הבירולוג גדי דבירי חושב ש'אלכסנדר חיטה ישראלית' היא בירה קיצית מרעננת שתפורה על הקיץ, ומהמר שיש מצב שבקרוב היא תכנס לליין הקבוע של המבשלה...

לפני שאספר לכם מה אני חושב על 'אלכסנדר חיטה ישראלית' - היציאה החדשה מבית היוצר של מבשלת 'אלכסנדר', קבלו גילוי נאות: את אורי שגיא אני מכיר עוד מהימים שעשה את צעדיו הראשונים כמבשל בירה ביתי, כאשר למד את תהליך הבישול וביקש להתמקצע כדי לבשל בירה טובה. לא בערך טובה, לא כמעט טובה, אלא טובה, נקודה. לימים, אסף אורי קבוצת משקיעים נכבדה ופתח את 'מבשלת אלכסנדר' בעמק חפר. את נהלי העבודה שספג בחיל-האוויר לא ניתן להוציא ממנו וכל בישול היה כרוך בתחקיר מעמיק: מה יצא, ואיך אפשר לשפר את זה עוד ועוד. הגישה הקפדנית הזו הוכחה כנכונה ועם השנים ניכרת ההתמקצעות וההידוק בבירות שמוציאה המבשלה לשוק.

אלכסנדר חיטה ישראלית - בהחלט מדובר בבירה קיצית מרעננת שמתאימה גם לכאלה שאינם חובבי הז'אנר... (צילומים: תום גץ, ריטה מאי)
אלכסנדר חיטה ישראלית - בהחלט מדובר בבירה קיצית מרעננת שמתאימה גם לכאלה שאינם חובבי הז'אנר... (צילומים: תום גץ, ריטה מאי)
בהחלט מדובר בבירה קיצית מרעננת שמתאימה גם לכאלה שאינם חובבי הז'אנר...  (צילום: תום גץ, ריטה מאי)

לא רק בתחום המקצועי אפשר לראות שינוי אלא גם בתחום השיווקי, מספר הסגנונות אותן מוציאה 'מבשלת אלכסנדר' הולך וגדל. מעבר לליין הבסיסי של בירות ה'בלונד', ה'אמברה' וה'גרין', המבשלה גם מקיימת שיתופי פעולה מעניינים עם מבשלי בירה מהעולם הגדול – כמו מייקל בורג, הבעלים של מותג Mikkeler המוערך, למי שמכיר (ספויילר: בקרוב מאוד בירת שת"פ חדשה) - ומייצרת בירות עונתיות כשהראשונה בסדרה היתה הבלאק החורפית.

אלכסנדר חיטה ישראלית
אלכסנדר חיטה ישראלית

לאחרונה יצאה המבשלה עם בירה עונתית נוספת – בירת 'חיטה ישראלית'. על סגנון בירת החיטה כתבתי פה לאחרונה והשקדנים גם ייזכרו שקיימים מספר "סניפים" לסגנון: בווארי, בלגי ואמריקאי. במקרה של 'אלכסנדר' מדובר בפרשנות אישית של המבשלה, ללא היצמדות למאפיינים הקלאסיים.

הקו שהנחה את המבשלה היה מוצר שיבטא את האביב בטעמים, ואת הישראליות במרכיבים. והתוצר הסופי... בירת חיטה המבושלת עם חיטה ישראלית לא מונבטת. יש לה מאפיינים של בירת חיטה, ניחוחות ציפורן, גוף מלא ופירותיות מרעננת. אך יחד עם זאת, מאפיינים אלה מגיעים במינון רגוע יותר.

הבירה פחות כבדה ופחות מתוקה מבירות החיטה הקלאסיות, צבעה מעט כהה יותר והגוף קליל יותר. קיים איזון בין המתיקות למרירות כך שאין צד דומיננטי יותר, מה שהופך את הבירה לקלה לשתייה. בהחלט מדובר בבירה קיצית ומרעננת שמתאימה גם לכאלה שאינם חובבי הז'אנר. אני חושב שלהמר על כך שהבירה תכנס לליין הקבוע של המבשלה, כמו שקרה עם ה'גרין', לא ייחשב כהימור חסר בסיס.

אלכסנדר חיטה ישראלית
אלכסנדר חיטה ישראלית

שם: אלכסנדר חיטה ישראלית אלכוהול: 5% מראה: זהוב עם ראש קצף לבן וסמיך ארומה: פירותית ומתובלת עם ניחוחות ציפורן טעם: מרירות בינונית המאוזנת עם מתיקות השעורה והחיטה. רבדי טעם רבים ומתובלים גוף: בינוני וקל מאוד לשתייה

אלכסנדר חיטה ישראלית. מחיר לבקבוק: 15 ₪