המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית, עלי חמינאי, תקף הערב (ראשון) במילים חריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא לו "רוצח ילדים". בסדרת ציוצים ששיגר חמינאי וכולם נגעו לישראל, כתב המנהיג האיראני כי "ראש הממשלה של 'היישות הציונית' רוצח ילדים ואז עושה עצמו קורבן מול האירופים ומאשים את איראן ברצון לרצוח מיליונים", אמר חמינאי, והאשים את האירופאים בצביעות בכך שהם לא מגינים על הפלסטינים.



עוד אמר חמינאי כי על פי חזונו, גורל של ארץ ישראל צריך להיקבע במשאל עם בין מה שהוא הגדיר כתושביה המקוריים, קרי הפלסטינים והיהודים שהיו בה לפני הציונות, וטען שמדובר בהצעה "הגיומית", תוך שהוא שואל: "איך האירופים לא רואים זאת?". בנוסך לכך טען המנהיג הדתי כי גישתה של איראן לנושא היא "רציונלית", תוך שהוא אומר: "עבד אל נאצר קרא לזרוק את היהודים לים, אנחנו לא אומרים זאת. ההצעה שלנו היא דמוקרטית כפי שקורה בעולם כולו", הוא טען.




מוקדם יותר היום, נתניהו נשא נאום גם הוא, בו הזהיר מפני פרויקט הגרעין האיראני. "אסור שלמשטרים מסוכנים יהיו פצצות אטום", , פתח נתניהו את דבריו. "אנו יודעים שבעוד יומיים ייפגש נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און. אני חושב שכמונו, העולם כולו מתפלל להצלחת מאמץ זה".



אך נתניהו הוסיף ואמר: "דמיינו לכם שהנשיא טראמפ ישוב הביתה עם הסכם כלשהו ובריטניה, צרפת וגרמניה יאמצו אותו, ודרום קוריאה ויפן יאמרו שזה מסכן את קיומן. הייתם חושבים שמישהו יקשיב להן, לא? אותו הדבר קורה עם ההסכם עם איראן. ההסכם הזה התקבל בברכה על ידי רבים בקהילה הבינלאומית שאינם בטווח הטילים של איראן. אך ישראל, ערב הסעודית ואחרים אמרו שההסכם הזה ייתן לאיראן בסופו של דבר ארסנל גרעיני והם ישתמשו בו קודם נגדנו, ואז, עם הטילים ארוכי-הטווח שהם בונים ושההסכם אינו מונע מהם לבנות, הם ישתמשו נגד כל השאר. כרגע האיום הגדול ביותר שלנו הוא איראן", הוסיף נתניהו, "אנחנו חייבים לעצור את איראן במאמצה להשיג נשק גרעיני. אבל איראן עשתה גם דבר אחד טוב – היא קירבה בין ישראל לבין מדינות ערב".