סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: 'פאולנר בירגארדן' בתל-אביב…

דווקא מזג-האוויר החורפי והצונן הזה עורר אצלי חשק לשבת ב'בירגארדן'. אולי כי הצינה הזו קצת מזכירה לי את אירופה ומשם, כנראה, זה מתחבר לי באופן ישיר לבירה (שופינג זה ממש לא אני...). הרבה המלצות קיבלתי על ה'בירגארדן' בשרונה, במיוחד מחבר'ה מביני עניין בבירה, או ליתר דיוק - בשתיית כמויות של בירה...

'פאולנר בירגארדן'. בהחלט אפשר ליהנות כאן מבירה טובה ומזיגה מקצועית גם בחורף... (צילומים: גדי דבירי)
'פאולנר בירגארדן'. בהחלט אפשר ליהנות כאן מבירה טובה ומזיגה מקצועית גם בחורף... (צילומים: גדי דבירי)
'פאולנר בירגארדן'. בהחלט אפשר ליהנות כאן מבירה טובה ומזיגה מקצועית גם בחורף...  (צילומים: גדי דבירי)

אבל איכשהו זה תמיד נדחה. חניה, פקקים, צפיפות, יום עמוס, כל הדברים שמוציאים לך את כל החשק, ובטח מחבלים בספונטניות של שתיית כוס בירה אחרי יום עבודה מתיש. כבר הייתי שם, אבל לא ממש, בחגיגות האוקטוברפסט שנחגגו בחסות בירה פאולנר, אז הוצאו כל מתקני המזיגה החוצה, הלחץ עליהם היה עצום ולא נמזג כל הליין של הבירות במקום. הבירה אמנם היתה טובה וטרייה ולהקה אנרגטית הנעימה למבלים את זמנם, אבל זה לא הספיק לי.

בקיצור, רשמתי לעצמי לחזור למקום כדי להתרשם ממנו גם כשרגוע וליהנות ממבחר הבירות שבתפריט וגם ממנות האוכל שמוגשות במקום. המקום הצליח להפתיע אותי בפשטות של החוץ - שולחנות וספסלים, לעומת הפנים המאוד קטן יחסית, שמעוצב ומרשים וזה כולל את תא השירותים (רק חבל שיש אחד).

את פנינו קיבל צוות צעיר, דינמי ומאוד משתדל, שדקלם, כמעט שר, את כל סוגי הבירות המוצע במקום. למרות שהמקום מגיש בירה רק מבית 'פאולנר', זה לגמרי לא פוגם ולא במאום, בכל מה שנוגע למגוון ומבחר סגנונות הבירה שהמבלים פה יכולים לשתות. למרות מה שרבים חושבים, מבשלת 'פאולנר' מייצרת לא רק בירת חיטה. למבשלה יש עוד כמה סגנונות בירה ואת חלקם אפשר למצוא רק ב'בירגארדן' במתחם שרונה.

מגוון סגנונות בירה

הלס: לאגר בהיר, לא מר מדי ומאוד מרענן. פילז: הגירסה הגרמנית לבירת הפילזנר שמקורה בצ'כיה (מרירה יותר מה'הלס'). וייצן: בירת חיטה בווארית טיפוסית של פאולנר שכולם מכירים. דונקל וויצן: הגירסה הכהה של בירת החיטה. מארצן: בירת לאגר ענברית ומעט קרמלית בטעמה, המיוצרת בסגנון בירה גרמני שהיה מבושל, בסוף עונת בישול הבירה בחודש מארס, על-מנת שיהיה מה לשתות בתחילת העונה, בשנה שאחר כך. אוקטוברפסט: בירת לאגר עונתית המיוצרת לקראת חגיגת האוקטוברפסט בחודש ספטמבר, בעלת אחוז גבוה יותר עם טעם עשיר. סלבטור דופלבוק: בירת לאגר כהה וחזקה (7.9% אלכוהול), שהיתה המותג הראשון שהגדיר את סגנון הדופלבוק הנזירי.

אני החלטתי ללכת מהקל לכבד והתחלתי בהלס, משם המשכתי לפילזנר, דרך המארצן וסיימתי עם הסלבטור. בגזרת האוכל ממש לא נשארנו רעבים. המקום מתהדר בתפריט עשיר וממש טעים, החל במנות קטנות שמשמשות כנשנוש מלווה טוב לבירה ועד למנות לאלה שממש רעבים. אגב, בימים שיש במקום מבצעי 1+1 על הבירות, העסקה די משתלמת.

אז מה היה לנו שם?

מזיגה
מזיגה

מזיגה: עמדת המזיגה ממוקמת בתוך המבנה, כך שהיושבים בחוץ לא יכולים לראות את תהליך המזיגה. העמדה עצמה מרשימה ונקייה ונראה כי היא מתופעלת בצורה מקצועית. ולמי שמבקש לדעת: בתפריט מצוין נפח הכוסות: קטן – 250 מ"ל, גדול – 400 מ"ל, וענק - 1 ליטר.

הגשה
הגשה

הגשה: כל הבירות המוגשות במקום, ללא יוצא מן הכלל, נמזגו בכוסות ממותגות ורלוונטיות לסגנון. הכוסות היו נקיות והוגשו על-גבי תחתיות תואמות. ובקריצה: Munchen Hell מוכר בכל העולם שמחוץ לפאולנר בירגארדן כ-Helles.

איכות
איכות

איכות: כל הבירות שהוגשו לי טובות, טריות וטעימות.

טעימות
טעימות

טעימות: לא הוגשו ליד הבירות נשנושים כלשהם על חשבון הבית. המקום מציע שלל מנות, חלקן אפילו בהשראה בווארית כגון השפצל'ה ונקניקיות הקאריוורסט והבראטוורשט. רעבים לא תצאו מכאן.

חוויה
חוויה

חוויה: האווירה במקום נעימה וטובה, ובהשראת גני הבירה בבוואריה ייתכן ותמצאו את עצמכם "מצמצמים שולחנות" ויושבים בשולחן אחד עם אנשים שרק בזה הרגע הכרתם.

ציון
ציון

ציון סופי: אם אתם כמוני, כאלה שקור אירופאי עושה להם חשק לבירה, אין חשש, המקום מקורה ומוסק בתנורי חימום כך שבהחלט אפשר ליהנות כאן מבירה טובה ומזיגה מקצועית גם בחורף. 'פאולנר בירגארדן' בשרונה ראוי לקבל את תו המזיגה של סנהדרינק.

מומלץ סנהדרינק!
תו איכות 2017
תו איכות 2017

פאולנר בירגארדן. אלברט מנדלר 3, מתחם שרונה, תל-אביב