בעולם הגיבו הבוקר (שלישי) בהתרגשות ובתדהמה לתמונות ההיסטוריות שהגיעו מסינגפור, בהן תועדו נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ומקבילו הצפון קוריאני, קים ג'ונג און כשהם לוחצים זה את ידו של זה. בארצות הברית, קוריאה הדרומית וביפן שידרו את הפסגה בכיכרות הראשיות בערים הגדולות. 



למעשה, בסיאול התקשו לעצור את הדמעות ברחובות, ונשיא קוריאה הדרומית, מון ג'יאה אין, שתיווך בין הצדדים נשמע אופטימי: "זה היה לילה ללא שינה, אני מקווה שהפסגה הזו תוביל לפרק חדש ביחסים בין ארצות הברית וקוריאה הצפונית".



כבר בכניסה לפגישה בין השניים התקבל מנהיג המדינה המבודדת בעולם בקריאות יוצאות דופן, כאשר הקהל הרב שהתאסף במקום צעק לעברו: "קים, אנחנו אוהבים אותך!". 



אושר בקוריאה הדרומית. צילום: רויטרס
אושר בקוריאה הדרומית. צילום: רויטרס


מהופנטים למסכים בלוס אנג'לס. צילום: רויטרס
מהופנטים למסכים בלוס אנג'לס. צילום: רויטרס


צופים בפסגה ביפן. צילום: AFP
צופים בפסגה ביפן. צילום: AFP



דניס רודמן האמריקאי, שחקן ה-N.B.A לשעבר אשר מוכר כידידו של קים, אף פרץ בבכי במהלך ראיון ב-CNN ואמר כי "היום הוא יום נהדר לכולם - לסינגפור, לסין, לכולם. פשוט יום נהדר".



"קיבלתי כל כך הרבה איומים על החיים שלי, כשבעצם הגנתי על כל זה, ואני מאמין בקוריאה הצפונית", המשיך רודמן. "כשחזרתי לארה"ב הייתי צריך להסתתר במשך 30 יום אבל שמרתי על ראש מורם. ידעתי שהדברים הולכים להשתנות"



"עשינו מעל ומעבר על מנת להתקרב לקוריאה הצפונית, והם היו אדיבים כלפיי, כלפיי משפחתי וכלפי ארצות הברית. בואו ניתן לזה לקרות. אם טראמפ יכול לעשות את זה, הוא יתחזק מאוד". על קים ג'ונג און אמר כי "האדם הזה רוצה להגיע לאמריקה וליהנות מהחיים. הוא רוצה שהאזרחים שלו יהנו מהחיים".