השב"כ אישר היום (שלישי) כי אירוע הדקירה אתמול בעפולה בו נפצעה קשה הצעירה שובה מלכה בת ה-18 באורח קשה, הינו אירוע לאומני. המחבל, תושב ג'נין בשנות ה־20 לחייו, שנמצא ונוטרל כמה מאות מטרים מהזירה הודה כי ניסה לבצע פיגוע כבר בשלבים הראשונים של החקירה. בתוך כך, בבית החולים העמק בו מאושפזת שובה, אמרו מוקדם יותר כי מצבה ממשיך להיות קשה והיא מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ,



כזכור, אתמול, סמוך לשעה 12:00, התקבל במוקד 100 של המשטרה ובמוקד 101 של מד"א דיווח על אירוע דקירה סמוך לבית קפה ארומה בעיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לצעירה טיפול רפואי ופינו אותה לבית חולים העמק במצב קשה, סובלת מדקירות בפלג גופה העליון. הצעירה סיפרה לאזרחים שניגשו אליה כי אדם שחזותו ערבית תקף אותה.
 
כוחות משטרה גדולים, לוחמי מג"ב ומסוק משטרתי הוזנקו לאזור והחלו בסריקות נרחבות, תוך כדי פריסת מחסומים, בניסיון לאתר חשודים במעשה. זמן קצר לאחר מכן, במרחק מאות מטרים מזירת האירוע דיווחו אזרחים ערניים על חשוד שנראה בסביבתם. 

נטרול המחבל. צילום: טוויטר חדשות עשר

 

לוחמי יס"מ שהיו בסריקות הורו לו לעצור ומשלא שעה החשוד לקריאות הלוחמים, פתחו לעברו בירי, פגעו ברגליו ונטרלו אותו. החשוד הובל לחקירה ובמהלכה עלה כי מדובר בתושב ג'נין בשנות ה־20 לחייו, השוהה בישראל באופן לא חוקי.