אבי אשכנזי על נזקי הסופה, נטרול ממוקד, שמעון פרס (יבדל"א), דיוויד בואי (ז"ל) ואחי אילת. בשלוש מילים: "הפרוצדורה של הלחלוח"…

דווקא עכשיו טקילה. ובלי ליקר התפוזים או המיצים הממותקים. כוסית קטנה של שוט, אולי כמה גרגירים של מלח להקטנת הצריבה, מקסימום עקיצה קטנה של לימון וזהו. אני יודע שלטקילה יש שם של משקה קיץ ועכשיו קצת מטפטף בחוץ, כך שאולי יש בזה מההתרסה, אבל דווקא טקילה.

תכלס? המדינה הזו תקועה כבר כל-כך הרבה זמן עם הראש בתוך התחת של עצמה... (צילום: יח"צ, freeimages.com)
תכלס? המדינה הזו תקועה כבר כל-כך הרבה זמן עם הראש בתוך התחת של עצמה... (צילום: יח"צ, freeimages.com)
תכלס? המדינה הזו תקועה כבר הרבה זמן עם הראש בתוך התחת של עצמה... (צילום: יח"צ, freeimages.com) קודם כל בגלל שזה מדהים איך כמה טיפות על החלון, כמה פתיתי שלג בירושלים עם רוח, וישר נכנסים פה לכוננות סופה. אז תסלחו לי מאוד, לא סופה ולא סערה. יש לזה שם. קוראים לזה חורף. כנסו לויקיפדיה ותראו. בחוף המזרחי של ארצות-הברית יש עכשיו סופה, זה כן. בשעה שאני כותב את השורות האלה סופרים שם את ההרוגים ועיירה קטנה בשם ניו-יורק נצורה ואנשים יושבים בבית כי ככה אמרו להם לעשות. אצלנו ילדה בת 13 שברחה מהבית היא מחבלת שצריך לרוץ אחריה ולנטרל אותה למוות, וכל גשם של ינואר וקצת רוח זו סופה. לעשות וויסקי לוקח רק כמה ימים, אבל בערך עשר שנים צריך לתת לו להתיישן כדי להפוך אותו לוויסקי טוב. טקילה טובה אפשר לעשות בכמה ימים ספורים, אבל בערך עשר שנים צריך לחכות עד שצמח האגבה יהיה מספיק גדול כדי שניתן יהיה להפיק ממנו את המשקה הלאומי של מקסיקו. אני אומר את זה, כי עשר שנים זה המון זמן לכל בני האדם, חוץ משמעון פרס. כן, גם הוא – שיהיה בריא – התלוצץ השבוע עם רופאיו, וחזר הביתה ואז חזר להתלוצץ. אבל ההדים של ההתלוצצות הזו הפכו לכל-כך הרבה בדיחות וממים בפייסבוק שרק חצי בקבוק של טקילה יכול להרוג הומור כזה. אגב, אגבה זה לא קקטוס.
טקילה סאוזה גולד - בקבוק
טקילה סאוזה גולד - בקבוק
ושלא תחשבו שאני איזה טיפוס מריר שכל הזמן רק מקטר על המצב, ממש לא. יש דברים משעשעים בעולמנו. הנה, תראו את הצוללת החדשה שקיבלנו. מה קורה אחי רהב? תגידו, זה אמיתי? ביבי בתפקיד קפטן נמו? בקומוניקט שפרסמו כדי שנשתכנע שההוצאה על קפסולת המתכת הזו היתה מוצדקת, סיפרו שלצוללת הזו יש יכולות יוצאות-דופן לשהות המון זמן תחת המים. תכלס? המדינה הזו תקועה כבר כל-כך הרבה זמן עם הראש בתוך התחת של עצמה, שלעצור את הנשימה עוד קצת לא יעשה רע לאף אחד (תגידו, רק לי אחותי רהב נראית כמו דוד ענק לזיקוק טקילה?). ביבי אמר על הסיפון שלה ש"אף אחד לא ישמיד אותנו". לא, כי "שתדעו שיש לנו פצצת אטום בפנים", היה ארוך מדי. ודיוויד בואי מת. האמת שעל פי האבל שירד על הרשתות החברתיות, אם ההלוויה היתה מתקיימת בהר המנוחות כל ירושלים היתה פקוקה. אהבתי את דיוויד בואי, פסקול חיי וכל הבלה בלה שכבר שפכו עליו ברשת. קתרזיס כזה של אבל לאומי לא היה לנו מאז רצח ראש הממשלה. אין כמו לשבת על מישהו שממש אהבת, אפילו אם הוא חבר מכוכב אחר. ותגידו מה שתגידו אבל "זיגי סטארדאט" לוקח את "הוֹ רב חובל" בהליכה. כל אחד בפייסבוק דפק מונולוג על איפה זה פוגש אותו המוות הזה, ובאיזה נקודה דיוויד השפיע על הליך ההתבגרות שלו. אתם יודעים מה? אני מפרגן לזה, ואפילו מרים כוסית של טקילה. אבל קודם תנו לי ללקק את גב כף היד (בהוראות כתוב "לחלוח". באימשלי, לחלוח גב כף היד בין האגודל לאצבע המורה) ולפזר על זה קצת מלח, ואז להיזכר ששכחתי לחתוך את הלימון לפרוסות דקות, ולשטוף את היד, לחתוך לימון ולחזור על הפרוצדורה של הלחלוח והמלח. סאאאמק, פשוט תמזגו כבר וזהו.