רן שכטר מה'ספייסהאוס' הוא הזוכה הגדול בגמר תחרות הברמנים של פינלנדיה 2016 ישראל עם קוקטייל שהגיש בתוך אבטיח...

באחד הימים החמים יותר בסוף השבוע שעבר בתל-אביב (מתי בקיץ לא חם בתל-אביב?), אך במיקום המוצלח ביותר שיכול להיות, במסגרת פסטיבל קוקטייל'ס 2016, התקבצו ברמנים טובים, שופטים וקהל רב, והשתתפו בגמר התחרות השנתית של וודקה פינלנדיה, אחת התחרויות הטובות והנחשבות ביותר בעולם ובסצנת האלכוהול המקומית. תחרות פינלנדיה – מהתחרויות הוותיקות בתחום, המתקיימת בעולם זו השנה ה-18 - מתמקדת בקהל ברמנים צעיר, המהווים את הדור הבא של עולם המיקסולוגיה.

קוקטייל בתוך אבטיח שלם עם ברז קטן שממנו ניתן למזוג את המשקה הצונן. הרעיון שליווה אותו היה לייצר קוקטייל מרענן וכיפי שמתאים במיוחד לקיץ הישראלי... (צילומים: יח"צ)
קוקטייל בתוך אבטיח שלם עם ברז קטן שממנו ניתן למזוג את המשקה הצונן. הרעיון שליווה אותו היה לייצר קוקטייל מרענן וכיפי שמתאים במיוחד לקיץ הישראלי... (צילומים: יח"צ)
המיקסולוג רן שכטר וקוקטייל בתוך אבטיח - דרינק מרענן שתפור מיוחד על הקיץ הישראלי... (צילומים: יח"צ)

תחרות פינלנדיה, מתחרויות הברמנים הראשונות בישראל (זה 15 שנה), הפכה כבר למוסד קבוע בארץ. תחרות שחובקת רשימה מפוארת של מנצחים, שאחד מהם, אריאל לייזגולד, זכה אחריה, לפני שלוש שנים, גם בתחרות העולמית. בעבר זיכה הפרס הראשון בתחרות הישראלית את המנצח בהשתתפות באירוע השנתי של היצרנית, בחלק הפיני של לפלנד, אך לאחרונה שונה הפרס, וכיום הפרס הוא טיול מפנק ומלמד בלונדון הכולל אירוח בברים אופנתיים ובמסעדות יוקרתיות המובילים את תעשיית הקוקטיילים והאירוח בעולם בליווי נציגי תאגיד 'בראון פורמן' (בעלי מותג פינלנדיה). פרס שווה ביותר!

האתגר בו הצטרכו לעמוד ששת הפיינליסטים שעלו לשלב הגמר השנה היה להכין קוקטייל "שרינג" לארבעה אנשים, על בסיס וודקה פינלנדיה, בכלי אורגני יצירתי שהוכן על ידם. רן שכטר מבר ה'ספייסהאוס', הזוכה הגדול של התחרות, בן 23 מתל-אביב (במקור ממודיעין), הכין קוקטייל בשם Berber Tropical – קוקטייל בתוך אבטיח שלם עם ברז קטן שממנו ניתן למזוג את המשקה הצונן. הרעיון שליווה אותו היה לייצר קוקטייל מרענן וכיפי שמתאים במיוחד לקיץ הישראלי.

בגמר הגדול נכחו שבעה שופטים מעולם האלכוהול: מרב סריג – עורכת 'אוכלים שותים' במגזין 'טיימאאוט', רוני קשמין – כתבת אוכל ואלכוהול בעיתון 'הארץ', יותם שילה – ברמן ובעלים של ברי הקוקטיילים 'ספייסהאוס' ו'דאבל סטנדרט', דניאל דריי – ברמן ובעלים של בר הקוקטיילים 'קוקטייל'ס אנד דרימ'ס', מוש בודניק - מנטור בסצנת הברים הישראלית ובעלים של מסעדת 'סושיאל קלאב', דן קרייצר - זוכה תחרות פינלנדיה לשנת 2014 ורועי קדר – מנהל הבר של ה'אימפריאל'. לרגל הזכייה, דאגנו לכם למתכון ביתי של הקוקטייל המנצח:

וודקה-פינלנדיה-בקבוק-284x1024
וודקה-פינלנדיה-בקבוק-284x1024
Berber Tropical (כמות לקוקטייל אישי)

בוכא-בוקובזה
בוכא-בוקובזה
מה צריכים?

45 מ"ל וודקה פינלנדיה 40 מ"ל מיץ אבטיח 40 מ"ל בלסמי 22 מ"ל בוכא בוקובזה (תזקיק תאנים) 5 מ"ל מיץ ליים קרח לקישוט: קליפת אבטיח, דובדבן

מה עושים?

מכניסים את כל המרכיבים לשייקר עם קרח ומנערים היטב. מוזגים לכוס אולדפאשן יפה עם הרבה קרח, מקשטים בקליפת אבטיח ודובדבן ומגישים. אבל אם אתם בעניין של להכין את הקוקטייל באופן שרן שכטר הכין בגמר התחרות, ורק כדי שתדעו כמה קשה עבד רן לקראת התחרות, קבלו מתכון מקצועי למיטיבי לכת:

הקוקטייל של רן שכטר זוכה תחרות פינלנדיה 2016
הקוקטייל של רן שכטר זוכה תחרות פינלנדיה 2016
1. מיץ אבטיח שעבר תהליך זיקוק על-ידי הקפאה - אם רוצים לקבל טעם חזק יותר של אבטיח, פשוט מקפיאים את המיץ המסונן ולאחר מכן מפשירים דרך מסננת לתוך כלי בטמפרטורת החדר. מה שנוזל ראשון לקערה זה ריכוז הסוכרים והטעם של האבטיח, עד שנשאר פשוט גוש קרח חסר טעם מצד אחד של המסננת ומצד שני מיץ מרוכז ומדהים של אבטיח.

2. וורז'ו (verzu) בלסמי ביתי - וורז'ו הוא למעשה וורמוט ביתי המבוסס על שרי או פורט - במקרה של הקוקטייל הנוכחי השימוש הוא בשרי יבש; חומץ כלשהו - במקרה הזה בלסמי צעיר בן 3 שנים; ודבש.

3. קורדיאל גזרים צבעוניים ובוכא ביתית - קורדיאל הוא בעצם סוג של ליקר ביתי שבגדול הוא יותר חלש אלכוהולית מליקר רגיל ולרוב גם הרבה יותר מתוק. לוקחים גזר לבן, גזר סגול ומעט שורש פטרוזיליה ומבשלים אותם מעט עם סוכר. לאחר רתיחה וקירור שופכים פנימה בוכא -תזקיק תאנים (אם אתם לא מצליחים למצוא גזרים צבעוניים אפשר להשתמש בגזר רגיל).

4. קישוט למקצוענים: קליפת אבטיח מוחמץ (מחמיצים רק את החלק הלבן של האבטיח במשך 48 שעות עם מים, סוכר וחומץ בלסמי לבן), ודובדבן שהושרה בקורדיאל, גזרים ובוכא.

ואני אסתפק בזה שרן יכין לי את הקוקטייל. הרבה מזל-טוב ולחיים!