לקראת מפגש הפסגה הצפוי להתקיים הלילה בסינגפור, סיפר היום (שני) עורך חדשות החוץ של חדשות עשר על ההכנות האחרונות לקראת הפסגה ההיסטורית, בין נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לבין מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און: "סינגפור מדהימה, כשמסתכלים על קו הרקיע במדינה רואים את קו הרקיע של העתיד".



 



לדבריו, "אי אפשר לדעת מה יקרה בפסגה הזו. הייתי רוצה שמנהיג עולמי ברמתו של דונלד טראמפ יאמר לפני הנסיעה לפסגה הזו שהוא התכונן היטב אליה ולא יאמר שהוא יבין לאן הולכים הדברים אחרי דקה וחצי של מפגש. אם תתפרסם הצהרה שהשניים מתחילים תהליך שיכלול את התפרקותה של קוריאה הצפונית מנשק גרעיני -  זו תהיה הצלחה מסחררת".

"לטראמפ חשוב לנצח ולא להיחשב פראייר", הבהיר אייל, "מי שהחליט מהשניים להושיט עלה של זית לשלום היה טראמפ, הוא עושה דבר שאף אחד מקודמיו לא היה מוכן לעשות זאת, זה יאמר לזכותו או לחובתו".

כשנשאל איך הפסגה תשפיע על איראן השיב: "טהרן מסתכלת על הסיטואציה ובוחנת אותה היטב. האופציה הכי טובה לאיראנים בינתיים היא לרוץ בסתר להגיע במהרה לפצצה גרעינית. לקים יש פצצה ותראו איך העולם מתייחס אליו כעת. תארו לכם איפה האיראנים היו היום אילו הייתה להם פצצה".

 

עריכה: איתמר זיגלמן