נמאס לכם מקוקטיילים אדומים מקושטים בלבבות, עלי ורדים וכל השיט הזה? המיקסולוג טל גנץ עם שלושה קוקטיילים מסעירים ל'וולנטיינ'ס דיי' שיעוררו לכם את כל החושים והמיצים...

בחייאת, די כבר להיות נדוש עם כל קוקטיילים הוורודים והאדומים הזרחניים, אלה שמקושטים בלבבות, ורדים וכל זבל קיטשי דומה שכבר טחנו אותו מכל כיוון. השנה לכבוד 'וולנטיינ'ס דיי' בחרתי לגעת בנושא באופן יותר אינטימי וחושני, כזה שיצית אש ותשוקה בזוגות רווקים מתלהבים, אבל גם בזוגות נשואים, כאלה שחיים ביחד כבר כמה שנים ומחפשים עוד דרך להעלות את סף הריגוש גבוה יותר, סקסי יותר ואינטימי יותר.

אפרודיזיאק יכול להיות מאכל, משקה, סם, ריח, או כל דבר אשר מעורר תשוקה מינית, מגביר פוריות, ממריץ זרימת דם ומאתגר את היצר המיני... (צילומים: טל גנץ, יח"צ) כל מה שמעורר תשוקה מינית, מגביר פוריות, ממריץ זרימת דם ומאתגר את היצר המיני...(צילום: טל גנץ, יח"צ)

כבר משחר ההיסטוריה האנושית נודעו מאכלים שונים כמעוררי תשוקה ותאווה בתרבויות רבות, ובני האדם חיפש בטבע הפרוש סביבם עזרים שיעוררו את החשק המיני אצלם ואצל בני/ות זוגם. מזונות וצמחים שנחשבו כמעוררי תאווה כונו 'אפרודיזיאק', על שמה של אלת היופי והאהבה היוונית אפרודיטה.

יש הטוענים, אגב, כי החיפוש אחר האפרודיזיאקים למיניהם לא נבע רק מסיבות רומנטיות, אלא בעיקר בעקבות מחסור במזון ותת-תזונה שגרמו לירידה בפוריות, עד כדי כך שאיימו על המשך קיומו של המין האנושי. האלכוהול, אגב, ידוע ככזה המייצר חיבור בין אנשים. לצד אלה הטוענים שאלכוהול גורם למקרי מוות בעולם, אני נאמן דווקא לטענה הנגדית שטוענת שהמון נולדו בזכותו.

זהותו של הכומר ולנטיין, לזכרו מציינים בעולם את הוולנטיינ'ס דיי, אף היא אינה ברורה דיה, אם כי במסורת הנוצרית ישנן מספר אגדות אודותיו. הפופולארית שבהן מציגה אותו ככומר בן המאה השלישית לספירה אשר בניגוד לציוויו של הקיסר קלאודיוס השני שאסר על צעירים להינשא, השיא זוגות צעירים בחשאי משום שהאמין באהבה. כאשר גילה קלאודיוס את הדבר, הורה להוציאו להורג. בעשורים האחרונים של המאה העשרים היטשטשה זהותו הדתית של החג והוא הפך למועד חילוני מערבי בו נחגגת האהבה על כל גווניה.

הפעם החלטתי ללכת ישירות לעניין ולעשות קוקטיילי אפרודיזיאק – אותו מושג המתייחס לאותם אלמנטים הידועים ככאלה שבכוחם להגביר ולעורר חשק מיני. אפרודיזיאק יכול להיות מאכל, משקה, סם, ריח, או כל דבר אשר מעורר תשוקה מינית, מגביר פוריות, ממריץ זרימת דם ומאתגר את היצר המיני.

כמו מים לשוקולדה

הקשר בין שוקולד לרומנטיקה הוא עתיק יומין. שבטי המאיה סגדו לעץ הקקאו וכינו אותו "מזון האלים", והמרקיז דה-סאד ונפוליאון, שאימצו את השוקולד כאפרודיזיאק, ונשנשו אותו חופשי בכל פעם שחשו צורך לתגבר את כוחות הגברא שלהם. השוקולד מכיל ריכוז גבוה של פנאתילאמין, חומר שנוצר בגופנו באופן טבעי במצב של עוררות מינית או התאהבות. הוא מגביר את ייצור הסרוטונין והאנדורפינים במוח, האחראים על האופוריה, אז די כבר עם התירוץ של "אין לי מצב רוח". לצורך הכנת הקוקטייל הבא פניתי לשף איתמר דוידוב מ'טרז פזוס' כדי לקבל ממנו אבקת שוקו מקסיקנית עם קינמון, ציפורן, וניל וצ'ילי. הנה התוצאה המכשפת.

קוקטייל 'אקסטה מרגריטה'ליקר קפה בודיירקוקטייל 'אקסטה מרגריטה'

מה צריך?

120 מל' חלב כף אבקת שוקו מקסיקני 50 מל' טקילה סילבר 20 מל' ליקר קפה קרח לקישוט: קצפת, לבבות שוקולד

מה עושים? ממסים את אבקת השוקו בחלב (או חצי חלב וחצי שמנת מתוקה) ומביאים לרתיחה עדינה, מורידים מהאש ומצננים היטב. מכניסים את השוקו הקר עם יתר המרכיבים לשייקר עם קרח ומשקשקים היטב. מסננים לכוס קוקטייל, מקשטים בקצפת ולבבות שוקולד ומגישים.

קוקטייל 'אפרודיזיאקולדה'רום אנגוסטורהקוקטייל 'אפרודיזיאקולדה'

מה צריך?

50 מל' רום כהה 15 מל' סירופ קוקוס 10 מל' סירופ שקדים 70 מל' מיץ אננס 30 מל' מיץ פירות יער לקישוט: פרוסת תפוז, קורט קינמון, כוכב אניס

מה עושים? מוזגים לשייקר את כל המרכיבים ומשקשקים היטב מסננים לכוס קוקטייל ובוזקים מעל מעט קינמון. מקשטים את שפת הכוס בפרוסת תפוז, מניחים מעליה כוכב אניס טבול ברום, מציתים את כוכב האניס ומגישים.

הצדפה שבין ירכיי

קזנובה שנהג לאכול 50 מהן ביום, ולואי ה-16 ששלק לא פחות מ-36 יחידות לפני כל אקט, ככל הנראה לא טעו. קבוצת חוקרים אמריקאים ואיטלקים גילו כי צדפות "מייצרות" בעונת ההזדווגות חומצת אמינו ייחודית שאכן מגבירה את החשק המיני ולכן מומלץ לצרוך אותן באביב. הצדפה גם מלאה ביוד, אבץ וברזל המעוררים את ייצור ההורמון הגברי. דמיונן הרב, הן בצורה והן במרקם הנוזלי, לאיבר המין הנשי ואופן אכילתן לא משאיר מקום רב לדמיון.

קוקטייל 'אויסטר מיול'היטאצ'ינו ג'ינג'ר בירקוקטייל 'אויסטר מיול'

מה צריך?

50 מל' וודקה 25 מל' סירופ ג'ינג'ר 25 מל' מיץ ליים קרח גרוס לסגירה: ג'ינג'ר ביר לקישוט: עלי נענע, פרוסות צ'ילי, אויסטר טרי

מה עושים? מכניסים לכוס מיול עם קרח גרוס את כל המרכיבים לפי הסדר ומערבבים היטב. סוגרים בג'ינג'ר ביר, מקשטים בעלי נענע, פרוסות צ'ילי ובאויסטר ומגישים.