היינות הללו לא צריכים שידברו עליהם, שינתחו אותם, או שישפכו עליהם הררים של מילים מלומדות, רק לקרר, למזוג וליהנות...

הם ברובם מתקתקים, מבעבעים קלות ובעלי אחוזי אלכוהול שמזכירים בירה. כל מה שהם צריכים זה כמה שעות במקרר ואולי אפילו כמה קוביות קרח, כדי למלא את האף בריחות נקיים, ואת הפה בטעמים של, ובכן, ענבים. כל ההקדמה הזאת היא רק כדי שתדעו שמערכת סנהדרינק, שתמיד דואגת שתהיו מעודכנים בכל מחיר, ביקשה ממני לכתוב על טעימת יינות מוסקט במיוחד לחג השבועות. אז שמתי את נפשי בכפי ויצאתי לדרך. היה מתוק.

הם מתוקים, מבעבעים ובעלי אחוזי אלכוהול נמוכים, וזהו סוד קסמם של המוסקטים... (צילומים: יח"צ)
הם מתוקים, מבעבעים ובעלי אחוזי אלכוהול נמוכים, וזהו סוד קסמם של המוסקטים... (צילומים: יח"צ)
הם מתוקים, מבעבעים ובעלי אחוזי אלכוהול נמוכים, וזה מה שעושה אותם לכל-כך מהנים... (צילומים: יח"צ)

רמת-הגולן, הר חרמון, מוסקטו 2015 - בקבוק
רמת-הגולן, הר חרמון, מוסקטו 2015 - בקבוק
רמת-הגולן, הר חרמון, מוסקטו 2015

היין נעשה מענבי מוסקט קנלי - הזן שמבשיל הכי מוקדם ברמת-הגולן. יש לו ריחות מעודנים של פירות טרופיים, פירות לבנים ופרחים, המלווים בעשבוניות קלה. הבעבוע שלו מורגש היטב, החמיצות מעודנת והסיומת מתקתקה וארוכה. מתאים לארוחת בוקר מאוחרת יותר מאשר לקינוח.

מחיר: 35 ₪

דלתון, מוסקטו 2015 - בקבוק
דלתון, מוסקטו 2015 - בקבוק
דלתון, מוסקטו 2015

ענבי מוסקט אלכסנדרוני שגדלו באזור השפלה ונסעו כל הדרך עד הגליל העליון, הפכו ביקב דלתון ליין טעים ומאוזן. הריחות שלו אופייניים, הרבה פירות לבנים ופרחים, אבל מתחת לכל המתוק הזה מסתתרת רמיזה מינרלית מחוספסת. בפה מתגלה יין מתוק מאוד ומבעבע בעדינות, עם מרקם נעים וסיומת יבשה יחסית.

מחיר: 55 ₪

כרמל, באזז, מוסקטו 2015 - בקבוק
כרמל, באזז, מוסקטו 2015 - בקבוק
כרמל, באזז, מוסקטו 2015

ליין, שנעשה מענבי מוסקט אלכסנדרוני יש ריחות רעננים של פרי לבן מתוק, משולבים במעט ריחות ירקרקים שהופכים את העסק לקצת יותר מעניין. טעמי הפרי מתוקים ונקיים, המרקם קליל יחסית, הבעבוע מורגש היטב והחמיצות נעימה. בסיומת, הבינונית באורכה, אפשר להרגיש, מעבר למתיקות המתבקשת, גם חמצמצות מרעננת ומלא חיים.

מחיר: 30 ₪

טפרברג, מוסקטו לבן 2015 - בקבוק
טפרברג, מוסקטו לבן 2015 - בקבוק
טפרברג, מוסקטו לבן 2015

המוסקטו של טפרברג שנעשה מענבי מוסקט אלכסנדרוני, מציע פרשנות בשלה למתיקות הבסיסית שמאפיינת את הזן. יש לו ריחות של פירות לבנים מתוקים מאוד, עם נגיעה של ריחות דבש ואפילו פירות יבשים. המבנה שלו קליל, הבעבוע בולט וטעמי הפרי המתוקים שלו מלווים במעט טעמים עשבוניים.

מחיר: 30 ₪

ציון, מוסקטו 2015 - בקבוק
ציון, מוסקטו 2015 - בקבוק
ציון, מוסקטו 2015

יכול להיות שזה בגלל הגיל המתקדם, אבל המוסקטו של ציון מרגיש קצת עייף. ליין, שנעשה מענבי מוסקט קנלי מהרי יהודה יש ריחות אופייניים לזן, של פירות מתוקים ופרחים, עם נטייה לבשלות יתר. הטעמים שלו מתוקים מאוד, המרקם דביק מעט, הבעבוע קלוש והסיומת מעט מתכתית.

מחיר: 45 ₪

מיקלה קיארלו
מיקלה קיארלו
מיקלה קיארלו, מוסקטו ד'אסטי 2015

עם כל הכבוד ליינות המקומיים, המוסקטו הזה הוא הדבר האמיתי. הוא מיוצר בפיאמונטה מענבי מוסקטו ביאנקו והבקבוק שלו נושא את צירוף האותיות המחייב D,O,C,G שהיא קטגוריית הפיקוח הגבוהה ביותר ליינות איטליה. הריחות שלו פרחוניים מעודנים, הבעבוע נעים, החמיצות מתונה וטעמי הפרי טהורים ואלגנטיים, יחסית לקטגוריה.

מחיר: 55 ₪

1
1
וילה סנדי, דולצ'ה מוסקטו NV

ליין שנעשה מענבי מוסקטו ביאנקו, מוסקטו ג'יאלו ועוד כמה זנים ארומטיים, יש ריחות מתונים של פירות לבנים ותבלינים, מלווים בנגיעה עשבונית ירקרקה. הוא ממלא את הפה בבעבוע שופע, אולי אפילו מוגזם, ובטעמי פרי מתוקים מאוד, מלווים בחמיצות נעימה והסיומת מתכתית ומרירה מעט.

מחיר: 40 ₪

2
2
וייטי, מוסקטו ד'אסטי 2015

נכון, במחיר הזה אפשר להשיג לא מעט יינות 'רציניים', אבל היי, מי אמר שהמוסקטו הזה לא רציני? להיפך. מדובר ביין מעודן, פרחוני, עשבוני, מינרלי ומתובל מאוד, עם טעמי פירות כתומים, אגסים ופירות טרופיים. החמיצות הטובה מחזיקה את כל המתוק הזה, הבעבוע מדויק והסיומת מרעננת.

מחיר: 120 ₪

3
3
בראידה, וינייה סנזה נומה, מוסקטו ד'אסטי 2015

עוד לגימה מהדבר האמיתי שמגיע גם הוא מפיאמונטה. ליין יש ריחות מורכבים ומעודנים של פירות לבנים מתוקים, פרחים, עשבי תיבול ומינרלים, המתיקות שלו המתונה יחסית, נתמכת בחמיצות טובה מאוד, המבנה קליל, הבעבוע לא מציק והסיומת משלבת בין מתיקות גבוהה למרירות נעימה וחמצמצות מרעננת.

מחיר: 85 ₪