צחי ימין שהשתתף בטעימת אינסטגרם של יקב רמת-הגולן חושב שמדובר ברעיון מגניב שמצליח לשבור בעצם את מחסום פלצנות היין ומנגיש את חוויית השתייה לכל אחד...

כשמדובר ביין, אנחנו הישראלים אוהבים שמגרים לנו את החושים ושנותנים לנו אופציות חדשות כל הזמן. ביקב רמת-הגולן אוהבים אמנם לשמור על סגנון היין שלהם, אבל כשמדובר בחדשנות וחלוציות, הם לא מעט פעמים צעד אחד קדימה לפני כולם, והפעם גם ברשתות החברתיות כמו פייסבוק או אינסטגרם.

זוהי בדיוק המטרה של הרשת החברתית הזו הנקראת אינסטגרם ואנשי השיווק של יקב רמת-הגולן הצליחו לקלוע פה בענק... (צילום: יח"צ)
זוהי בדיוק המטרה של הרשת החברתית הזו הנקראת אינסטגרם ואנשי השיווק של יקב רמת-הגולן הצליחו לקלוע פה בענק... (צילום: יח"צ)
זו בדיוק מטרתה של רשת האינסטגרם ואנשי השיווק של יקב רמת-הגולן הצליחו לקלוע פה בענק (צילום: יח"צ)

יקב רמת-הגולן השיק בשבוע שעבר את "טעימת האינסטגרם השנתית 2.0" והצליחו להפתיע גם אותי. הקמפיין הזה, שהתקיים בפעם השנייה השנה, הנו הראשון מסוגו בעולם. מדובר בעצם ברעיון שיווקי מדהים - קובעים תאריך ושעה שבה כל הגולשים מוזמנים לפתוח את אחד משלושת בקבוקי היקב: 'הר חרמון מוסקטו', 'גמלא השמורה ויוניה שרדונה', ו'גמלא קברנה סוביניון'; מצרפים קלפים עם איורי אימוג'י שניתן להוריד ולהדפיס מאתר היקב; מצלמים את חוויית השתייה והביקורת האישית ומעלים לאינסטגרם כדי לשתף עם כולם.

כדי לדרבן את הגולשים להצטרף לטעימה, חילק היקב ערכות טעימה למסעדנים, ספורטאים, בלוגרים וסתם פודיז אינסטגרמיסטים שאוהבים יין ובחשבון האינסטגרם שלהם עוקבים רבים. גם אני זכיתי לקבל ערכה שכזאת עם בקבוקי היין, הכוסות והקלפים, והחלטתי להתנסות ולשחק את המשחק. ברור שאני רחוק מלהיות איזו אושיית אינסטגרם עם אלפי עוקבים. אך תחת הכובע של סנהדרינק, הצלחתי לשכנע את היקב שמגיע לי לזכות בתהילת עולם חד-פעמית והתוצאה לפניכם (תעשו לי לייק באמא שלכם...).

התחושה הזאת, של שתייה בחברותא וירטואלית עם עוד מאות אנשים זרים ששותים את אותו היין באותו זמן, היא מגניבה. ויותר מכך, הרעיון הזה הצליח לשבור בעצם את מחסום פלצנות היין והנגיש את חוויית השתייה לכל אחד. היו שבחרו לבקר ולהעריך את היין, והיו שהצליחו לשקף את הטעמים והתחושות במהלך הטעימה. זוהי בדיוק המטרה של הרשת החברתית הזו הנקראת אינסטגרם ואנשי השיווק של יקב רמת-הגולן הצליחו לקלוע פה בענק.

יקב רמת-הגולן
יקב רמת-הגולן

כל מי שהשתתף בטעימה התבקש להעלות את התמונה תחת ההאשטג ghw_instataste כדי שגם אתם תוכלו לצפות בתמונות של כולם. בין האינסטגרמיסטים המוכרים בקמפיין השתתפו למשל הטניסאית שחר פאר ושף מסעדת הבשרים הדסון, מתן אברהמס, אשר ששיתפו את דעתם על הטעימה והיינות.

מעצם הבחירה ביינות נגישים ולא יקרים יחסית, כמו היינות מסדרת 'הר חרמון' ו'גמלא', לצד הבחירה ברשת חברתית כמו אינסטגרם, מצליח, לטעמי, הקמפיין הזה של יקב רמת-הגולן להתרומם ולהפוך ביצירתיות מעוררת השראה את תדמית היין לעממית ויומיומית יותר.

כן, אפשר למרר על צריכת היין המועטה בישראל, ואפשר לשלוח יינות בלי סוף לתחרויות מקומיות ובינלאומיות בשאיפה לקבל מדליות שיימשכו קליינטים ליקב. אבל אפשר גם להוביל מהלכים מיוחדים שכאלה במטרה לרתום ולחנך צרכנים נוספים, ובעיקר צעירים, להחליף את כוס הקולה או הבירה שלהם בכוס יין מדי פעם. על כל פנים, מגיע פרגון גדול ליקב רמת-הגולן שיודע מסתבר גם לחדש ולגרות את החושים כשצריך.