תכירו את סוג'ו: המשקה שנולד מהעראק הים-תיכוני, והתגלגל בעולם עד שהפך למשקה המסורתי של דרום-קוריאה...

משקה ה'סוג'ו' הוא מדורת השבט הקוריאנית, והפירוש המילולי שלו הוא 'משקה שרוף'. באופן מסורתי מכינים את הסוג'ו מאורז, חיטה או שעורה, אך יצרנים מודרניים נוהגים לעתים קרובות להחליף את האורז בעמילנים אחרים כגון תפוחי-אדמה, בטטות או טפיוקה...

המוזג מחזיק את הבקבוק בידו הימנית, כשכף ידו השמאלית מונחת מעל מרפק זרועו הימנית, כדי להראות שאינו אוחז בנשק... (צילומים: יח"צ)
המוזג מחזיק את הבקבוק בידו הימנית, כשכף ידו השמאלית מונחת מעל מרפק זרועו הימנית, כדי להראות שאינו אוחז בנשק... (צילומים: יח"צ)
המוזג מחזיק את הבקבוק כשכף יד שמאל שלו מעל מרפק ימין כדי להראות שאינו אוחז בנשק... (צילום: יח"צ)

מסתבר שמקורו של הסוג'ו דווקא בעראק המזרח ים תיכוני, שהגיע לקוריאה במאה ה-13 מפרס, על-ידי הכובשים המונגולים. המשקה שעבר שינויים רבים, הותאם למולדתו החדשה, והפך למאוד פופולארי בשל טעמו המעודן והמתקתק. המשקה הקוריאני מיוצר מחומרים טבעיים: אורז, שעורה, בטטה וטפיוקה, ומזוקק כיום בשיטה חדשנית וטבעית באמצעות פחם במבוק פעיל, כאשר מרבית מותגי הסוג'ו המיוצרים כיום מקורם בדרום-קוריאה. את הסוג'ו נהוג לשתות כשהוא נקי בכוס, או בכוסיות קטנות המיוחדות לו, אם כי בהחלט אפשר גם לערבב אותו עם משקאות אנרגיה, עם מיצים טבעיים ואף להשתמש בו כמרכיב בקוקטיילים. הקוריאנים אוהבים לשתות אותו גם כחיזוק לבירה, וקוראים למשקה "פצצה".

%d7%a1%d7%95%d7%92%d7%95-%d7%91%d7%a7%d7%91%d7%95%d7%a7
%d7%a1%d7%95%d7%92%d7%95-%d7%91%d7%a7%d7%91%d7%95%d7%a7
בקוריאה לא נחשב למנומס להשאיר כוס סוג'ו ריקה. מאידך, אין למלא כוס שאינה ריקה לחלוטין. מילוי הכוס לא מוטל דווקא על המארח, משום שהאורחים נחשבים לבכירים באירוע. המוזג לרוב יהיה הצעיר או הזוטר ביותר. המוזג מחזיק את הבקבוק בידו הימנית, כשכף ידו השמאלית מונחת מעל מרפק זרועו הימנית - מנהג קדום שבא להפגין כבוד ולחשוף בכך את העובדה שהוא אינו אוחז בנשק בידו השנייה. האורח לו נמזג המשקה אוחז את כוסו באוויר באותו אופן. הכוס נלגמת לרוב בלגימה אחת, לרוב תוך כדי קריאות העידוד One Shot. בעת השקת הכוסות כוסו של הבכיר או המבוגר תהיה גבוהה יותר משל היתר.

בהיותו של הסוג'ו המשקה המסורתי של דרום-קוריאה, בכל שנה נמכרים ממנו כ-20 מיליארד (!!!) בקבוקים. מטורף בכל קנה מידה. 'Hite Jinro' - ענקית המשקאות מדרום-קוריאה, נוסדה בשנת 1924, וכיום היא נחשבת ליצרנית הסוג'ו הגדולה בעולם, עם מחזור מכירות שנתי העומד על מעל מיליארד דולר. בימים אלה ממש הגיעו לארץ שלושה סוגי הסוג'ו הפופולאריים של החברה העולמית - המותגים הנמכרים ביותר בקוריאה – בעלי אחוזי אלכוהול שונים ובבקבוקים בגדלים שונים.

סוג'ו Jinro: מיוצר מ-100% חומרים טבעיים, 24% אלכוהול. מחיר: 69 ₪ (750 מ"ל). צ'אמיסול קלאסיק סוג'ו: מיוצר מ-100% חומרים טבעיים, 20.1% אלכוהול. מחיר: 29 ₪ (360 מ"ל). צ'אמיסול פרש סוג'ו: מיוצר מ-100% חומרים טבעיים. 17.8% אלכוהול. מחיר: 29 ₪ (360 מ"ל). טעמי הסוג'ו כולם חלקים ונעימים עם רמז קל למתיקות. האלכוהול לא מורגש יותר מדי ואפשר לשתות מהם כמויות מבלי למצמץ, אם כי אני לא אחראית לתוצאה. להשיג בחנות האון-ליין של פאנקו.