סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: 'לול' ברחובות…

ה'לול' הוא מסבאה שכונתית פינתית שיושבת על רחוב הרצל ברחובות. בשל ממדיו הקטנים הוא מתפרס גם על פני המדרכה שבחוץ וישנה גם מרפסת קטנה, שמשיות וכיסאות נוחים וים של קסם. בפנים יש בר קטן מאורך ועוד כמה פינות ישיבה. מאחורי בר העץ יש כיסאות עץ מרופדים שיהיה נוח לשבת ועל הקיר שממול מקבץ תמונות של חברי להקת הביטלס.

המקום קטנטן, נעים ומזמין עם מוזיקה טובה ואנרגיות מטורפות. בקיצור, מקום מושלם להעביר בו ערב קיץ חם... (צילומים: תומר כורם)
המקום קטנטן, נעים ומזמין עם מוזיקה טובה ואנרגיות מטורפות. בקיצור, מקום מושלם להעביר בו ערב קיץ חם... (צילומים: תומר כורם)
מקום נעים, מוזיקה טובה ואנרגיות מטורפות. בקיצור, מקום מושלם להעביר ערב קיץ חם... (צלם: תומר כורם)

לאורך בר ישנה מכונת קפה ענקית ותנור קטן, בר משקאות אלכוהוליים, מקרר לבקבוקי בירה ושתיה קלה ובסופו ניצבת עמדה עם 6 ברזי בירה: קרלסברג, טובורג רד, ווינשטפן, מרדסו, מלכה בהירה ומלכה אדמונית. משום שהגעתי רעב, התיישבתי על הבר ועוד לפני הבירה ביקשתי לקבל תפריט. המקום מציע שלל מנות, גדולות וקטנות, עם קריצה למטבח התימני. המנות שהזמנתי היו נדיבות ובעיקר טעימות.

עכשיו, אחרי שריפדתי את הבטן, צריך משהו שירפד את הנשמה. בחרתי להתחיל עם המלכה הבהירה. "דקה אחת אחי", אומר הברמן ושלושים שניות קדימה הוא מגיע עם כוס ממותגת קפואה של מלכה. "את כל הבירות אתה מגיש ככה", שאלתי. "כמובן", השיב הברמן בחיוך, "וכולן ממותגות - כל בירה והכוס שלה". המזיגה מתבצעת לפי כל הכללים עם בניית ראש קצף יפה וקרמי, הכוסות נקיות ונשטפות באופן ידני ללא כל הבלגאן של הכלים האחרים.

אמנם שתיתי מלכה בהרבה מאוד מקומות, אבל כאן, אולי בגלל האווירה, הניקיון, הטקס והכוס הקפואה - ממש הרגשתי שעושים כבוד לבירה. גם בכוס השנייה של הווינשטפן חזר הסיפור על עצמו – כבוד. הדבר היחידי שביאס אותי, אבל ממש ביאס, זה שלא הגעתי לכאן ביום שלישי. למה שלישי? הנה למה: קרלסברג וטובורג ללא הגבלה - 56 שקל, ווינשטפן ומלכה ללא הגבלה - 59 שקל. ואללה כדאי. אז מה היה לנו כאן?

מזיגה
מזיגה
עמדות המזיגה נקיות והבירות נמזגות לפי כל הכללים. חביות המלכה שמורות תחת עמדת המזיגה, וחביות הקרלסברג והטובורג מאוכסנות בחדר קירור נפרד.

הגשה
הגשה

הגשה: הבירות מוגשות בכוסות ממותגות וקפואות, אך על גבי תחתיות שאינן ממותגות.

איכות
איכות

איכות: הבירות מוגשות כשהן טריות וטעימות, עם ראש קצף יפה ומשאירות אחריהן שובל של תחרה בלגית קרמית. השוס הגדול כאן הוא הבקרה על איכות הבירה, ניקיון עמדת המזיגה ובעיקר - הכוסות הקפואות.

טעימות
טעימות

טעימות: הבירה מגיעה ללא נשנושים כלשהם בצד על חשבון הבית, אך המקום מציע תפריט נחמד עם מגוון מטעמים שהולכים טוב עם הבירה.

חוויה
חוויה

חוויה: המקום קטנטן, נעים ומזמין עם מוזיקה טובה ואנרגיות מטורפות. בקיצור, מקום מושלם להעביר בו ערב קיץ חם.

ציון
ציון

ציון סופי: תמיד כיף למצוא מקום חדש שעושה כבוד לבירה. ללא ספק 'לול' ראוי לתו איכות המזיגה של סנהדרינק.

מומלץ סנהדרינק!

תו איכות מזיגה 2016 - עותק
תו איכות מזיגה 2016 - עותק

לול. הרצל 202, רחובות