טל חוטינר קם מוקדם כדי להספיק לשתות קצת וויסקי לפני הטיסה, רק שהדיילת ששכחה שהוא סלב קראה בשמו ברמקול, ואז התחיל הבלגאן...

לאחר שהסתובבתי לי אינקוגניטו בחנות של ריצ'רדסון והתרשמתי מהמבחר על המדפים ומקהל הלקוחות, לטוב ולרע, הזדהיתי בפני מנהל המשמרת שמיד הצמיד לי את שוטה - מומחה הוויסקי של החנות. האמת, חייבים שם אחד כמו שוטה כאשר החנות מתהדרת בקולקציה מטורפת של אלכוהול בכלל ווויסקי בפרט, כאשר לפחות מחצית מהמוצרים הם מוצרים ייחודיים לחנות ומישהו צריך להסביר עליהם ללקוח המתעניין באמת, ולא כמו הגורילה שרק רצה להוריד וויסקי בזמן שאשתו בוחרת קרם ידיים.

כשהייתי מגיע לחנות מישהו תמיד היה נצמד אלי ומנסה לדחוף לי משהו שהיה אמור לדחוף ולא תמיד ידע להסביר ממש מה זה...
כשהייתי מגיע לחנות מישהו תמיד היה נצמד אלי ומנסה לדחוף לי משהו שהיה אמור לדחוף ולא תמיד ידע להסביר ממש מה זה...
תמיד שהייתי מגיע לחנות מישהו תמיד היה נצמד אלי ומנסה לדחוף לי משהו ולא תמיד ממש ידע להסביר ממש מה זה... שוטה הסתובב אתי קצת בחנות, הראה לי גרסאות שונות של יצרנים ידועים, יותר ופחות, ואפילו סוגי וויסקי שנמכרים בלעדית בחנות הזו ולא בשום מקום אחר בעולם. המקצועיות של שוטה די הפתיעה אותי, מאחר שזכרתי שבדרך-כלל כאשר הייתי מגיע לחנות מישהו תמיד היה נצמד אלי ומנסה לדחוף לי משהו שהיה אמור לדחוף ולא תמיד ידע להסביר ממש מה זה (...).
וןויסקי גלן רות'ס מיניסטר רזרב - בקבוק
וןויסקי גלן רות'ס מיניסטר רזרב - בקבוק
אחרי סיבוב קצר, וכדי שלא נהייה צמאים, נכנסנו ללאונג' של מק'אלן שישב בתוך מתחם הסיגרים ואליו נכנסים רק לקוחות שבאמת רוצים לקנות משהו טוב. התיישבנו על ספות העור ושוטה התחיל לשלוף בקבוקים מאחורי הבר הקטנטן. הבקבוק הראשון בתור היה הוודקה "רוברטו קבאלי" שמיובאת על-ידי ריצ'רדסון. וודקה איטלקית מבית המעצב רוברטו קבאלי (כך שברור שהבקבוק מעוצב מאוד), וודקה חלקה ומאוד נעימה עם סיומת טיפונת מתקתקה וקטיפתית המיוצרת ממי מעיינות מאזור האלפים האיטלקים ועוברת סינונים רבים בכדי להגיע למוצר נקי ביותר.   אחר-כך הוציא שוטה בקבוק של גלן רות'ס מיניסטר רזרב שהוא גרסת מיוחדת של המזקקה המעניינת הזו מהספייסייד. מדובר בוויסקי בן 21 שנה שהתיישן במשולב בחביות עץ אלון אמריקאיות ממילוי שני לאחר ברבן יחד עם חביות אירופאיות בהן התיישן שרי. חביות השרי הדומיננטיות תרמו ליצירת וויסקי עדין ורך עם קצת פרי יבש ועשיר באף וטבק וחביות טובות ברקע. מדובר בוויסקי מורכב, מאוזן ונעים מאוד ומעניין יותר מהסגנון הכללי של המזקקה הזו.  
וויסקי מורטלאך - בקבוק - עותק
וויסקי מורטלאך - בקבוק - עותק
מורטלאך היה הוויסקי הבא שטעמתי. הוויסקי המשובח הזה מגיע מהמזקקה הקטנה ליד דאפטאון באיזור הספייסייד בסקוטלנד המוכרת לחובבי הוויסקי האמיתיים עוד מהתקופה שאפשר היה למצוא גרסה ישנה ושונה יותר שלה בארץ. בעבר נלגם מורטלאך 16 שנה מסדרת "פלורה אנד פאונה" במסעדות ובברים הטובים ביותר ונחשב ל"קוניאק של הוויסקים" בזכות אופיו הרך והכבד שממש דמה לקוניאק, אולי בגלל חביות השרי בהן יושן במשך 16 שנה.   אותה גרסה נעלמה בעצב רב ועכשיו הגיעה גרסה מרתקת שנמכרת רק בדיוטי פרי ושווה עצירה. הוויסקי נמכר בבקבוק של חצי ליטר בחוזק מיוחד של 49% אלכוהול והניחוחות המדהימים שלו זורקים אותנו לתיאורים אחרים לחלוטין. פרחים, פשוט פרחים, ואם להיות פלצן - אפילו פרחים אחרי גשם, או כמו שהסקוטים מתארים את זה ניחוח של Heather או אברש בעברית, אותו צמח שכל-כך נפוץ בהיילנדס הסקוטיים ונותן מניחוחותיו לחביות הוויסקי. התוצאה היא וויסקי בסגנון עולם ישן, קצת דבשי בסיומת, אבל ממש מפתיע, לא מתוק ולא מתחנף.  
וויסקי טאליסקר האנטרס צ'וייס 6 שנים  - בקבוק
וויסקי טאליסקר האנטרס צ'וייס 6 שנים - בקבוק
עוד וויסקי מטורף ונדיר הוא הטאליסקר הישן והטוב בגרסת המבקבק הפרטי הנטר ליין. מבקבקים פרטיים ככלל קונים וויסקי ממזקקות מוכרות ומיישנים אותם לפי ראות עיניהם ואמונתם. כאן מדובר במבקבק בשם האנטר ליין (שהוא אחיו של דאגלס ליין המבקבק המפורסם יותר) שביקבק טליסקר לאחר 6 שנות יישון בלבד בחבית אמריקאית אחת ממילוי שני, ללא כל תוספת צבע או ערבוב של חבית אחרת. מאחר שזוהי חבית אחת בלבד בוקבקו רק 201 בקבוקים בעולם וכולם נחתו בחנות של ריצ'רדסון בנתב"ג. הטאליסקר האנטרס צ'וייס 6 שנים הזה זוקק באפריל 2008 ובוקבק באפריל 2014 וחוזק החבית המקורי שלו 58.1% אלכוהול. וויסקי אמיתי לאספנים.  
מרטל קורדון בלו - בקבוק
מרטל קורדון בלו - בקבוק
אחרון חביב טעמתי הוא מוצר שאני מכיר די טוב, אבל החלטנו שצריך קינוח, מרטל קורדון בלו. אותו קוניאק נהדר שמבוקבק עדיין בבקבוק המקורי אותו עיצב הנכד של ז'אן מרטל - המייסד. הקוניאק מיוצר לפי המתכון המקורי של מרטל ומנסה לשמור גם על הרכב הענב (5% ענבים מאיזור בורדרי - הפחות מוערך, אך המשובח) ועל הסגנון המקורי של טעמי הענבים. לכך תורם השימוש בחביות אלון מאלייה ופחות מלימוזן הנפוצות יותר בתעשיית הקוניאק. קוניאק עם פוזה והרגשה יוקרתית וטובה עם סיומת שלא נגמרת גם כשאתה כבר ממש מתיישב על הכיסא במטוס וחוגר חגורה.  
מק'אלן  מייקרס אדישן - בקבוק
מק'אלן מייקרס אדישן - בקבוק
טעמתי גם קצת אובן סמול ביי, מק'אלן נפלא בשם אסטייט רזרב הלא מסונן בקור, ומק'אלן מייקרס אדישן הפירותי והפייסי, וגם גלנמורנג'י בגרסת The Duthac שהוא שילוב של ורג'ין אוק וחבית בה התיישן שרי פדרו חימנס. גנבתי שלוק גם מגרסת האנטרס ליין לוויסקי ממזקקת קריגלאכי השכנה למק'אלן וגם קצת לאפרוייג וג'וני ווקר גולד רות' ואפילו קורבזייה אמפורר שהוא משהו בין ה-XO לנפוליאון, אבל אז פתאום התחלתי לשמוע ברמקולים: "הנוסע טל חוטינר מתבקש לסור בדחיפות לשער העלייה... ואז נגמר לי הכיף.