היא לא מופיעה בתפריט, אבל היא דוגמא מושלמת לכוחה של הפשטות ולהוכחה שחומרי גלם טובים לא מצריכים התערבות של שף. ניר קיפניס על אחת הפיצות הטובות בישראל

להמליץ על פיצה אחת בתוך ים הפיצות שמסביב יהיה כמעט כמו לנסות למצוא את הפלאפל מספר 1 בישראל (כתובת שנצבעה כבר לאורכן של אלפי פלאפליות במרוצת השנים), את החומוס הטוב ביותר או את מנת השווארמה העסיסית ביותר. לכן אנסה הפעם שלא לקבוע בפסקנות "הכי טוב שיש", אלא לומר שזו כנראה אחת הטובות. את פועלו הקולינרי של השף מנה שטורם דומה שאין צורך להציג. גם על הקמח המעולה שהוא מייבא במיוחד מאיטליה נדמה שנכתב כבר הכל. אלא שאחרי כל זה, אין נעים מלשבת בצהרי יום חורפי ושטוף שמש, ב"קמפנלו" שלו שנמצאת בדיוק בפינה הדרום-מזרחית במפגש בין אדון בן יהודה למר נורדאו (בן יהודה 230 אם רוצים לדייק) ולאכול מנה פשוטה עד כדי גאונות: פיצה פרשוטו. חד וחלק, ישר ולעניין. מדובר במאפה בצק דקיק נפלא שעליו רק גבינה, מעט רוטב עגבניות, עלי רוקט רעננים ופרוסות דקיקות וארוכות של פרשוטו טעים.

פיצה פרשוטו קמפנולו רוחב
פיצה פרשוטו קמפנולו רוחב
עכשיו לקאץ': הפיצה הזאת לא מופיעה בתפריט הפיצות של המקום. שאר הפיצות (הבסיס זהה: בצק דק, עגבניות ומוצרלה) מתומחרות בין 44 ₪ (מרגריטה) ל-49 ₪ (פפרוני, אנשובי), כך שגם אם יגבו מכם תוספת תשלום עבור הפרשוטו, זה יהיה שווה כל שקל. יכול להיות שחלק מהקוראים יחלקו עלי, אבל לטעמי כשמדובר במדינות שהטבע פינק בחומרי גלם משובחים, כמו למשל ספרד או איטליה, המומחיות הכי גדולה היא רק לחבר ביניהם עם מינימום של מניפולציה מצד השף. זה בדיוק מה שהופך את הפיצה פרשוטו של קמפנלו לטעימה כל כך. *נתקלתם במנה טעימה במיוחד בתפריט הבר שלפניכם? מצאתם דרינק או ביס שגרם לכם לומר "וואו!" – מכבד קצוץ ועד קרם ברולה, מסלט איקרה ועד הבלאדי מרי המושלם, מצורת הגשה מיוחדת ועד לחוויה אפקטיבית ושונה – היו גם אתם ל"סנהדרינק"! שתפו אותנו בהמלצות שלכם – והמוצלחות שבהן תזכינה לחשיפה במדור"הכי טוב שיש".