סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: 'אלי'ס' בחיפה…

"אלי'ס, כמו אלי לא כמו הבחורה", ככה הסביר לי מיכאל הברמן הוותיק של ה'סילון' שעבר לפני שנתיים לחיפה והפך לכתובת המוסמכת ביותר שלי לענייני בירה וברים בחיפה רבתי. תכל'ס הנחתי שאם המקום נמצא ליד הבר 'ג'ק והאפונים', אז כנראה הכוונה היא לעליסה בארץ הפלאות. "זלאטופראמן!", מישהו צעק בקול את הבירה שלו מיד כשנכנסתי לבר. מוזיקה נהדרת של פעם. כש'רוק בר' היה רוק בר שלא פחד להשמיע פרוגרסיב. מקום כזה שהברמנית בו חייכה אליך מאחורי הבר כשמזגה לך בירה, אבל ידעת שיש סיכוי טוב שהיא מסוגלת לפרק אותך במכות עם העדינות שלה.

יש מקומות שכשאתה נכנס אליהם, אתה מיד יודע מה אתה הולך לחוות... (צילומים: דוד הירשפלד)
יש מקומות שכשאתה נכנס אליהם, אתה מיד יודע מה אתה הולך לחוות... (צילומים: דוד הירשפלד)
יש כאלה מקומות שמיד איך שאתה נכנס אליהם, אתה כבר יודע מה אתה הולך לחוות... (צילום: דוד הירשפלד) 14 ברזי בירה ספורים ודיספליי שמהווה את רוב האור של המקום הזה. מאורת שתייה פשוטה וחמימה. עם הכניסה למקום מקבלים חיוך. עם הישיבה על הבר מיד פוגשים בצוות שיודע לספר על כל הברזים הנמזגים במקום. יש מקומות שכשאתה נכנס אליהם, אתה מיד יודע מה אתה הולך לחוות. מקומות שמזכירים לך את אותה חוויה ראשונית בסיסית. צעד פנימה ואני מרגיש שאני נמצא ב'מייקס' המקורי של ירושלים. ברחוב יפו בכיכר הג'ימי. בשלומציון מחוץ למכולת. גם היציאה מהמקום שמזכירה קצת את מבני מגרש הרוסים לא גורעת מהחוויה המוכרת כל-כך מהבית. האווירה הזאת של בר שכונתי שרק בטעות נכנסים אליו אנשים זרים. עוד מקום שבנוי על הקהל המוכר, אבל לגמרי שמח לארח קהל חדש. מיד מרגישים שמדובר במקום ששמח לארח אותך, גם אם נכנסת פנימה רק לצורך חוויה חד-פעמית. אז מה היה לנו כאן?    
מזיגה
מזיגה
מזיגה: הבירה נמזגת לפי כל כללי המשחק. הבירות מוקפדות עם ראש קצף בריא מעליהן ולא מוגשות בכוסות מיניאטוריות מוזרות בצורת מגף.    
הגשה
הגשה
הגשה: הבירה מוגשת בכוס לא ממותגת אחידה לכל הבירות הנמזגות במקום. הכוסות מוגשות על גבי תחתית, בנראות הולמת עם ראש קצף אחיד ונעים.    
איכות
איכות
איכות: הבירה טרייה, קרה ומוגזת כהלכה כשהיא נטולת ריחות מוזרים. והיא טובה.    
טעימות
טעימות
טעימות: לא הוגשו לי טעימות כלשהן על חשבון הבית ליד הבירה וגם לא הוצע לי תפריט כלשהו.    
חוויה
חוויה
חוויה: החוויה במקום מבורכת. היא גורמת לתייר המזדמן כמוני לא להרגיש כמובן מאליו ובטח לא להרגיש אבוד. נכונות של הצוות כאן לקבל ולארח היא תענוג.    
ציון
ציון
ציון סופי: כאן כבר יש לבטים. הבירה טעימה טרייה ונכונה אבל ההגשה מעצבנת (אולי בגלל שהאיכות והמזיגה טובים יותר). השירות אמנם אדיב ונעים, אבל לא לגמרי יעיל. לראשונה בבר לא סיפרו לי על וויסקי החודש או בכלל התעניינו אם אני רוצה עוד משהו פרט לבירה שהזמנתי. בגדול הבירה כאן טובה, הכוסות לא ממותגות והשירות אדיב, אבל לא מושלם. המקום נעים והחוויה עצמה מצוינת. עוד מאמץ קטן וזה אחלה של מקום.

מומלץ סנהדרינק!
תו איכות מזיגה 2016 - עותק
תו איכות מזיגה 2016 - עותק

אלי'ס. דרך יפו 35, חיפה