שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר הבוקר (שלישי) באוגדת עזה. "עם ישראל חייב חוב ענק למפקדים והחיילים בשטח", אמר, "עצם העובדה שלמרות כל מאמצי הטרור אנחנו ממשיכים בשגרת חיים כולל פה בעוטף עזה, כמעט באין מפריע, זה בזכות אותם חברה צעירים שעומדים פה בגבורה ופועלים בצורה מקצועית ונחושה". הוא הוסיף ופנה לתושבי הרצועה: "הפכתם לבני ערובה של שלטון החמאס. אתם יכולים לבנות עתיד הרבה יותר טוב עבור הילדים שלכם ולקבל את כל הסיוע ההומניטרי, הכלכלי והאזרחי, אבל דבר ראשון תעיפו את שלטון החמאס".

"אנחנו מצליחים ליירט שני שלישים מכל העפיפונים והרחפנים, למרות גידול בשימוש בכלי הזה", ציין, "גם כאן, חמאס מנצל בצורה הכי נבזית וצינית את המערך הרפואי של רצועת עזה". הוא הסביר: "הם לוקחים את ההליום שאנחנו מספקים לבתי חולים, לציוד רפואי ולשימוש בעיקר ב-MRI, ומשתמשים בו לרחפנים כדי לשגר ולהצית שדות פה בדרום. לכן אנחנו יודעים עם מי יש לנו עסק". הוא הוסיף כי "אנחנו מכינים תשובה גם לאותו שליש של אותם מעופפים שמשגרים לכאן, אני חושב שהם מותחים את החבל יותר מדי ובסופו של דבר החבל הזה ייקרע".

שיגור עפיפון תבערה, ארכיון. צילום: AFP


ליברמן: "מבקשים לאפשר לצלב האדום לפגוש בשבויים והנעדרים שלנו ברצועה"
ליברמן נשאל האם הוא מתנגד להסרה עם חמאס, למרות טענות של קצינים בכירים שמדברים על כך שהיום יותר מתמיד אפשר להשיג אותה. "אנחנו לא מתנגדים, בטח ובטח לסיוע הומניטרי, אבל גם אנחנו מבקשים מחווה אנושית הכי מתבקשת, לפחות לתת לצלב האדום לגשת לראות שבויים ונעדרים שלנו", הסביר, "אחרי זה יהיה הרבה יותר קל, לא להגיע איתם לשום הודנה ארוכת טווח אבל להעניק סיוע לתושבי עזה. אני אגב לא יודע איזה קצינים אתה שומע, אני שומע בדיוק הפוך, אבל כל אחד שומע מה שנוח לו לשמוע". 
"פינוי נתיב האבות זה חלק מן ההסדר שכולם התחייבו עליו, גם המתיישבים וגם הממשלה", ציין, "הצענו אלטרנטיבה עבור תושבי נתיב האבות, אבל אני מקווה שהפינוי הזה יסתיים ללא אירועים חריגים". שר הביטחון הוסיף: "נפתח את היישוב ונמשיך לבנות". הוא התייחס לביקורת שנמתחה על כך שעופר וינטר לא מונה לתפקיד מפקד אוגדה ואמר "אנחנו לא דנים במינויים בתוך הצבא מעל מרקע הטלוויזיה ולא בתקשורת, כל מה שצריך לומר יאמר ואני לא מתכוון להמשיך בדיון הזה בתקשורת".

הוא בירך על ההסכם שנחתם בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית. "אנחנו חושבים שזה הישג ופריצת הדרך המשמעותית ביותר שראינו בשנים האחרונות, אני מקווה שמעבר לחתימה על ההסכם, גם השלמתו בפועל ויישומו זה המבחן האמיתי", הסביר, "אני בטוח כמו שיפקחו גם על יישום ההסכם וזו תהיה הדוגמה הכי טובה גם למדינות אחרות ולאנשים אחרים".