סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: 'רובינא' בתל-אביב…

המראה יכול קצת לבלבל, אבל האמת שברחוב הזה קשה להרוס אווירה. אם זה 'פיקוק' או 'גזאטה' או אפילו הגלידה באמצע - יש משהו בקרבה לתאטרון הבימה ולכיכר הגדולה שגורם לך להרגיש נינוח כאילו עוד יש צ'אנס לתרבות. לא סתם אנחנו מתעקשים לכנות אותה 'תרבות שתייה'. ובואו לא נתחיל לדבר כרגע על החיבור בין יצירה לשתייה...

הבירה מוגשת טרייה וקרה, מוגזת טוב ויוצאת עם ראש קצף אחיד וסמיך ללא טעמי לוואי... (צילומים: דוד הירשפלד)
הבירה מוגשת טרייה וקרה, מוגזת טוב ויוצאת עם ראש קצף אחיד וסמיך ללא טעמי לוואי... (צילומים: דוד הירשפלד)
הבירה כאן טרייה וקרה, מוגזת טוב ויוצאת עם ראש קצף אחיד וסמיך ללא טעמי לוואי... (צילום: דוד הירשפלד) אחד הדברים הכי חשובים בכל בר שהוא זה איזון. נקודה הזאת שמדייקת את החוויה. האווירה בכניסה, קבלת האורח, הברמן או המלצר, הפנים לעומת החוץ וכמובן - המוזיקה. בברים תל-אביביים יש לצערי הרבה נפילה לנישות. בהליכה על דיזנגוף, למשל, מרגישים דז'ה וו כשעוברים מבר לבר. בכיכר רבין יש הרגשה דומה, למעט כמה הבלחות שמבקשות להיות שונות ולחדש את האזור. ברוטשילד בכלל לא פשוט להסתובב, אבל רחוב מרמורק הוא מספיק קטן בשביל להישאר מגוון עם שלושה ברים עליו. פשוט לא יפתחו את אותו מקום פעמיים. מבחוץ זה נראה כמו דיזנגוף, ועלי, אישית, זה מאיים. שולחנות גבוהים ארוכים, גגון שחור הנושא את השם ותאורת תנורי החימום שצובעת הכל באדום. הקהל נראה תואם את אותה אווירה, רק ביתי משהו. משהו בסגנון הלבוש כאן שונה. זה לבוש בית מוקפד. הייתי מרגיש בנוח להגיע הנה עם חלוק אמבטיה נקי ומתחתיו חולצה של ארמני. 20 ברזים, תאורה קלאסית שמשדרת יותר בר קוקטיילים מבר שכונתי, ותמונה של הסנדק שמארחת חברה לכל הנכנסים בדלת. בפנים הבר כאילו שואף למסיבה, אבל קשה לו. קשה לו שהוא כל-כך גדול ובחוץ בגשם עדיין כל-כך נעים לשבת. קשה לו שהמוזיקה משדרת חוויה שעדיין לא מתממשת. זה לא שהיא רעה, וזה לא שהמוזיקה דוחה אנשים החוצה, אבל עם שלוש זוגות על הבר רצוי להוריד את הקצב. הבר נקי. ממש נקי ומסתבר שיש כאן גם אוכל. "מה תאכל", שאל הברמן בחיוך. "האמת שבאתי מאוכל, אז אוותר", חייכתי חזרה. "רק שתדע שיש שווארמה", הוא תפר אותי לפעם הבאה. אז מה היה לנו כאן?    
מזיגה
מזיגה
מזיגה: המזיגה טובה ונכונה. הלאגר נמזג לפי כללי המשחק והסטאוט נמזג בשלבים. אפילו הקנקנים שיוצאים החוצה לשולחנות נמזגים טוב וללא הקצפה מיותרת.    
הגשה
הגשה
הגשה: הבירה מוגשת בכוסות של המקום. האחת הגדולה, ממותגת עם שם המקום, והשנייה הקטנה ולא ממותגת. הבירה מוגשת על-גבי תחתית לא תואמת. הברזים ממותגים והמקום ברובו צועק גולדסטאר.    
איכות
איכות
איכות: הבירה טרייה וקרה, מוגזת טוב ויוצאת עם ראש קצף אחיד וסמיך. לבירה אין טעמי לוואי ואין שאריות של סבון בכוס.    
טעימות
טעימות
טעימות: לא הוגשו לי טעימות כלשהן על חשבון הבית, אבל מקום יש מציע תפריט בר לא קטן ומוקפד.    
חוויה
חוויה
חוויה: המקום מקבל אותך בחיוך ושמח להגיש ולמזוג. הברמן גם הוא שמח להסביר על האוכל ועל הבירות הנמזגות במקום. המוזיקה אמנם לא מתאימה לבר, אבל כן לרחבה בחוץ והיא לא עולה על הווליום הנוראי ומחריש האוזניים שרוב הברים נופלים בו.    
ציון
ציון
ציון סופי: המיתוג כאן אמנם חסר, אבל כל שאר הפרמטרים מצוינים ומוקפדים. הבירה טובה והרוח נעימה, המיקום טוב, והניקיון מעורר השראה ובהחלט יכול לשמש מודל לברים שכונתיים.  

מומלץ סנהדרינק!

תו איכות מזיגה 2016 - עותק
תו איכות מזיגה 2016 - עותק

רובינא. מרמורק 6, תל-אביב