טקס פרסי הטוני ה-72 של התיאטרון האמריקאי התקיים הלילה (שני). את הזוכים בפרס בוחרת ועדה בת כ-700 אנשים מתחום התיאטרון והעיתונאות. המחזה המנצח של הערב הוא ללא ספק "ביקור התזמורת", שהינו עיבוד לסרט הישראלי המצליח של ערן קולירין, לאחר שזכה ב-10 פרסים מתוך 11 מועמדויות, כולל פרס המחזמר הטוב ביותר.

בין הפרסים בו זכה המחזה המבוסס על הסרט הישראלי - פרס השחקן הטוב ביותר במחזמר, שהלך לטוני שלהוב, פרס שחקן המשנה במחזמר לאריאל שטאכל, עיבוד מוזיקלי, הטקסט הטוב ביותר במחזמר, עיצוב התאורה הטוב ביותר ועיצוב סאונד.

"מוזיקה מעניקה לאנשים תקוה וגורמת לגבולות להיעלם", אמר המפיק הראשי אורן וולף. "ההצגה שלנו מציעה מסר של אחדות בעולם בו יותר ויותר נבנה על הדגשת המחלוקות", הוסיף, וסיים את נאומו עם המילה 'תודה' בעברית, ערבית ואנגלית.

ביקור התזמורת בגרסתו הקולנועית. צילום: יח"צ


עלילת הסרט הישראלי, בכיכובם של ששון גבאי ורונית אלקבץ, היא סיפור בדיוני על ביקור תזמורת המשטרה של אלכסנדריה בישראל. התזמורת מוזמנת לנגן בטקס הפתיחה של מרכז לתרבות ערבית בפתח תקווה. 

בפרס המחזה הטוב ביותר זכה "הארי פוטר והילד המקולל", עלילת ההמשך לסדרת ספרי הפנטזיה של ג'יי.קיי רולינג. בפרס השחקנית הטובה ביותר במחזה זכתה גלנדה ג'קסון על "שלוש נשים גבוהות" ובשחקן הטוב ביותר זכה אנדרו גארפילד על "מלאכים באמריקה". בפרס השחקנית הטובה ביותר במחזמר זכתה לינדזי מנדס על תפקידה ב"קרוסלה".
 


במהלך הטקס עלה השחקן רוברט דה נירו לנאום, וכהרגלו תקף את הנשיא טראמפ. זוכה האוסקר אף צונזר בשידור החי של הטקס.