רוצים לנסוע לחו"ל, אבל נמאס לכם לשרוף את הזמן על בטן-גב ושופינג? למה שלא תפרגנו לעצמכם את פסטיבל הבירה הבא...

כשאני משוטטת בחו"ל תמיד אני מחפשת את הפאב המקומי והבירה המקומית כדי לחוות משהו חדש. במיוחד עבור משוגעים כמוני ששמחים לוותר על סיבוב שופינג בתמורה לכוס בירה טובה ומוכנים לשלם מחיר של תיק פראדה עבור בקבוק משקה מקומי טוב, בנו את הקונספט הממוקד והאקסטרימי של החוויה שבהשתתפות באירועים ופסטיבלים בירה.  מאמינים שהבירות כאן נמזגות, רחמנא לצלן, בכוס זכוכית? (צילומים: גלית ג'ראפי-דבירי, freeimages.com) אירועי בירה ברחבי העולם הם חוויה סוחפת חושים, ייחודית ואותנטית. חוויה של טעמים, ריחות, צבעים, מוזיקה וקבוצות לבושות בבגדים צבעוניים. אירועים גדולים וקטנים, למשפחות ולצעירים, בפארקים גדולים או באולם ספורט שכונתי. ביקור באחד אמנם אינו מעיד על האחר, אבל אין ספק שזה ממכר. אין ספור של אירועים כאלה מתקיימים במהלך כל שנה, כל אחד מהם עם האופי שלו, ואלה לרוב נפתחים כבר בשעות הצהריים. חלקם המוניים ומתויירים, עמוסי מותגים מסחריים, בוטיק ויבוא, חלקם מיועדים לקהל המקומי ובהם נמזגת לרוב הבירה של האזור המוגשת לצד אוכל מקומי טוב. ישנם אירועים שמיועדים לחובבי ז'אנר מסוים כגון: בירות חורף, בוק, קראפט או בירה המאפיינת אזור גאוגרפי: בירות צ'כיות, בלגיות, הולנדיות וכדומה, שם אפשר למצוא בצורה מרוכזת את כל המותגים המיוחדים ולעיתים אפילו כאלה שמבושלים רק לכבוד האירוע, אך ישנם גם אירועים ללא קונספט מסוים. לפעמים הבירה היא רק תרוץ למופעי מוזיקה או תערוכות מגוונות, אבל בכולם נותנים לה כבוד וברובם היא אפילו נמזגת, רחמנא לצלן, בכוס זכוכית. אז למה זה כדאי? כי אין כמו לשבת שלושה ימים בפסטיבל להתרגש מהאווירה, ליהנות ממוזיקה טובה וכמובן - מחגיגה קולינרית גדולה שמתלווה לאירועים האלה. אז אם אתם אוהבים את נוזל הזהב ואתם כבר בסביבה, תנו קפיצה ופרגנו לעצמכם חוויה מדהימה. בפרוס עלינו שנת 2016 לטובה, קבלו מקבץ של חלק מאירועי בירה שווים המתקיימים השנה בעולם:   Bruges Beer Festival מתי: תחילת חודש פברואר איפה: ברוז', בלגיה הקונספט: פסטיבל המאורגן על-ידי מועדון בירה מקומי, המציע טעימות בירה מעשרות מבשלות בלגיות באווירה ביתית ופשוטה. עוד פרטים:   

Barcelona Beer Festival

מתי: אמצע מארס איפה: ברצלונה, ספרד הקונספט: דוכני מזיגה ארוכים וזהים במראם של עשרות סוגי בירת בוטיק ספרדית. הבירות בברזים מתחלפות בהתאם למצאי. לצד הפסטיבל מתקיימים אירועי בירה מקצועיים. עוד פרטים: 

  Zythos Beer Festival מתי: סוף אפריל איפה: Leuven, בלגיה הקונספט: מאות מותגי בירה בלגית ממבשלות קטנות וגדולות. הבירה מוגשת בכוסות טעימה של 100 מ"ל. הפסטיבל במבנה סגור עם מקומות ישיבה מסביב לאזור דוכני המבשלות. בירה נטו! עוד פרטים: 

Czech Beer Festival

מתי: כשבועיים במהלך חודש מאי איפה: פראג, צ'כיה הקונספט: המקבילה הצ'כית לאוקטוברפסט: אוהל גדול, שולחנות ארוכים, בירות צ'כיות מסחריות ובירות ממבשלות קטנות. הרבה אוכל ואווירה שמחה. עוד פרטים: 

  Mondial de La Biere מתי: בסוף השבוע השני של חודש יוני איפה: מונטריאול, קנדה הקונספט: הפסטיבל מהתקיים משנת 1994 מציע טעימת בירות מקומיות ובירות מחו"ל לצד אירועים מקצועיים. עוד פרטים: 

International Berlin Beer Festival

מתי: תחילת אוגוסט איפה: ברלין, גרמניה הקונספט: הפסטיבל נושא בשיא גינס לגינת הבירה הארוכה בעולם - כשני קילומטר של דוכני בירה מכל העולם מכמה עשרות מבשלות. הכניסה חופשית. בין לבין, יש דוכני מזון ממקומות שונים בעולם. בשנה שעברה הציגו בפסטיבל גם בירות בוטיק ישראליות. עוד פרטים: 

 

כוס בירה - צילום פרי אימג
כוס בירה - צילום פרי אימג
Belgian Beer Weekend מתי: סוף השבוע הראשון של חודש ספטמבר איפה: בריסל, בלגיה הקונספט: חגיגה של מותגי בירה בלגית קטנים וגדולים המתקיימת בכיכר המרכזית בבריסל. כל הדוכנים בהופעה אחידה ללא הבדל בין אם מדובר בענקי בירה או במבשלות בוטיק קטנות. בשנים האחרונות הפך הפסטיבל למאוד פופולרי וצפוף ותורים ארוכים מזדחלים בקופות ובכניסה. במתחם הפסטיבל אין מקומות ישיבה ואין דוכני מזון. עוד פרטים:

Oktoberfest

מתי: אמצע ספטמבר עד תחילת אוקטובר איפה: מינכן, גרמניה הקונספט: אם כל פסטיבלי הבירה - הפסטיבל המפורסם, הגדול והתיירותי ביותר בעולם. מיליוני ליטרים של בירה נמזגים בכוסות ליטר לצד קילוגרמים רבים של נקניקיות ובשר. עוד פרטים: 

  Great American Beer Festival מתי: תחילת חודש אוקטובר איפה: דנבר, קולורדו, ארצות-הברית הקונספט: פסטיבל הבירה הגדול בארצות-הברית, מתקיים משנת 1982, ומציע לבאים מאות סוגי בירות בוטיק אמריקאיות, אירועי טעימה, הרצאות ותחרויות בירה. עוד פרטים:

Brua Beviale

מתי: אמצע נובמבר איפה: נירנברג, גרמניה (בכל שנה רביעית מתקיים במינכן) הקונספט: 'התערוכה' לענף הבירה. יותר חומרי גלם וציוד ופחות הבירות עצמן, אך למרות שהן לא בפוקוס הן נמזגות בכל דוכן, לא משנה מה מציגים בו. במקביל לתערוכה מתקיימות סדנאות והרצאות מקצועיות, לרבות תחרות הבירה הגדולה באירופה למבשלות מכל העולם. עוד פרטים:

 

כוס בירה - צילום פרי אימג
כוס בירה - צילום פרי אימג
Kerstbierfestival מתי: אמצע דצמבר איפה: Essen, בלגיה הקונספט: פסטיבל למיטיבי לסת המציע עשרות סוגים של בירות חורף כבדות ועמוסות באלכוהול. הפסטיבל מתקיים באולם הספורט המקומי ובשנים האחרונות "סובל" מעודף פופולריות ולכן הכניסה כיום מותנית ברכישת כרטיסים מראש באתר האינטרנט של הפסטיבל. עוד פרטים: