טל חוטינר נזכר איך עלה במוחו השיכור רעיון שיווקי מבריק שכמעט כבש את העולם בסערה. כמעט אמרנו, נכון? עכשיו מה שנותר לו זה להתנחם בקליינליש, סינגל מאלט משובח

דיאג'ו, תאגיד המשקאות הגדול בעולם ובעליו של לא פחות מ-28 מזקקות סינגל מאלט, הודיע כי הוא עומד להשקיע מיליארד דולר בהרחבתם ופיתוחם של כמה מאותן מזקקות בכדי לשפר את אספקת הוויסקי ולמנוע מחסור. זה קורה בעיקר עקב הצלחתם של הבלנדים החדשים של ג'וני ווקר , המותג המוביל שלו, שסובל מחוסר בסינגל מאלטים המרכיבים אותו.

קליינליש רוחב
קליינליש רוחב
אחת מהמזקקות המדוברות היא קליינליש, השוכנת בצפון מזרח סקוטלנד ליד העיירה הציורית ברורה. קליינליש הייתה תמיד מזקקה משובחת, גם אם נשכחת מלב, שלעיתים נסגרה ונפתחה ותפקדה בעיקר כספקית לבלנדים של ג'וני ווקר ובעיקר הגולד לייבל הישן והטוב. המעיין הנקרא קליימילטון בארן מספק את המים למזקקה, והתפרסם בזכות ערוץ תת קרקעי של זהב עליו הוא זורם. היו גם זמנים של בהלת זהב מקומית - אנשים מכל רחבי סקוטלנד הגיעו לאזור כדי לחפש זהב או כדי לשדוד את מי שמצא אותו. קליימילטון בארן נתן את השם למזקקה קליינליש, וקליינליש נתנה את השם לג'וני גולד לייבל על שם אותו מעיין היסטורי ומוזהב. כל הסיפור הזכיר לי את תקופתי בג'וני ווקר ,עת הפסיקו לשלוח לנו לארץ לגבולין ואובן ובכך התחסלה לה סידרת הדגל של החברה בישראל. אני זוכר ישיבה ביום חמישי בצהריים בה הטילו עלי לבוא ביום ראשון עם רעיון חדש לסדרה שתתחרה בגלן פידיך וגלמורנג'י. ישבתי קצת וחשבתי, אבל לא מצאתי חיבור בין שמונה סוגי המאלטים שהיו לי בפורטפוליו. לא היו לי מבחר גילאים כמו בגלן פידיך, ולא פינישים וסוגי עץ שונים כמו בגלנמורנג'י, אלא רק שמונה ויסקי משמונה מזקקות שונות. כמובן שבשישי שתיתי יותר מדי, וכאשר התעוררתי עם כאב ראש בשבת בבוקר כמעט החלקתי במקלחת כשצעקתי אאוריקה. . יצאתי וכתבתי מצגת מהירה שהתבססה על כך שבכל בלנד יש כמה עשרות סוגי מאלטים שונים אך תמיד יש אחד שנחשב לב הבלנד באופי או בסגנון ולפעמים אפילו בכמות. כך נוצרה סדרת ארבעת הלבבות, או בעברית The four hearts of johnnie walker: טליסקר - ליבו של הרד לייבל, קאול אילה - ליבו של הבלק לייבל, קליינליש מיודענו - ליבו של הגולד לייבל ורויאל לוכנאגאר' ידידי הטוב - כליבו של הבלו לייבל האיקוני. אח"כ כבר יצרתי חומרי פרסום וסטנדים, ואף לימדתי ברמנים רבים את התורה החדשה, רק שתמיד השמטתי את העובדה שהכל פרי מוחי השיכור. לאחר כשנה כמעט הצלחתי למכור את הרעיון לבוסים מסקוטלנד שאהבו את הרעיון אך כבר החלו את שיווקה של סדרה יותר רחבה שכללה כמה מהוויסקי שלי והיא ההידן מאלטס, או המאלטים הנחבאים. בכל מקרה קליינליש הוא אחלה וויסקי ואולי נוכל בשנים הקרובות להיתקל בו קצת יותר או בבן חלציו הגולד לייבל הקלאסי או הגולד רזרב העדכני.