מנהיג איראן עלי חמינאי פיטר את מפקד מערך ההגנה האווירי, גנרל פרזאד איסמעילי, לאחר שהאחרון הסתיר ממנו כי מטוסי קרב ישראלים מדגם F-35 חגו מעל איראן. כך מדווח היום (שבת) העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה", שמדגיש כי הגיחות נחשפו לראשונה במרץ האחרון בעיתון. מקורות בכירים בצבא איראן מסרו לעיתון, כי רק לאחר הדיווח החלו מנגנוני המודיעין של משמרות המהפכה ומשרד המודיעין באיראן לחקור את המקרה, בהוראה ישירה של חמינאי.



על פי התחקיר, מטוסי "אדיר" חדרו למרחב האווירי של איראן, חגו בגובה רב מעל טהרן, קראג' אראק, אספהאן, שיראז ובנדר עבאס – וצילמו את מערך ההגנה האווירי של איראן. אחד המקורות דיווח כי מערך ההגנה האווירי של איראן, בין היתר המכ"מ הרוסי המתקדם, לא גילו את כניסת ויציאת מטוסי הקרב, וכי איסמעילי הסתיר מידע זה מהמנהיג העליון כדי לכסות על הכישלון של הצוות שלו. אולם, המודיעין האיראני גילה לפני שלושה שבועות כי מטוסי הקרב הישראלים ביצעו גיחה זו כדי לבדוק את האפשרות למתקפה צבאית על מוצבים ובסיסים איראנים, במהלכה צילמו בסיסים רגישים, ואף חמקו מהמכ"מ של S-300 רוסי.



עוד עולה, כי המודיעין האיראני קיבל מידע סודי ביותר, שמטוסי הקרב הצליחו לצלם בסיסים תת-קרקעיים. חמינאי שקיבל עדכון זה, התחיל לחשוד כי קיים שיתוף פעולה בין רוסיה לישראל, עד כדי כך שהקוד הסודי של המכ"מ הרוסי באיראן הועבר לישראלים. יש לציין, כי חמינאי הורה להדיח את מפקד מערך ההגנה האווירי ב-29 במאי, כאשר במקומו מינה את סגנו, גנרל עלי ריזא סבחאי-פרד. איסמעילי כיהן בתפקיד מאז 2010.



חאג' נאסר ג'מיל חדרג', צילום מסך
חאג' נאסר ג'מיל חדרג', צילום מסך



"נהרג בעת מילוי תפקידו הג'יהאדיסטי"



במקביל לכך, מפקד יחידת הטילים של חיזבאללה נהרג בלחימה מול ארגון המדינה האסלאמית, דאעש, בסוריה. הארגון אישר את מותו, וספד לו בהודעה רשמית. בהודעה נאמר, כי "חאג' נאסר ג'מיל חדרג', המכונה אבו חוסין, נהרג בעת מילוי תפקידו הג'יהאדיסטי". העיירה גסאניה בדרום לבנון, בה מתגורר חדרג'.



בהודעה נאמר כי חדרג' נהרג בעת ניסיון של חיזבאללה להשתלט מחדש על מוצבים עליהן השתלט דאעש בפרברי בוכמאל במזרח מחוז דיר א-זור בסוריה. על פי הדיווח, חיזבאללה וצבא סוריה הצליחו להשתלט שוב על כל המוצבים באזור העיירות ג'לאא וחסראת, ולאבטח את הדרך לבוכמאל. אתרי אופוזיציה בסוריה הדגישו גם, כי מפקד בכיר במשמרות המהפכה, מוחמד מהדי פרידוני, נהרג באותו קרב בו נהרג חדרג'. "בגאווה רבה משפחתנו מודיעה על הקורבן האלוהי בלילה הקדוש של רמדאן מעל אדמת סוריה".