בעוד ישראל נמצאת תחת אש רקטות מעזה, ולצד ביטול משחק הידידות בכדורגל בין נבחרות ארגנטינה וישראל בעקבות לחצים מצד ה־BDS ומצד התאחדות הכדורגל הפלסטינית, קיימו במלבורן שלשום ארגוני השמאל שוברים שתיקה והקרן החדשה לישראל אירוע השקת ספר חדש נגד צה"ל ומדינת ישראל וכן סמינר בנושא.



במסגרת האירוע השתתפו חניכים ומדריכים מתנועות נוער ישראליות אשר קיבלו ממארגני הסמינר הסבר על הספר שהושק, ואשר עוסק כהגדרתם "ב־50 שנות הכיבוש הישראלי בשטחים". האירוע גרם לזעקה בקרב חברי הקהילה היהודית במדינה, ותנועת בית"ר אוסטרליה אף קיימה הפגנה מחוץ לכנס שנערך בשכונת קולפילד בעיר מלבורן. יצוין כי שוברים שתיקה בשיתוף עם הקרן החדשה לישראל החלו זה מכבר בכנסים נגד מדיניות הכיבוש בקהילה היהודית באוסטרליה במסגרת השקת הספר שלהם.



בתגובה לכך הפיצה לקראת האירוע תנועת בית"ר אוסטרליה דף מידע לגבי שני הארגונים שמקיימים את האירוע, ושבו הציגו את האג'נדה הפוליטית שלהם ואת רצונם להסית את הקהילה היהודית נגד מדיניות ישראל. בהפגנה שלשום נכחו עשרות חניכי תנועת בית"ר ונציגים מהקהילה היהודית, ולדבריהם השתתפו בה יותר אנשים מאשר באי הכנס עצמו.



עטיפת הספר שהושק



ראש ההנהגה העולמית של בית"ר נריה מאיר תקף את מארגני הכנס ומשתתפיו: "שוברים שתיקה איבדו את הלגיטימיות שלהם בישראל, אז הם עברו להסתת יהודים בעולם נגד צה"ל ונגד מדינת ישראל. תנועת בית"ר מעמידה 'קיר ברזל' מול החתירה הבוגדנית של שוברים שתיקה. לא ניתן לארגון הקיקיוני הזה לפגוע ביחסים של מדינת ישראל והתפוצות. בעוז והדר נגן על שלמות הארץ והמדינה".



משוברים שתיקה נמסר בתגובה לכתבה: "בעוז והדר אנחנו נפגשים עם מאות אנשים בקהילות יהודיות וברחבי אוסטרליה כדי לספר על השירות שלנו בשטחים כדי להלחם למען ישראל שלא כובשת. שמחנו לגלות שתנועת בית"ר אוסטרליה קיימת ומזכירים להם שיש שתי גדות לירדן - והם לא גרים באף אחת מהן".