מירה איתן ביקרה בפסטיבל הוויסקי השני של "זמן אמיתי", פגשה מותגים חדשים ומפתיעים לצד מכרים וחברים ותיקים והחליטה שאם היא צריכה להיות על אי בודד, אז רק בשלישייה...

החורף הגיע. זמן לוויסקי. המעבר למשקאות חורף אצל חובבי השתייה מתרחש באופן טבעי עם סימני הקרירות וטיפות הגשם הראשונות. בהדרגה מתחילים להחליף את הבירה הקרה, היינות הלבנים הצוננים והאניסים הקיציים במשקאות חריפים מחממים כמו ויסקי, ברנדי ורום כהה, משקאות מיושנים, שלא חייבים למזוג על קרח, שגורמים לתחושת חום נעימה בגוף.

משקאות מיושנים, כאלה שגורמים לתחושת חום נעימה בגוף (צילומים: יח"צ, זמן אמיתי)
משקאות מיושנים, כאלה שגורמים לתחושת חום נעימה בגוף (צילומים: יח"צ, זמן אמיתי)
משקאות מיושנים, כאלה שגורמים לתחושת חום נעימה בגוף (צילומים: יח"צ, זמן אמיתי) והנה התבשרתי כי בית הספר לברמנים 'זמן אמיתי' מקיים בפעם השנייה פסטיבל ויסקי. התחלה של מסורת. כמובן שהלכתי. שאני אפספס הזדמנות לטעום מותגי ויסקי חדשים המגיעים לארץ, לצד המותגים האהובים והמוכרים האחרים? ואכן פגשתי כמה מותגי ויסקי חדשים ומעניינים והנה כמה מהם, חדשים לצד וותיקים שתפסו את אפי וחכי: 16 Scapa סינגל מאלט מקסים ועדין שמגיע מהאי אורקני ומהמזקקה הצפונית ביותר בסקוטלנד ומיוצר מאז 1885. המאלט שהתיישן בחביות ברבן נטול כבול, אך קיבל טעמי ים מלוחים בשל קרבת המזקקה לים. הבשומת דבשית ומתקתקה במקצת כשבפה גוף מלא ומאוזן, רך וקטיפתי, עם טעמי דבש, שוקולד, שעורה ועץ. Talisker Storm מאלט סקוטי יפה שמגיע אלינו ממזקקת טליסקר הממוקמת באי סקיי ומיוצר משנת 1843. ויסקי עוצמתי, מורכב ומתובל, מזכיר את הטליסקר 10 האהוב, עם האופי הפלפלי והמעושן, אך פה הטעמים חזקים ומורכבים יותר - יותר תבלינים, יותר עישון, כבול וים, אם כי לא אגרסיבי כמו אחיו מהאי איילה. מרקם קרמי, מליחות קלה, עקיצה של צ'ילי ועישון שעושה חשק לאכול סטייק עשיר עם הוויסקי.
אוכנטושן - רוחב פנימית 1
אוכנטושן - רוחב פנימית 1
Auchentoshen 3 Wood סינגל מאלט ייחודי ומענג המגיע מהמזקקה הסקוטית הממוקמת ליד גלזגו ומיוצר מאז 1800. שימוש בלתת לא מעושן, זיקוק משולש ויישון בחביות ברבן ושרי יצר ויסקי עדין מאוד, אלגנטי ומתקתק, שאפשר לשתות אפילו עם ארוחת בוקר. ויסקי כהה ועשיר עם ניחוחות נדירים של שוקולד, חמאה, טופי, פירות קרמליים אפויים, אגוזים ועוגת שמרים. Ridgemont Reserve 1792 השם 1792 מציין את תאריך הצטרפותה של קנטאקי לאיחוד ארצות-הברית. הברבן עצמו זוקק לראשונה בשנת 2002, כשהמטרה היתה לייצר ויסקי ברמת סופר פרמיום - המקבילה האמריקאית למאלט הסקוטי. התוצאה היא ויסקי בן 8 שנים, חלק, טעים וכיפי. לא מתוק כמו שאר הברבנים, כי מעורב בו יותר שיפון מבשאר ונוסף לו ניחוח חביות חרוכות שהעניקו לו עומק, מורכבות ונעימות.
בלנטיינס 17 - רוחב פנימית 2
בלנטיינס 17 - רוחב פנימית 2
Ballantine's 17 בלנדד סקוטי מרתק, המיוצר משנת 1865. ויסקי חלק, עדין ומאוזן מאוד, בעל טעמים עשירים, בשומת ונילית ומורכבות נפלאה, מרקם קרמי ועושר של טעמים. אם כבר הכרזתי בעבר כי ג'וני ווקר תווית שחורה הוא הוויסקי שלי לאי בודד, אם אפשר שניים, זו הבחירה שלי. Bowmore Darkest מאלט ויסקי מעניין שמגיע מהמזקקה שנוסדה בשנת 1779 והראשונה שקיבלה רישיון באי הסקוטי איילה. ויסקי בן 15 שנה, שעבר יישון שני במשך 3 שנים בחביות שרי, שהעניקו לו צבע אדום עמוק כמרומז משמו, גוף בינוני ומורכבות. ויסקי חלק ועוצמתי, עם פירות יבשים מתוקים, קפה וקרמל ועישון מתוק, שמגיעים אחרי כבול ומליחות ים. מעין סוכריה מעושנת עם עקיצה פלפלית בסיום.
בולט בורבון - רוחב פנימית 3
בולט בורבון - רוחב פנימית 3
Bulleit Rye ויסקי אמריקאי מפתה על בסיס שיפון, שהגיע לעולם בשנת 2011, לאור העדפתו של המזקק טום בולט, שהשיפון בולט גם בברבן שלו. ויסקי מורכב ומאוזן, בלי המתיקות החזקה של הברבן, עם קצת וניל, דבש ותבלינים מודגשים וסיומת ארוכה ונעימה, של עישון קל מתובל בקינמון. Label 5, 12 Extra Premium בלנדד סקוטי בן 12 שנים רך ונעים המציג טעמי פירות יבשים עם רמז לעץ אלון מעושן ואיזון עדין ביניהם. למשקה סיומת ארוכה, דבשית, חלקה ונדיבה.
ג'יימסון - רוחב פנימית 4
ג'יימסון - רוחב פנימית 4
Jameson Select Reserve Black Barrel גרסה חדשה של הוויסקי האירי המוכר מאז 1780, שהתיישנה בחביות שרי וחביות ברבן חרוכות במיוחד. הוויסקי קיבל בשומת עשירה, מלאה ופירותית עם תבלינים מתקתקים וטעמי וניל ועץ, מרקם מלא וקרמי וסיומת מלאה, מורכבת וחמה.