אם אתם חזק בעניין של פסח כהלכתו, עם יין כשר משובח ומיטב המסורת וכל זה, אז תשלמו על זה, יהודים...

מי אמר לכם שלשמור מצוות זה עניין פשוט? המצוות אותן הצטווינו לקיים הן חשובות, אבל זה לגמרי לא הופך אותן לפשוטות וקלות לביצוע, כשחלקן אפילו די יקרות, במיוחד אם אתם בעניין של לקיים אותן. אז נכון, יש מצווה ויש גם 'הידור מצווה', ותקצר היריעה מלפרט כיצד מהדרין המהדרים. אבל אם כבר בחרתם להדר, תתכוננו לשלם, כי לצד כל מצווה יש גם 'שכר מצווה', וכשהמצווה מהודרת – כצפוי, גם התשלום בהתאם. גם בשכר המצווה, אבל גם במחיר המפולפל.

אולי מעכשיו תתקשו לעמוד בתשלומי המשכנתא, אבל היי – הרווחתם פה מה-זה מצווה שווה... (צילומים: יח"צ)
אולי מעכשיו תתקשו לעמוד בתשלומי המשכנתא, אבל היי – הרווחתם פה מה-זה מצווה שווה... (צילומים: יח"צ)
אולי תתקשו קצת לעמוד בתשלומי המשכנתא, אבל היי – הרווחתם פה מה-זה מצווה שווה... (צילומים: יח"צ)

והנה ליל הסדר כבר ממש בפתח, אז אם אתם באמת רוצים לפרגן לעצמכם מצווה מהודרת, הנה 5 אופציות כשרות שיעזרו לכם לקיים את מצוות 4 כוסות. הן אולי לא האופציות הכי יקרות שתמצאו בשוק, אבל נדמה שלי שגם עבורן תקבלו שכר לגמרי מגניב.

 

ירדן קצרין 1998 - בקבוק
ירדן קצרין 1998 - בקבוק
Chateau Pontet Canet 2002

מתחילים דווקא בדאבל מגנום, יענו בקבוק בגודל ארבעה רגילים. בקיצור, שלושה ליטר. בלנד בורדולזי מענבים שגדלו באזור פויאק, צבע עמוק, וניחוח עלי תה, לא פחות ולא יותר. 675 דולר והענק שלכם.

  רמת-הגולן, ירדן, קצרין 1993

ממסך של קברנה סוביניון, מרלו וקברנה פרנק, במהדורה ממנה יצאו רק 5,950 בקבוקים. ברחרוח: דובדבנים בשלים, פטל שחור, קסיס ועוד. בפיקוח: הרב אוירבך. בכיס: 750 דולר.

  Smith Haut Lafitte 2009

המגנום הזה, מיקב גדול בבורדו, הוא יין מבושל (בתפוצות: MEVUSHAL), שגם הולך טוב בפסח. מה-זה הולך – רץ. והכל ב-1,500 דולר בלבד.

  Chateau Smith Haut Laffite 2000

טוב, פה אנחנו מתקדמים באותה משפחה. יין די נדיר מבציר מיוחד, שהוא ממש פריט לאספנים, גם כי יוצרו מעט בקבוקי דאבל מגנום כאלה. אז עכשיו ברור למה חתיכה עולה 2,500 דולר.

  Chateau Valandraud St' Emilion 2005

עוד מגנום כפול, מיקב קטן וצעיר יחסית, שנחשב לאחד מהנחשבים בבורדו. בגדה הימנית של נהר הג'ירונד, רק למקרה שתרצו לקפוץ. גם כאן, כמובן, מעט מאוד בקבוקים יוצרו מהיין הזה. כמובן, 3,000 דולר ייקחו מכם על כל אחד. אולי בכל זאת עדיף בירה.