סוכנות החלל האמריקאית נאס"א חשפה היום (חמישי) כי התגלו עדויות חדשות שמעלות את הסבירות לקיומם של חיים על מאדים בעבר הרחוק, בנוסף לסימנים שעשויים להעיד על קיומן של צורות חיים מסוימות על הכוכב האדום גם כעת. 

מחקר שהוצג הערב חשף כי הגשושית קוריוסיטי, שנמצאת על מאדים כבר קרוב לשש שנים, מצאה בתוך סלעים בני שלושה מיליארד השנה, שבעבר היו חלק מאגם נרחב, מולקולות אורגניות "קשיחות" שמכילות פחמן ומימן, וייתכן שגם חמצן ורכיבים אחרים. עם זאת, המדענים עדיין לא יודעים אם המולקולות היו חלק מיצורים חיים או שהיוו מזון עבור יצורים חיים. 

בנוסף, מדידות באטמוספרה של מאדים מצאו שיש שינויים עונתיים ברמות המתאן, כאשר בקיץ נרשמת עלייה חדה. עם זאת, החוקרים עדיין לא יודעים אם מדובר במתאן שנלכד בקרקע בעבר הרחוק ומשתחרר לאוויר כעת או שהמתאן נוצר כעת וייתכן שהוא תוצאה של פעילות ביולוגית. על כן, מקווים בנאס"א שגשושיות עתידיות שיגיעו לכוכב יסייעו לפתור את התעלומה. 

 "האם כל אלה סימנים לקיומם של חיים על מאדים?", תהה מייקל מאייר, המדען המוביל של תוכנית המחקר של מאדים בנאס"א. "אנחנו לא יודעים, אבל התוצאות האלה אומרות לנו שאנחנו בדרך הנכונה".