אימפריאל בר דורג במקום ה-17 ברשימת 50 הברים הטובים בעולם לשנת 2015 של מגזין המשקאות "Drinks International"...

סצנת האלכוהול המקומית זכתה לאחרונה בשני הישגים חסרי תקדים: רק לפני כחודש התבשרנו כי אריאל לייזגולד זכה בתואר הברמן השני הטוב בעולם, בגמר אליפות הברמנים לשנת 2015, והנה הגיעה השבוע עוד ידיעה מרעישה - אימפריאל בר זכה להיכנס לרשימה היוקרתית של 50 הברים הטובים בעולם, בתחרות השנתית של מגזין המשקאות הידוע Drinks International, וכל זאת בקפיצה ישירות למקום ה-17 (הכניסה הגבוהה ביותר ברשימה!). בד בבד, זכה האימפריאל גם במקום הראשון בקטגוריית הבר הטוב ביותר במזרח-התיכון ובאפריקה, תואר שהוענק לו גם בשנה שעברה.

"לא באמת ידענו מי יצביע עבורנו ומי לא, אבל היה עלינו פוקוס והיה עלינו דיבור במהלך הטקס עצמו..." (צילומים: בן יוסטר, יח"צ)
"לא באמת ידענו מי יצביע עבורנו ומי לא, אבל היה עלינו פוקוס והיה עלינו דיבור במהלך הטקס עצמו..." (צילומים: בן יוסטר, יח"צ)
"לא ידענו מי יצביע עבורנו, אבל היה עלינו פוקוס והיה עלינו דיבור במהלך הטקס עצמו..." (צילומים: בן יוסטר, יח"צ) עם כניסתו לרשימת ה-50 הטובים ביותר נמצא עכשיו האימפריאל בצמרת הברים הנחשקים ביותר, לצד ה- Artesian (במקום הראשון כבר פעם רביעית) וה- Nightjar הלונדוניים, ו-The Dead Rabbit ו- Employees Only מניו יורק ועוד כמה ברים מצוינים אחרים מהעולם כולו. על הדירוג אמונים 400 אנשי תעשיית האלכוהול מרחבי העולם אשר גל כל אחד מהם מוטל לבחור 5 ברים בהם ביקר בשנתיים האחרונות ואותם הוא מגדיר כטובים ביותר בעולם. הפרמטרים המהווים מדד לבחירה הם תפריט המשקאות, האווירה, העיצוב, החדשנות והתרומה לתעשיית האלכוהול והקוקטיילים. גלעד לבנת, מבעלי ומייסדי האימפריאל, שחזר בפני את ההתרגשות הרבה והציפייה מורטת העצבים בזמן הכרזת שמות הזוכים. השנה, שלא כמו בשנה שעברה, גלעד לא נכח בטקס עצמו, אולם היה צמוד לדיווחים טלפוניים חיים מהאירוע. "הניחוש המושכל שלנו וההימורים הורו על מקום 37 עד 42. המצב האידאלי עבורנו היה להיכנס לאזור המקום ה-40. לרגע לא חשבנו להגיע רחוק יותר, כאשר כל מקום מעבר לזה נחשב להישג ענק. כשהגיעו למקום ה-30 ועוד לא הכריזו עלינו אמרנו שזה מטורף והתרגשנו מאוד מהאפשרות שנהיה במקום ה-29 או בסביבתו. כשהמסרונים שנשלחו כל הזמן באקסטזה הגיעו למקום ה-20 חשבתי שהם כנראה עובדים עלי ולא מספרים לי ושכבר אמרו את שמנו. אף אחד לא דמיין שנהיה בין המקום ה-20 ל-30 ובטח לא מעבר לזה. ואז קיבלתי בוואטסאפ את התמונה של המסך הגדול עם הזכייה שלנו במקום ה-17. זאת היתה התרגשות מטורפת. באותה הזדמנות נבחרנו גם ל'כניסה הגבוהה ביותר לרשימה'. בעצם, אחרי ה'ארטזיאן', שזכה במקום הראשון, ובתואר הבר הטוב ביותר בבריטניה והבר הטוב ביותר בעולם, אנחנו לקחנו הכי הרבה פרסים בטקס: מקום 17, מקום ראשון באפריקה והמזרח-התיכון והכניסה הגבוהה ביותר לרשימה". בשנה החולפת היו אנשי האימפריאל די אנונימיים, ולא רבים הכירו אותם בעולם, אולם השנה רבים כבר הכירו אותם ופרגנו מראש. 400 הבוחרים חייבים להצביע רק על המקומות בהם ביקרו. "בשנה שעברה", אומר גלעד, "היה לנו חשוב מאוד להביא אלינו אנשים שיכירו אותנו. השנה הגיעו כבר הרבה יותר אנשים מהתעשייה, חלק הגיעו כבר מעצמם, חלק אנחנו הבאנו וחלק בעזרת חברות האלכוהול שהבינו איפה אנחנו נמצאים בענף ודאגו להביא עוד מבקרים מהרשימה, בעיקר חברת IBBLS. לא באמת ידענו מי יצביע עבורנו ומי לא, אך היתה לנו כבר הכרה בינלאומית, הרבה פוקוס והיה עלינו דיבור במהלך הטקס עצמו".
World Class Global Finals
World Class Global Finals
אז איך ממנפים את הזכייה ואיך היא יכולה לעזור בהמשך?
"היום יהיה לנו הרבה יותר קל להביא אנשים לארץ, ומבקרים ירצו להגיע לפה בעצמם. כבר לא צריך יותר מדי לשכנע אותם. זה יכול לעזור לנו להסתובב בעולם, לתת הרצאות, תצוגות בר, שיתופים בין ברים וחילופי ידע ואינפורמציה שיביאו לפיתוח עתידי, ויעזרו להמשיך ולהשתפר. גם בזירה הבינלאומית זה יעזור כשכל מבקר שהיה אצלנו יחזור הביתה, יכתוב על המקום ויביא אלינו יותר ויותר מבקרים מחוץ לארץ". הבר הקטן בפינת הירקון וטרומפלדור בתל-אביב הספיק לקטוף בשנתיים וחצי שנותיו הרבה שבחים, בנוסף לזאת, וכפי שנכתב בעבר כאן ב'סנהדרינק', השיקו אנשי האימפריאל ליין של קוקטיילים אישיים מבוקבקים מצוינים אותם ניתן להזמין לאירועים. לאחרונה החליטה הקבוצה לפתוח מקום נוסף. אל גלעד לבנת, בר שירה ודרור אלתרוביץ', הצטרפה גם המסעדנית מלי לב ויחדיו הם הקימו את 'לה אוטרה' (בספרדית: האחרת), מסעדה מקסיקנית קאריבית בסמוך ל'אימפריאל בר'. במקביל, עובדת החבורה על המקום הבא - עוד סניף לאימפריאל, בר קוקטיילים במתכונת כשרה ומעט שונה, שממוקם במלון 'כרמים' בקריית ענבים ליד ירושלים. המקום החדש ייפתח בתחילת שנת 2016 וייקרא Imperial Red. המקום מכוון לקוקטיילים מצוינים, אך גם קצת יותר ליין ואלכוהול ברמה גבוהה. בר ג'אז מודולרי שיוכל לתפקד כמקום קטן ואינטימי, וגם להיפתח לרחבה גדולה יותר שתוכל לשמש גם להופעות ועוד. רעיונות לעתיד יש כמובן, אבל בינתיים ממקדים את כל האנרגיות במקומות האלה ומשתדלים לעשות אותם הכי טוב שיש. וכמו שאומר גלעד "ברגע שמגיעים למקום ה-17 אסור לעצור ולנוח, צריך כל הזמן להמשיך וללמוד, לשמור על הקיים וגם להתפתח". ביום ששי הקרוב יערכו אנשי האימפריאל מסיבת זכייה ב'לה אוטרה' בשעות הצהרים (12:00-17:00) בחוץ תהיה עמדת טאקו ויהיו מחירים "סופר זולים" על אלכוהול, בירות, ג'ין ועוד. אייזיק יעשה מוזיקה ויהיה מאוד שמייח. אתם מוזמנים לבוא ליהנות ולהגיד מזל-טוב!!!