הכחדות של בעלי חיים היא לא דבר חדש ואנחנו שומעים על כך כבר עשרות שנים, כשהחלק הכי קשה הוא שלנו יש חלק ניכר בכך. אבל יש הבדל רב בין לשמוע על זה לבין לראות את התהליך הזה קורה בפועל. בדיוק בגלל זה ארגון שמציל בעלי חיים בסכנת הכחדה פרסם לאחרונה סרטון קורע לב, בו נראה אורנגאוטן נלחם במכונות כבדות שהורסות את בית הגידול שלו, באי האסיאתי בורנאו.

בתיעוד העצוב, שפרסם ארגון International Animal Rescue, נראה בעל החיים האומלל עולה עץ ביער ומנסה למנוע מפועל לעקור אותו. הוא מצליח לעצור את ההליך במשך זמן קצר, אך לאחר שהוא עוזב את המקום העובדים חוזרים לעבודה. דוברת הארגון, ליס קי, סיפרה שמתנדבים הגיעו למקום כדי לדאוג שהאונגאוטן לא יפגע בזמן ההריסה של היער.


האירוע אומנם התרחש ב-2013 אך שוחרר רק השבוע, על מנת להראות את מידת ההרס שנגרם לבית הגידול הטבעי של קופים בסכנת הכחדה. "מאז צולם המקרה, האורנגאוטן בבורנאו נכנס לרשימת בעלי החיים שנמצאים בסכנת הכחדה חריפה. מאז המצב הפך מרע לגרוע מאוד", הסבירה קי ל"טלגראפ". "ללא נקיטת פעולה כדי לעצור את כריתת היערות, העתיד של האורנגאוטן נראה עגום מאוד". 

היא הוסיפה שלא מדובר באירוע נדיר למרבה הצער: "הצוות שלנו מגיב באופן קבוע למצבים כמו אלה, בהם אורנגאוטן תקוע בתוך הריסות של היער". ההבדל היחיד בין שאר המקרים לזה הנוכחי, לדבריה, הוא שהמתנדבים הגיעו כשההריסה עוד הייתה בעיצומה.