
מרינה זלצר
ברומאסטרית, טמפו

האישה התוססת הזו חיה ונושמת בירה. מרינה זלצר התחילה את דרכה כמהנדסת ביוטכנולוגיה עם התמחות בהנדסת מזון, ועם סיום לימודיה השתלבה בתעשיית המיצים בחברת 'טמפו', שם גילתה לגמרי במקרה שהעניין האמיתי עבורה הוא תחום הבירה. בכל הזדמנות אפשרית הצטרפה מרינה לדוד הרלינג ובוריס קזיאנסקי (ז"ל), הברומאסטרים האגדיים של 'טמפו', שהפכו למנטורים שלה, לימדו אותה את כל מה שידעו על בירה והכשירו אותה ללכת עם האהבה שלה לתחום זה.

בשנת 2015 מונתה מרינה לתפקיד טכנולוגית הבירה הראשית של חברת 'טמפו'. מילת המפתח בעבודה עבורה היא התמקצעות ללא פשרות, ובכך היא משקיעה רבות. מידי שנה היא טסה ללונדון על-מנת להעמיק את הידע, להתמקצע ולהתעדכן בכל החידושים בענף. החלק האהוב עליה ביותר במהלך היום הוא טעימת חומרי הגלם המעולים המשמשים לייצור הבירה ואת הבירות בשלבי הבישול השונים שלהן. כצפוי, האישה הנחושה הזו לא מוותרת על האפשרות ליהנות מבירה בכל הזדמנות, במהלך העבודה וגם בשעות הפנאי.

ענת מאיר
ענת מאיר
ברומאסטרית, מבשלות בירה בינלאומיות

בתזמון מופלא, כשסיימה ענת מאיר את לימודי הביוטכנולוגיה, הוקמה באשקלון מבשלת 'קרלסברג', בדיוק בשלב בו גייסו עובדים. היא התחילה את דרכה כלבורנטית במעבדה של המבשלה ובהמשך נשלחה להכשרה כברומאסטרית בדנמרק. הניסיון לשלב בין אימהות לקריירה גרמו לכך שלימודיה נמשכו יותר מהרגיל, אבל למרות זאת היא סיימה את כל מסלולי ההכשרה הנדרשת, לרבות את אלו הנוספים לפי הסטנדרטים הבינלאומיים של 'קרלסברג'.

ענת מספרת שיש איזה קסם בלתי מוסבר בהכשרות המתקיימות במעבדות של 'קרלסברג' בדנמרק. ההיסטוריה שם מהדהדת בקירות. מבחינתה, לשבת באותן מעבדות בהן פעל ג'סי ג'ייקובסן לפני למעלה מ-180 שנה מתוך להט ותשוקה בלתי מתפשרת ליצור את הלאגר המושלם, פרץ דרך והביא לכך שתעשיית הבירה כולה נראית כפי שהיא היום, זה הרבה מעבר ללימודים עבורה. זו העברת אחריות מרגשת. כשאני שואלת אותה מהו הדרינק הפייבוריטי שלה היא מחייכת את החיוך המקסים שלה ולא מצליחה להחליט בין 'קרלסברג', 'סטלה ארטואה', ו'טובורג', ואומרת: "שלושתן מושלמות בעיניי. זה כמו לשאול אותי את מי מילדיי אני אוהבת יותר".

ענת סלע ורפאלה רונן
ענת סלע ורפאלה רונן
בעלים, ג'יאקונדה - ספריית יין

הכל התחיל כשהג'יאקונדות החליטו להותיר את עיסוקיהן הקודמים מאחור ולנסוע יחדיו ללמוד ייננות בניו זילנד. ענת סלע ורפאלה רונן, או כפי שהן מכונות – ה'ג'יאקונדות', יזמו והקימו ספריית יין המשכנת על מדפיה מבחר יינות ייחודי, ומייבאות לארץ יינות מיקבים משפחתיים הממוקמים באזורים יין קטנים וייחודים ברחבי העולם המתאפיינים באופי וטעם נדירים.

עם שובן ארצה מלימודיהן החלו הג'יאקונדות ביבוא של 11 יינות משבעה יקבים שונים בעולם. כיום הן כבר מייבאות למעלה מאלף יינות מעשרות יקבים שונים באירופה, רובם יקבים משפחתיים זעירים, תוך הקפדה על הקו המנחה שהתוו לעצמן לטעום כל יין שברצונן לייבא על אדמת המולדת ואף לבקר ביקב עצמו.

"אנחנו לא מחפשות את המוכר והידוע", הן אומרות", אלא דווקא את היינות המעולים והמוצנעים העשויים באהבה על-ידי מגדלי יין חוקרי טבע אנרכיסטים, מלאכי עליון של עולם היין – יינות שהמיתוג לא אופף אותם ואיכותם נמדדת בזכות הטעם והחושים הנלווים". במרוצת הזמן הפכה החנות הפועלת ברחוב פרישמן בתל-אביב למוקד עלייה לרגל עבור חובבי יין המחפשים למצוא יינות שונים מיינות המיינסטרים. בספרייה מוצע מבחר יינות טבעיים, אורגניים וביודינמיים, אותן הן בוחרות הג'יאקונדות אחד אחד, השירות אישי והמידע נחלק עם הלקוחות בנדיבות ובהנאה. המקום מתפקד גם כבר יין, והתפריט המתמקד לרוב בנושא או ביצרן מסוים, מעניק ללקוח חוויה נעימה מרחיבת אופקים.

חגית קוטון
חגית קוטון
בעלים, עמירם

בדיוק באותו הערב שקפצה חגית לאיזה בירה טובה של סוף היום אצל 'עמירם' כשהיא מתכננת לקחת הפסקה מחיי הלילה לטובת מיזם של חקלאות אורגנית שיזמה במשמר השבעה, חלק אתה עמירם את מחשבותיו למכור את הבר. "זה לא משהו שאפשר להסביר", מסבירה בנועם חגית, מייסדת 'בטי פורד' והבעלים של בר 'עמירם' – הבר הוותיק ביותר (1977) בתל אביב. "ברגע שעמירם סיפר לי שהוא מוכר, ידעתי שאני הקונה. 'עמירם' הוא מוסד תל-אביבי אייקוני. זה לא עוד בר. זה מוסד שמחויב לסטנדרטים של בר אמיתי שאוהב וחי את הבירות, שמקפיד על מערך צנרת מיטבית, על מבחר מדויק של משקאות. זה מקום שכל מה שמוגש בו טרי, טעים ונעים".

והיא יודעת על מה היא מדברת, כי חגית עצמה היא מעצמה של אישה אחת ובפרפקציוניזם הנדיר שלה היא המוזגת, המנהלת, המבשלת ושוטפת הכלים של הבר. והאהבה לעשייה ולתרבות השתייה ניכרת בכל מה שהיא נוגעת בו. בחגית יש איזו אמת צרופה, נעימה ונוגעת ללב ומקצוענות אמיתית. כאלה שהופכים את הבילוי ב'עמירם' לאסקפיזם מושלם. נעים לשבת בחברתה על הבר, ונעים לדעת שכל מה שמוגש אצלה הוא תוצרת בית מעשיי ידיה.

אילנה בן זקן
אילנה בן זקן
מנהלת ייצוא ורכש, יקב קסטל

הכרם הראשון של יקב 'קסטל' ניטע על-ידי אלי בן זקן בהרי יהודה שליד ירושלים בשנת 1988 ובשנת 1995 בוקבק היין הראשון. לפני כעשור נפלה ההחלטה בקרב משפחת בן זקן לצאת מרמת רזיאל בעלת הנוף הציורי, ולתור אחר מקום חדש שיתאים צרכיו המשתנים של היקב המשפחתי. במהלך חיפושיהם התברר לבני המשפחה כי תושבי 'יד השמונה', מושב קסום שהוקם בתחילת שנות השבעים על הר לא רחוק מנווה אילן על-ידי מתנדבים מפינלנד אוהבי ישראל, החליטו לפתוח את הקהילה הסגורה שהקימו עבור עסקים מחוץ למושב. המיקום החדש נבחר וכל מה שנותר היה לתכנן ולבנות יקב שיתאים לדרישות התפעוליות וישמור על אופי המשפחתי.

אילנה, הבת הבכורה למשפחת בן זקן, נולדה בז'נבה, למדה מנהל עסקים ועם תום לימודיה השתלבה ביקב המשפחתי. אילנה נוהגת לשלב בין שלל עיסוקיה כמנהלת הייצוא והרכש של היקב, לבין תחביבי ספורט האקסטרים המגוונים עליהם היא לא מוכנה לוותר, כגון גלישת קייט, צלילה וגלישת רוח. לדבריה, התשוקה העזה שלה לאופקים חדשים ולמרחבי הים באה לידי ביטוי גם בדרינק היחידי אותו היא שותה, חוץ מהיין המשובח של היקב. המשקה שלה הוא גלנדרונאך 15 – בגלל עושר הטעמים ניחוחות הים העוצמתיים המלח והעישון שתמיד מזכירים לה את אהבתה לים ולמרחבים.

ריי ווייט
ריי ווייט
מיקסולוגית

ריי ויייט היא מיקסולוגית מוכשרת שופעת כריזמה ובעלת נוכחות מרשימה שהפכו לסמל המסחרי שלה. היא מזגה, ערבבה ושקשקה במסעדת כמו 'טאיזו' ו'טוטו', ניהלה את בר ה'בלבוי', וכיום, שלושה חודשים בלבד אחרי שילדה את בנה השני היא עובדת ב'רעמסס'. "ככה זה כשאוהבים", אומרת ריי שמאוהבת במקצוע שלה מאז גיל 17, "אנחנו חיים רק פעם אחת וחשוב לנהל את הזמן נכון.

חשוב לי להתמקצע, לדעת יותר, להתעדכן ועם זאת גם להיות אימא נוכחת וטובה לילדיי, ובת-זוג אוהבת לבן-הזוג שלי. אני אוהבת את הבר, אני אוהבת מוזיקה, אני אוהבת לרקוד, ואני אוהבת להשתולל עם הילדים שלי. כל המנעד הרחב של הדברים שאני אוהבת מרכיבים את הפסיפס הזה לכדי השלם שהוא אני, ואין לי צורך לוותר על שום חלק בי לטובת אף אחד".

מירה איתן
מירה איתן
אשת אלכוהול ותרבות השתייה

אל העיסוק בעולם האלכוהול הגיעה מירה איתן ממש במקרה לפני 23 שנים כשפתחה פאב. "אהבתי את הרגשת השמחה שהציפה אותי כשישבתי על בר עם כוס ג'ין-טוניק או כוס גינס, והתפתחה אצלי סקרנות לגבי הבקבוקים המסתוריים בתצוגה מולי, שמאחוריהם שלל סיפורי היסטוריה מעניינים, אנשים מרתקים, מיתוסים, אגדות ופרטי טריוויה מסקרנים. הבר שפתחה אמנם נסגר, אולם הסקרנות לחקור ללמוד ולהתעמק בכל הקשור לתרבות שתייה נשאר אתה לתמיד.

היא סיירה במבשלות, בתי זיקוק, יקבים וכרמים רבים ברחבי העולם, לימדה על אלכוהול ויין בבית הספר לברמנים 'זמן אמיתי', וכתבה אין ספור כתבות בתחום האלכוהול בגופי תקשורת רבים ושונים. כיום עובדת מירה ביקבים 'כרמל' ו'יתיר' ונהנית לכתוב מדי פעם באתר 'סנהדרינק'. לאחרונה עלתה מירה לכותרות בזכות הספר הנפלא שכתבה 'שעות שמחות: סיפורים על הבר ומתכוני קוקטיילים מפורסמים' - ספר חובה לכל חובב אלכוהול ובו סיפורים מרתקים ואנקדוטות משעשעות לצד מתכוני קוקטיילים מפורסמים שנכתבו ביד אוהבת. התוצאה מרגשת שכן האהבה לתחום האלכוהול ולתרבות השתייה זולגת בו מכל עמוד.

דנה ברן
דנה ברן
מנהלת שיווק קרלסברג

דנה ברן הגיעה ל'קרלסברג' אחרי שנים בתפקיד אינטנסיבי כמנהלת מחלקת שיווק התוכן של חברת 'הוט', אבל לא לפני שהחליטה לפרגן לעצמה זמן איכות ולקחה פסק זמן של חצי שנה אותה עשתה בהודו. לדבריה: "הנסיעה הזו פתחה לי את הראש ואת הלב. למדתי שלדעת לקחת פסק זמן לעצמך זה כלי ניהולי חשוב. לצערי, מעט מדי נשים זוכרות להתעקש וליצור לעצמן זמן איכות בג'אגלינג המטורף של הקריירה".

דנה מעידה כי האתגר הכי משמעותי עבורה ב'קרלסברג' הוא ליישם יום-יום עשייה ללא פשרות בכל הזירות השיווקיות, ולעשות את המקסימום בכדי שהלקוח יקבל בירה מעולה. "זו חובה נעימה להוביל את הסטנדרטים האלה. אני מודה שהם זולגים גם לחיים הפרטיים שלי, למרות שזה לעתים מדובר במצב מאתגר כשלצד הקריירה צריך לתמרן עם תאומים בני שלוש.

שירה צידון
שירה צידון
סומלייה

שירה צידון היא דוגמא למי שחיה את האהבה שלה ליין. בשנה וחצי האחרונות עובדת שירה כסומליה של מלון 'דה-נורמן' על שתי מסעדותיו – 'נורמן בראסרי' ו'דיינינגס'. לפני כן עבדה שירה צידון כסומלייה של מסעדת 'מול-ים'.

מזה שנתיים לומדת צידון את תחום היין בלונדון, אתגר המאלץ אותה לחיות על קו לונדון – תל-אביב. כששואלים אותה מהו הדרינק הפייבוריטי שלה, היא עונה שקשה לה להחליט, כי האמת היא שיש די הרבה כאלה. אבל כשאני לוחצת היא מתרצה ועונה: "זה נע מדריי מרטיני על ג'ין 'מרטין-מילר' עם זיתים, דרך כוס סאקה קרה (המרענן הרשמי של הקיץ), ועד אהההה נו, מה לעשות - כוס (כלומר, בקבוק) של יין טוב...".

צילומים: יח"צ, אדם פרימר, אילן זיסר, אסף אלבוחר, רעמסס יח"צ, שירה צידון, מיכל רביבו