רוצים לשקשק לבני-הזוג, או לסתם חברים, איזה קוקטייל מגניב במרחב הביתי שלכם? לכו על זה. הנה חמש אפליקציות שילמדו אתכם איך לעשות את זה בקלות, ושלא יערבבו אתכם...

כל בוגר אייטיז זוכר את טום קרוז מלהטט עם בקבוקים וכוסות ליד הבר, תוך כדי שהוא רוקד ושר את Addicted to Love בסרט הקאלט "קוקטייל". למי שזוכר, זה היה עוד הרבה לפני שבכלל ידענו מה זה אפליקציות. ממש אז, בשנת 1988, היה קרוז הכוכב העולה הכי רותח בעולם אחרי שהתקבע על משבצת הכוכב החדש של הוליווד בתפקיד הטייס בעל שפיץ הזהב בסרט "אהבה בשחקים". למעשה הרצון שלו לשחק ב"קוקטייל" הוא זה שגרם לסרט הזה לקרום עור, גידים ופילם אחרי שלא מעט מפיקים בהוליווד דחו את התסריט המקורי, פעם אחר פעם, בגלל היותו אפל מדי. אך בסופו של דבר הצטרפותו הבלתי צפויה של טום קרוז לקאסט הביאה לכמה שינויים עלילתיים בתסריט שהוסיפו לו טעם הוליוודי מתקתק ובסופו של דבר הפכו את הסרט הזה ללהיט.

5 אפליקציות למשקשקים - אתם לא חייבים את הלוק של טום קרוז כדי לערבב...  (צילום: Tijmen van dobbenburgh.freeimages.com)
5 אפליקציות למשקשקים - אתם לא חייבים את הלוק של טום קרוז כדי לערבב...  (צילום: Tijmen van dobbenburgh.freeimages.com)
ממש לא חייבים את הלוק של טום קרוז כדי לערבב... (צילום: Tijmen van dobbenburgh.freeimages.com)

בדקות המסך בהן נראה קרוז מג'נגל ליקרים בתוך שייקר, כל הבנות - על הבר שבסרט וגם על כיסאות הקולנוע ברחבי העולם - חלמו שקרוז בעצמו יגיש להם את הקוקטייל הזה מתישהו במציאות, וכל הבנים קיוו שיום אחד יוכלו להקפיץ כמותו קוקטיילים כדי להרשים את הבנות שישבו לצדם על הבר, או לפחות באולם הקולנוע. כן, אין ספק שהרבה מאוד כוסות נשברו בארץ ובעולם בגלל הסרט הדביק הזה.

אז נכון שלגמרי לא בטוח שלכולם יש את היכולות הלולייניות שקרוז הציג בסרט, אבל עם הכלים הנכונים והידע הנכון כל אחד היום יכול להיות ברמן חובבן, כשבגדול כל מה שצריך זה סמארטפון שאליו מורידים מתוך מגוון שלם של אפליקציות את אחת החביבות עליכם מהז'אנר הזה, והופ - המטבח הצנוע שלכם הופך, לפחות לכמה דקות, לפאב הביתי. אז הצטיידו בשייקר, מסננת הות'ורן, כוסות במגוון סוגים, ג'יגר ושאר אקססוריז רלוונטיים שיוסיפו סטייל לכל העניין והורידו לעצמכם יופי של אפליקציות שילמדו אתכם להכין קוקטיילים שווים לגמרי בעצמכם.

Cocktails Guru
Cocktails Guru

עם כמה מתכוני קוקטיילים אתם רוצים להסתובב בכיס? אלף? אלפיים? אולי חמשת אלפיים? באפליקציה הזאת מחכים לכם 15 אלף מתכונים של קוקטיילים, והלוואי שהחיים שלכם יהיו ארוכים מספיק כדי שתוכלו ליהנות מכל השפע הזה. היישום הזה נוח יחסית, יש בו פרמטרים של חיפוש מתקדם, רשימה של 100 הקוקטיילים הפופולאריים ביותר באפליקציה ופירוט של רכיבים, תיאור, דרך הכנה ותגובות המשתמשים. Cocktails Guru היא יופי של אפליקציה להתחיל אתה את הדרך לשחק אותה מיקסולוג.

מערכת הפעלה: אנדרואיד

Liquor Cabinet
Liquor Cabinet

מכירים את החברים האלה שאתם מפתיעים אותם בביקור ואז הם מכינים לכם ארוחת גורמה מ"רק כמה דברים שהיו במקרר"? אז האפליקציה הזאת, שנולדה בשנת 2015, מסוגלת לספק לכם מתוכנים ממה שיש לכם בבית. אתם מכניסים לאפליקציה מספר מרכיבים שיש לכם והיא מספקת מידע לגבי מהם הקוקטיילים שמכילים את אותם מרכיבים, ומה צריך כדי להפוך האפרסקים שקניתם בשוק למשקה כיפי. לא בטוח שאם יש לכם במקרר קולורבי, סיידר תפוחים וגבינה צהובה יצא מזה קוקטייל כלשהו, אבל די במרכיב אחד כדי ש-Liquor Cabinet תספק המלצות למשקאות ומידע לגביהם.

מערכת הפעלה: אפל

Cocktails Master
Cocktails Master

הנה עוד אפליקציה קלה ונוחה לשימוש, והרי עוד לפני הטעם של הקוקטייל זה מה שחשוב כדי שלא תביכו את עצמכם בזמן אמיתי, לא? הניווט ב-Cocktails Master קל וברור, יש בה שפע של הצעות להכנה ואפשרות לדלג על המתכון ולראות ישר את התוצר המוגמר. משום שככה זה, לרוב אנחנו בוחרים לפי העין והתמונות הן אלה שפותחות לנו את הטעם ומנווטות לנו את החשק. אפשרות נחמדה שהאפליקציה הזאת מאפשרת היא לשמור את מתכוני הקוקטיילים שכבר הכנתם וליצור לעצמכם מאגר מידע שמשקף את הטעם האישי שלכם, כך שתוכלו לחזור אליו כאוות נפשכם.

מערכת הפעלה: אנדרואיד

Bartender's Choice
Bartender's Choice

האפליקציה הזאת היא אפליקציה למביני עניין, לכאלה שכבר מכינים קוקטיילים בבית אבל רוצים לקחת את ההנאה שלהם צעד אחד קדימה. מי שעומד מאחוריה הם הברמנים של אחד הברים המפורסמים והנחשבים ביותר בעולם - Milk and Honey במידטאון מנהטן - שמספקים שלל מתכוני קוקטיילים לפי הסגנון האהוב עליכם, או האווירה שבה אתם נמצאים. היתרון המובהק של Bartender's Choice הוא מגוון הטיפים שמספקים המוזגים הטובים ביותר בכל הנוגע לשימוש בקרח, סירופים ודרכים לקשט את הקוקטייל והכוס.

מערכת הפעלה: אפל

Modern Classics
Modern Classics

האפליקציה הזאת היא הרולס רויס של הרשימה ומיועדת לחובבנים פלוס וגם לאנשים שאוהבים קצת יומרה וקלאסיות בכוס שלהם. המחיר, אגב, בהתאם - 9.99 דולרים. Modern Classics לוקחת קוקטיילים מהשנים האחרונות שהפכו מוערכים מאוד בתעשייה, וכבר מזמן חרגו מהבר שמזג אותם לראשונה. אפשר למצוא בה מתכונים לקוקטיילים כמו penicillin שסם רוס מ"Milk and Honey" במנהטן רקח ב-2005, או את Barrel-Aged Negroni שג'פרי מורגנטהאלר הכין ב-Clyde Common שבפורטלנד, אורגון. אם השמות האלה אומרים לכם משהו, הרי זאת אפליקציית חובה עבורכם. אם לא, לפחות תיהנו ממתכונים לאוסף הקוקטיילים הכי נחשבים שנוצרו בשלושת העשורים האחרונים. הקוקטיילים מחולקים לארבע קטגוריות: קלאסיקה מודרנית, קוקטיילים פופולאריים שעשויים להפוך לקלאסיים, משקאות שתויגו כמיוחדים, ומתכוני קוקטיילים משנות ה-70 וה-80 שזוכים לעדנה מחודשת.

מערכת הפעלה: אפל