אירוויזיון בלי "קדם": לפני כשלושה חודשים בטרם זכתה ישראל באירוויזיון, הביעו גורמים בתאגיד השידור הציבורי, "כאן 11", נכונות להחזיר את ה"קדם אירוויזיון" לערוץ שקיבל את התחרות האירופית מידיה של רשות השידור. כעת, נראה כי בשנה הקרובה לפחות, לא נצפה ב"קדם אירוויזיון" קלאסי בתאגיד. 



לאחר זכייתה של נטע ברזילי בתחרות נפלה במפתיע על תאגיד השידור המשימה המורכבת בתולדותיו, הפקת אירוויזיון בישראל בעלות של מיליוני שקלים. בעקבות כך, ב"כאן" החליטו לדחות את ענייני הקדם כפי שפורסם ב"וואלה!". הוויתור הוא תוצאה של עלות, לוחות זמנים צפופים והצורך להתמקד בהפקת האירוויזיון בישראל.



לפני שב"קשת" פותחים את בקבוקי השמפניה על המשך שידורה של "הכוכב הבא לאירוויזיון", בה נבחרו הנציגים הישראלים בשנים האחרונות, כדאי להמתין רגע. לפי המסתמן בתאגיד מתכננים לפתוח מכרז חדש לתחרות בה ייבחר הנציג הישראלי, ואל התחרות יוכלו לגשת גורמים נוספים כמו "רשת" או "ערוץ עשר".



אימרי זיו זוכה הכוכב הבא לאירווויזון. יונתן סינדל, פלאש 90
אימרי זיו זוכה הכוכב הבא לאירווויזון. יונתן סינדל, פלאש 90



כזכור, בחודש מרץ הזכיינית קשת פרסמה באתר "מאקו" הודעה הקוראת לזמרים ומוזיקאים להירשם לתחרות "הכוכב הבא" ולהתחרות על הזכות "לייצג את ישראל באירוויזיון 2019". בתאגיד השידור הישראלי שהחל לפעול לפני קצת מעל שנה, ואחראי על שליחת הזמר לתחרות באירופה כלל לא הגיעו להסכם עם הזכיינית על המשך שיתוף הפעולה על פיו "הכוכב הבא", תהיה המסגרת דרכה ייבחר הזמר שייצג את ישראל.



ל"מעריב אונליין" הגיעו דיווחים על כעס בקרב אנשי התאגיד, שלא היו מרוצים מהפרסום של "קשת" בטרם נערך כל הסכם בין שני גופי השידור, שרק לאחרונה יצאו למתכונת שידורים חדשה, שמעמידה כל שיתוף פעולה שנעשה בעבר בשאלה. בעקבות פרסום הקריאה, התבצעה פנייה של "כאן" ל"קשת" להסרת ההודעה. אז האם יהיה "קדם" ואיפה הוא ישודר? נראה שכמו בתחרות האירוויזיון, כדי לשמוע את התוצרות, נצטרך להמתין זמן לא מבוטל.