סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: 'השכנה' בירושלים…

אני אוהב להסתובב בירושלים. אני בעיקר אוהב להסתובב בירושלים במוצאי שבת. זמן שאף אחד לא באמת מבין. גם אני לא. משהו בו נטול וריק. כאילו מחכה למשהו שיגיע. מאז תחילת פרויקט 'הערכת מזיגה' אני נאלץ להסתובב בברים שאני לא מכיר, באזורים שלרוב אני לא מבלה בהם.

המקום מארח בימי השבוע את הקהל הסטודנטיאלי והמקומי של נחלאות - מהגזרה הקצת פחות סטלנית ואופיינית... (צלם: דוד הירשפלד)
המקום מארח בימי השבוע את הקהל הסטודנטיאלי והמקומי של נחלאות - מהגזרה הקצת פחות סטלנית ואופיינית... (צלם: דוד הירשפלד)
הבליינים פה הם הקהל הסטודנטיאלי והמקומי של נחלאות מהגזרה הקצת פחות סטלנית האופיינית (צלם: דוד הירשפלד) ככה הגעתי גם למקומות כמו חיפה, נתניה וקיסריה - רק שרשמי משם נשכחו ובסוף כלל לא הועלו על הכתב. שוק מחנה יהודה בחורף הוא סוג של קסם. הרחוב ריק ושקט והברים החל מהשעה עשר בלילה עמוסים להתפוצץ. תשע בערב, לעומת זאת, היא שעה ריקה ונעימה. 'השכנה' נפתח כבר לפני כ-3.5 שנים, אך לצערי הספקתי לפקוד אותו רק שלוש פעמים - כולן בתחילת דרכו. המקום שנפתח על-ידי שלושה צעירים שהגיעו מעולם המסיבות של ירושלים, מארח בימי השבוע את הקהל הסטודנטיאלי והמקומי של נחלאות - מהגזרה הקצת פחות סטלנית ואופיינית. העיצוב נחמד והמקום מוקפד ומואר, יחסית לבר הממוקם בשוק, כן. למקום אני נכנס כאלמוני וכעבור שלושים שניות הברמנית כבר יודעת את שמי. יש משהו בזה שבחורה שולחת את ידה ללחיצה שפשוט משמח לקוח. "שליש קרלסברג בבקשה", אני אומר. "יש רק 200 ו-400", היא עונה בביישנות. "אז 400", והכוס מגיעה ממותגת, נקייה, קרה ועם ראש נהדר של קצף. אז מה היה לנו כאן?      
מזיגה
מזיגה
מזיגה: הבירה נמזגת לפי כל כללי המשחק: הגינס בשלבים והקרלסברג בהטיה והשלמה. ראש הקצף נמזג במזיגה ראשונה וללא צורך בהשלמה.      
הגשה
הגשה
הגשה: הבירה מוגשת בכוס ממותגת ומוגשת על-גבי תחתית, אם כי לא תואמת, אבל עדיין בכוס נקייה, יבשה וקרה. גם הבירה המוגשת לשולחן יוצאת באותה הקפדה ומהירות כמו חברתה על הבר.      
איכות
איכות
איכות: הבירה מוגשת במקום כשהיא טרייה. איזור העבודה נקי ומסודר, הבר שמור והעבודה בסביבת הברזים נקייה ומוקפדת.      
טעימות
טעימות
טעימות: לא הוגשו לי טעימות מסוג כלשהו על חשבון הבית לצד הבירה שהזמנתי, אבל כן הוצע לי תפריט המקום ולגבי אפשרות הרעב שלי התעניינו כמה וכמה פעמים.    
חוויה
חוויה
  חוויה: חוויית השתייה במקום משמחת, מקבלת וחמימה. הצוות מבין עניין ומקבל זרים כקבועים. הברמנית שמחה לארח והמלצריות חייכניות. בכניסה לרוב עומדים בחור או בחורה שיקבלו את פניך, גם אם הדבר לא מתוקף תפקידם.      
ציון
ציון
ציון סופי: הבירה, האירוח, ההגשה, השקיפות והחוויה שהמקום והצוות מצליחים לייצר כאן, בהחלט עוברים ללקוח. מומלץ ושווה למבקר ולשתיין המזדמן.

מומלץ סנהדרינק!

לוגו תו איכות - קוביה
לוגו תו איכות - קוביה

השכנה. בית יעקב 11, ירושלים