חשד לניסיון חיסול בפתח תקווה: ויכוח מטופש בין שתי קבוצות סוחרי רכב, האחת ממזרח ירושלים והשנייה שבשלב זה מקום המגורים של חבריה אינו ידוע, גלש היום (שלישי) לכדי מאבק אגו והסתיים בירי ברחוב יצחק רבין בפתח תקווה. שלושה מהמעורבים, שניים מהם במצב קל, פונו לבית החולים "בלינסון", בעוד שאחר הגיע בכוחות עצמו לבית החולים "אסף הרופא". במשטרה לא פסלו אפשרות כי מדובר במי שנמנה על החבורה שנמלטה מהזירה, ושוטרים יצאו לבית החולים כדי לעכבו לחקירה. 



סמוך ל-15:30 התקבל במוקד 100 של המשטרה ובמוקד 101 של מד"א הדיווח בנושא, אודות ירי מאזור תחנת הדלק "פז", שברחוב יצחק רבין בעיר. כוחות משטרה גדולים מתחנת פתח תקווה וממרחב השרון הוזעקו למקום, זאת במקביל לצוותי הצלה שאיתרו גם שניים מהפצועים באירוע. 



מתחקור ראשוני של הזירה עלה כי שתי קבוצות סוחרי רכב הגיעו למגרש מכוניות, הפועל בשטח שמאחורי תחנת הדלק פז. על פי החשד, בין המעורבים התגלע ויכוח מטופש סביב רכיב פלסטיק ברכב, ובמהלכו התבטא אחד המעורבים כלפי אחר באופן הבא: "נראה אותך גבר, תחכה פה 20 דקות".



זירת הירי בפתח תקווה. צילום: אלון חכמון



נציין כי מדובר בשתי קבוצות המשתייכות למגזר הערבי, וכי המאיים עזב את הזירה, אולם בחלוף כחצי שעה עמד "בהבטחתו", חזר למקום ומטווח קצר ירה לעבר הגפיים התחתונות של חברי הקבוצה האחרת, ופצע שניים מהם, כאמור, באורח בינוני. 



מדיווחים ראשונים עלה כי המעורבים בירי נמלטו מהמקום תוך שניות, ולשוטרים לא נותר אלא להתחקות אחר מצלמות האבטחה של תחנת הדלק ועסקים סמוכים, וזאת על מנת לאתר את פרטי המעורבים בפרשה.



כפי שצוין, תוך כדי חקירת האירוע ואיסוף ממצאים מהזירה, לרבות גביית עדויות מחלק מהמעורבים בתקרית, נתקבל דיווח מבית החולים "אסף הרופא" על פצוע ירי שהגיע, ככל הנראה, בכוחות עצמו לבית החולים. צוות חוקרים מתחנת המשטרה בעיר יצא לעבר בית החולים כדי לעכב את הפצוע, הסובל מרסיסים, ועל פי החשד הראשוני ייתכן כי מדובר באדם המשתייך דווקא לקבוצת היורים. החקירה בראשיתה.


יוסי פרנקל, חובש מיחידת האופנועים של מד"א 'הצלה פתח תקווה' שטיפל בנפגעים, אמר כי "יחד עם צוותים נוספים של מד"א טיפלנו בשני הפצועים שסבלו מפצעי ירי בגפיים והיו בהכרה, והעברנו אותם לניידות טיפול הנמרץ של מד"א להמשך פינוי לבית החולים. כוחות משטרה גדולים נמצאים במקום ומבצעים סריקות".