שבוע הגאווה המצוין בימים אלו, שיגיע מחר לשיא עם מצעד הגאווה הענק בת"א, מעורר כל שנה דיון ער על הצורך במצעד ובהעלאת המודעות לנושא. מול מי שטוענים שהמצעד חשוב ועוזר להילחם בהומופוביה, קיימים גם גורמים אחרים הטוענים, מסיבות שונות, שהמצעד מיותר. העיתונאי אברי גלעד התייחס היום (חמישי) לנושא בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו.



"המילה גאווה בהקשר לקהילת הלהט"ב, מוציאה אנשים מסוימים מדעתם. הם אומרים- שיעשו בבית מה שהם רוצים, אבל אין במה להתגאות. הם מפספסים את משמעות המילה גאווה בהקשר הזה. זאת לא גאווה מול צניעות, זאת גאווה מול בושה", כתב גלעד. 



 
לדבריו, "או שאדם גאה במה שקיבל מהבריאה, מבין שמה שקיבל יועד במיוחד עבורו, והוא שלם, מובחר, מיוחד וראוי, או שהוא שהוא בוש במה שניתן לו ובכך כופר באמונה שהבורא נותן רק טוב, רואה בעצמו קלקול, פגם, טעות, מבוכה". 
 
לדברי גלעד, המתנגדים למצעד מזעיפים פנים כיוון שלא מקבלים את עצמם הרבה דורות שיקרו למיעוטים המיניים והמגדריים שהם פגומים ולכן פסולים. אירועי הגאווה כוונתם לקחת בחזרה את זכות ההחלטה על מה בסדר ומה לא מידי האנשים הששים להפלות, ולהשיבה לבורא, היוצר את כל ברואיו שווים, גם אם שונים לגמרי בגזרת חיים אחת או כמה. הגאה מתגאה לשאת את מה שקיבל בגאון, לא כפגם אלא כמתנה ובכך להפגין אמונה גמורה, גם אם חילוני למהדרין. המגנים והמלעיזים כופרים בשלמות הבריאה ומתיימרים לדעת רצון בורא הארץ ומנהיגה. לכן אינם שמחים, מזעיפים פנים, כי בסך הכל רוצים לשים על הזולת את מה שהם מרגישים כלפי עצמם, אי קבלה ועצב על עצם הקיום". 
 
לסיום כתב: "יביט אדם במצעד הגאווה ויאמר לעצמו, שהחיינו והגיענו לזמן הזה שכל כך הרבה אנשים לוקחים את זכותם לחיים טובים בלי לעשות חשבון".