ניר קיפניס טעם את 'אלכסנדר אימפריאל סטאוט' – בירת החורף החדשה של מבשלת הקראפט 'אלכסנדר', ועכשיו הוא מקווה שהחורף לא יעזוב אותנו. לפחות לעוד כמה חודשים...

חורף 2016-2017 מסתמן עד כה כחורף אמיתי. אולי לא מושלג או אפילו גשום במיוחד, אבל לפחות קריר-יחסית. בקיצור, חורף כמו שחורף צריך להיות. במיוחד לכבוד החורף הזה שיגרה לא מזמן מבשלת 'אלכסנדר' לשוק את ה'אימפריאל סטאוט' - בירת חורף ישראלית אמיתית.

אלכסנדר אימפריאל סטאוט היא בירה במרקם קרמי, עשירה בטעמים ובעלת מורכבות חמקמקה... (צילומים: יח"צ, תום גץ, יעל יצחקי)
אלכסנדר אימפריאל סטאוט היא בירה במרקם קרמי, עשירה בטעמים ובעלת מורכבות חמקמקה... (צילומים: יח"צ, תום גץ, יעל יצחקי)
בירה בעלת מרקם קרמי, עשירה בטעמים ובעלת מורכבות מרתקת וחמקמקה... (צילומים: תום גץ, יעל יצחקי)

ברוב חודשי השנה, כשבחוץ חם ולח, לרוב לא נזדקק לבירה מורכבת יותר מלאגר פשוטה, אבל השנה החורף שנחת עלינו הוא חורף קר יחסית – וזה בדיוק הזמן לתת צ'אנס לבירה שהיא בהגדרתה "בירה חורפית" כמו 'אלכסנדר אימפריאל סטאוט'. על מבשלת אלכסנדר כתבנו כאן כבר לא פעם. מדובר במבשלת הקראפט (בוטיק) הישראלית הגדולה ביותר – ולבטח גם האיכותית והמגוונת ביותר.

אלכסנדר אימפריאל סטאוט
אלכסנדר אימפריאל סטאוט
לא מעט סגנונות בירה מייצרת המבשלה מעמק-חפר – כשאל סוגי הבירה הקבועים מצטרפות מדי פעם בירות עונתיות וגרסאות מיוחדות. הסגנון שנקרא 'אימפריאל סטאוט' נולד באנגליה של המאה ה-18 ובזכות התאמתה לחורף הקר, זכתה לאהבת הצארים הרוסיים עד שיש שמכנים אותה: Russian imperial stout. הסגנון מתאפיין בלתת שנקלה היטב, גוף מלא, טעמים מרירים ומתקתקים, כל זה לצד אחוז אלכוהול גבוה יחסית (10.4%).

ה'אלכסנדר ראשן אימפריאל סטאוט' היא בירה במרקם קרמי, עשירה בטעמים ובעלת מורכבות חמקמקה. היא מיוצרת בתסיסה-עילית וצבעה כהה מאוד עם ראש קצף בצבע חום באופן שמזכיר קצת קוקה קולה... (במראה. הטעם שונה לגמרי, כמובן...). לבירה ארומה של קפה, קקאו, שזיף מיובש ואפילו רמזים לליקריץ.

גם מי שלא אוהב במיוחד בירות כבדות ומתקתקות, ימצא בבירה הזאת עושר ייחודי ואיזון בין מתיקות למרירות. אורי שגיא שמתגלה כאחד הברומאסטרים המרתקים של הענף, עשה זאת שוב – עכשיו צריך רק לקוות לעוד קצת חורף אמיתי...

אלכסנדר אימפריאל סטאוט. מחיר: 15 ₪ לבקבוק של 330 מ"ל