זיו לנצ'נר, חיית בר מזן נכחד, יצא בשליחות מועצת סנהדרינק למסע רווי אלכוהול בברים השווים ביותר בעולם ומסמן עבורכם את המקומות הכי אופנתיים שאתם חייבים לעצור לשתות בהם...

כן, גם למקום שאתם שותים בו קוראים "בר". אבל זה הדמיון היחיד... (צילום: freeimages.com)
כן, גם למקום שאתם שותים בו קוראים "בר". אבל זה הדמיון היחיד... (צילום: freeimages.com)
כן, כן, גם למקום שאתם שותים בו קוראים "בר", אבל כנראה שזה הדמיון היחיד... (צילום: freeimages.com)

לונדון The American Bar

היסטוריה, אלגנטיות ויציקה של סנוביזם בריטי תקבלו, אם יקבלו אתכם, בבר האמריקאי המיתולוגי שבמלון 'סבוי' בלונדון. הבר שהוקם לפני 127 שנה, רשם בדברי הימים של עצמו את הברמנית קולי קולמן, יוצרת הקוקטייל 'האנקי פאנקי', ואת הברמן הארי קרדוק, שכתב את ספר הקוקטיילים של סבוי. לפני עשור עבר הבר שיפוץ של שלוש שנים ונפתח מחדש בשנת 2010. יקר בטירוף ונחשב על ידי רבים ה-בר באירופה. תפור על הגולדסטאר שלכם.

מיאמי ביץ' The Broken Shaker

יושב בסבבה שלו בחצר האחורית של מבנה ארט דקו שמשמש את הוסטל Freehand Miami. מקורות זרים מדווחים על קוקטיילים מעולים, גינה עם עשבי תיבול ואיזה קטע טרופי כללי. יש מצב להרביץ את הקוקטייל ליד הבריכה, מה שגרם לאחד המבקרים להגדיר את הבר הזה בתור "המקום הכי טוב בעולם לשתות בו כמעט בעירום". זה לא מה שאתם חושבים, אבל תציצו בכל זאת באינסטגרם של הבר. כאילו, הכי לא העולם שלנו, אבל שניים מהשמות של האנשים המובילים שם, אלעד צבי וגיא ג'רושי, מרמזים שאולי בכל זאת יש קשר.

דובאי Skyview Bar

בחופשה הבאה שלכם באיחוד האמירויות אתם חייבים לעצמכם קפיצה ל'סקייוויו בר' המתנשא לו בקומה ה-27 של מלון 'בורג' אל עראב' המפנק. יש נוף חבל"ז, הזמנת מינימום של 100 דולר לראש וקוקטיילים שאפשר למצוא רק כאן כי הם שומרים בקנאות על המתכונים שלהם. נראה אתכם גונבים להם אחד ופותחים בר ליד.

וינה Blaue Bar

למלון זאכר בווינה יש לא רק עוגת טורט מפורסמת (ואיומה) שהוא מתפאר בה, אלא גם בר מפונפן. בגדול, יש בו כל מה שיש לכם בבית: קירות מעוטרים ברקמה כחולה-עמוקה, כורסאות קטיפה עמוקות לא פחות בגוון תואם ונברשות ענק. המחירים עממיים, כצפוי, אבל האתר של הבר אומר שזה מקום קלאסי לקפוץ אליו לפני האופרה או אחריה, בתנאי שאתם בעניין.

ניו יורק The Dead Rabbit

מקום מעוטר לגמרי שיש הרואים בו את המקום הכי שווה בעולם. בטח מסוגו. פאב אירי שממוקם באזור הפיננסים ההיסטורי של מנהטן ומשמר את רוח ניו יורק במאה ה-19. בקומה התחתונה בירה מחבית, ארוחות לא יקרות וכאלה, ובקומה העליונה תפריט קוקטיילים עצום, בהשראת ימים עתיקים, וברמנים מדופלמים לאללה. הבר השכונתי של הסוחרים מוול סטריט.

סינגפור Manhattan

עזבו כבר את הלובי המהמם של מלון ריג'נט בסינגפור, עם כל הדאווין: מעליות זכוכית, רצפת שיש, שולחנות ענקיים בסגנון בארוק ועליהם אגרטלים בגודל של גבעתיים. ההיכל הזה מכיל חדר ובו כמאה חביות עץ אלון אמריקאי בהן מתיישנים משקאות, חדר שמאכלס חומרי גלם שיכולים להוציא כל מיקסולוג מדעתו וחדר מרכזי ענקי עם ספות, כורסאות פאר ווילונות קטיפה. הרכב המשקאות הייחודי, הביצועים הטהורים של הברמנים והשירות העל-אנושי פשוט משתבצים בתוך התפאורה הזו. הנה חלום שמסוכן להתעורר ממנו.

מקסיקו סיטי Licoreria Limantour

מחזיקים ממנו הבר המוביל באמריקה הלטינית, שמדלג באמנות בין ישן לחדש בעולמות האלכוהול. מקום שוקק חיים שמעוצב בסגנון ארט דקו, ושובר את הראש כל הזמן על התפתחות והתעדכנות - במגמות, בתפריט ובצוות. קשת המשקאות רחבה ומגוונת בהתאם. כדי להיכנס לראש, קחו לעצמכם, כשאתם מגיעים, קוקטייל O'clock Punch 4 – תה אינגליש ברקפסט, אפרול, דובונה ושיבאס 12.

פריז Candelaria

עוד מקום בסגנון לטיני, רק בפריז. בר קטנטן, טרנדי, שמגיש אוכל ומשקאות דרום-אמריקאיים, אבל גם קלאסיקות אלכוהול צרפתיות, כי פריז וזה. יש טקילות ומזקל ופיסקו וקשאסה ויש קוניאק ואבסינט – ויש תפריט קוקטיילים עילאיים ממתכונים מקוריים של המיקסולוגים החשובים בעולם. אם כבר מקוריות, יש גם משהו שמורכב מאקוואוויט ואבוקדו. לשתות בעיניים עצומות.