שמנו לחברי מועצת סנהדרינק 300 ₪ ביד וביקשנו מהם לקנות לעצמם יין לחג. קבלו את הבחירה של טל חוטינר…

אז אחרי כמה בקבוקי גולדסטאר קטנים (פשוט כי לא היתה חבית במקום שבו ישבנו...) החליטה נשיאות המועצה שאני צריך לבחור 4 בקבוקי יין שארבעתם ביחד לא יעלו יותר מ-300 ₪. כל אחד מקומץ כתבי היין של המועצה קיבל 300 ₪ והתבקש על-ידי העורך לבחור מספר יינות. לדוגמה: חיליק גורפינקל התבקש לרכוש בקבוק 1 ב-300 ₪, לעומת בוזנח שהיה צריך לבחור 12 בקבוקים שמחיר כולם יחד לא יעלה על אותו הסכום. עלי נפל לרכוש ארבעה בקבוקים ב-300, למה? ככה. אולי כדי שיהיה בקבוק במחיר סביר, אבל לא יקר מדי, לכל אחת מהכוסות של הסדר.

תמורת שלוש מאות שקלים תוכלו למצוא לא מעט יינות שיסדרו לכם יפה את החג... (צילומים: יח"צ, freeimages.com)
תמורת שלוש מאות שקלים תוכלו למצוא לא מעט יינות שיסדרו לכם יפה את החג... (צילומים: יח"צ, freeimages.com)
עבור 300 שקלים תוכלו למצוא לא מעט יינות שיסדרו לכם יפה את החג... (צילומים: יח"צ, freeimages.com)  
טריו סיקרט אדום 2013 - בקבוק
טריו סיקרט אדום 2013 - בקבוק
טריו, סיקרט 2013

'טריו' הוא היקב של הדור הצעיר של משפחת שקד שידועה יותר כיבואנית יין. היקב שנמצא ברמות נפתלי זוכה בשבחים ופרסים בכל מיני טעימות ותחרויות והיינות שהוא מייצר שונים, מרעננים ומהנים. 'טריו סיקרט 2013' הוא בלנד של קברנה, מרלו וטיפונת מרסלאן, מכרמים גבוהים מאוד באזור כדיתא ובן זימרה, שהתבגר כ-12 חודשים בחביות אלון צרפתיות. הרבה פרי ותיבול טוב יחד עם עץ מאוזן ברקע ואלכוהול גבוה יחסית שלא ממש מורגש בטעימה. בקיצור, יין מאוזן ונעים.

מחיר: 110 ₪  

ברקן אסמבלאז', צפ

ברקן אסמבלאז צפית  2012 - בקבוק
ברקן אסמבלאז צפית 2012 - בקבוק
ית 2012

יקבי 'ברקן' התמחו, ועדיין מתמחים, בייצור יינות קברנה סוביניון. לראיה, באיזה עוד יקב יש סדרה כמו אלטיטוד שמציגה שלוש וריאציות של קברנה סוביניון? אני זוכר את השמחה של הייננים של ברקן כאשר הוטל עליהם הפרויקט שנקרא היום אסמבלאז', שמטרתו היתה יצירת ממסך של זנים אזוריים. 'ברקן אסמבלאז', צפית 2012' הוא בלנד מקסים, מהנה במיוחד ולא שגרתי של מרסלאן, קלדוק, פינוטאז' ומלבק מאזור השפלה. ניחוח מעט מעושן עם פרי שחור, קצת חציר קצוץ וטבק. יין לא מכביד, ים-תיכוני עם חמיצות טובה ורעננות נהדרת.

מחיר: 80 ₪    

כרמל פרייבט קולקשן קברנה סוביניון 2014 - בקבוק
כרמל פרייבט קולקשן קברנה סוביניון 2014 - בקבוק
  כרמל, פרייבט קולקשן, קברנה סוביניון 2014

יקבי כרמל עוברים תהפוכות רבות בשנים האחרונות אבל לפחות במחלקה היצרנית והייננית – כלומר, תחת היינן הראשי ליאור לקסר - אין חדשות. ליאור ממשיך לייצר יינות נגישים בכל רמת מחיר, נעימים ולא מכבידים. יקב בגודלו של כרמל יודע להשתמש בגודלו ובטכנולוגיית הייצור שלו כדי לייצר גם יינות טובים במחירים נמוכים. 'כרמל פרייבט קולקשן קברנה סוביניון 2014' הוא אולי לא יין שיפיל אתכם מהרגליים, אבל הוא בהחלט אחלה יין לארוחת ערב וכמובן לערב ליל הסדר. מדובר בקברנה לא כבד, אבל כזה שנותן מה שצריך מהזן הזה וכמו שכרמל יודעים לייצר באופן מדויק וטוב. פרי יער, שזיף וקצת וניל, נחמד ונעים ובמחיר ללא תחרות.

מחיר: 35 ₪    

דלתון, עלמה וין גרי 2015 - בקבוק
דלתון, עלמה וין גרי 2015 - בקבוק
דלתון, עלמה וין גרי 2015

יין חדש ומקסים מגיע מיקב דלתון מהבציר החדש שבו כבר טיפל בלעדית יינן היקב החדש גיא אשל. היקב היה מזוהה במשך שנים רבות עם הייננית נעמה סורקין שהמשיכה הלאה לדרכה והשאירה את היקב בידיו של גיא והמנכ"ל החדש (והבעלים...) אלכס הרוני. 'עלמה וין גרי 2015' הוא יין רוזה טוב וכייפי שמיוצר מ-91% ענבי גרנאש נואר מכרמי כפר תבור ועוד 9% ענבי ברברה מהכרמים באזור כרם ספסופה שבגליל העליון - מקום שהתפרסם לאחרונה בזכות בית הקיץ של דרעי (...). הענבים הושרו על הקליפות לזמן קצרצר של כשעתיים ולאחר מכן הועברו לתסיסה, חצי במכלי נירוסטה וחצי בחביות בנות 3 שנים. התוצאה היא יין יבש, מרענן עם גוף, פרי נוכח וחמיצות טובה, אחוז אלכוהול נעים של 12.5% וצבע קליל שמזכיר יותר ברונזה מאשר רוזה. לקרר טוב ולטרוף.

מחיר: 75 ₪